Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhaskokeen tulkinta?

Vierailija
29.04.2021 |

P-TSH 4.2
P -T4V 14.0

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se TSH on liian korkea. Jos lääkäri sanoo, että on viitteissä, eikä lääkitystä tarvi, niin ole tiukkana. Varsinkin, jos on oireita.

Juurikin näin. Itsellä auttoi todella paljon oloon kun sain lääkkeet, nyt annosta on nostettu tasaiseen tahtiin.Nuo arvot vaikuttavat eri ihmisillä kai aika eri tavalla. Kokeilemalla se selviää.

Minulle oltiin määrämässä jo masennuslääkettä, mutta onneksi en suostunut.

Mikä sun ferritiini on? Äläkä sano, ettet tiedä.

En tiedä. Minulla oli oireita, jotka viittasivat kilpirauhasen vajaatoimintaan.  Lääkitys auttoi.

Ruokavalioni on tasapainoinen, en kärsi puutoksista.

Arvasin=). Harmi, että pilasit rauhasesi mahdollisesti turhalla lääkityksellä =(

Vierailija
22/25 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä lääkäriltä, joka kokeen määräsi. Älä AV:n arvauskeskuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka arvot oli tuota luokkaa. Silloin otettiin myös muut labrat eli raudat, reuma yms. Seurattiin puoli vuotta kilppariarvoja, kun muut olivat ok, yhteensä kolme kertaa labrat. Aina pieni tsh:n ylitys viitearvoissa. Vasta-aineet ja t4v normaalit. Kokeiltiin tyroksiinilääkitystä alkuun 25 mikrogrammaa päivässä ja muutaman vuoden aikana on annostus noussut 150 mikrog/pv.

Eka lääkäri ei olisi aloittanut lääkitystä, ei edes kuunnellut mun oireita, vaan oli sitä mieltä että arvot olivat sattumaa. Vaadin ajan toiselle lääkärille joka aloitti lääkityksen labrojen ja oireiden perusteella. Pari vuotta lääkityksen aloituksesta kipuileva kilpirauhanen ultrattiin ja se oli surkastunut hyvin pieneksi. Eli oli niiden eka arvojen perusteella alkava vajaatoiminta, joka oli kyllä oireillut jo vuosia, ensin liiketoiminnan oireilla. Nyt oma kilpirauhanen ei toimi enää lainkaan, kun lääkkeen tarve on tuo ja se on tosiaan surkastunut.

Vierailija
24/25 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaskokeiden tulkinta on suomessa liian sallivaa, eli viitearvot ovat aivan liian korkealla, vaikka saisi lääkityksen, oireilu jatkuu, koska viitekehys on liian löysällä. Kiristystä ylärajaan!

Vierailija
25/25 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla eka arvot oli tuota luokkaa. Silloin otettiin myös muut labrat eli raudat, reuma yms. Seurattiin puoli vuotta kilppariarvoja, kun muut olivat ok, yhteensä kolme kertaa labrat. Aina pieni tsh:n ylitys viitearvoissa. Vasta-aineet ja t4v normaalit. Kokeiltiin tyroksiinilääkitystä alkuun 25 mikrogrammaa päivässä ja muutaman vuoden aikana on annostus noussut 150 mikrog/pv.

Eka lääkäri ei olisi aloittanut lääkitystä, ei edes kuunnellut mun oireita, vaan oli sitä mieltä että arvot olivat sattumaa. Vaadin ajan toiselle lääkärille joka aloitti lääkityksen labrojen ja oireiden perusteella. Pari vuotta lääkityksen aloituksesta kipuileva kilpirauhanen ultrattiin ja se oli surkastunut hyvin pieneksi. Eli oli niiden eka arvojen perusteella alkava vajaatoiminta, joka oli kyllä oireillut jo vuosia, ensin liiketoiminnan oireilla. Nyt oma kilpirauhanen ei toimi enää lainkaan, kun lääkkeen tarve on tuo ja se on tosiaan surkastunut.

se lääke sen surkastuttaa.