Auts, en ollutkaan kaverille yhtä tärkeä kuin luulin
Tuntuu nololta että pidin vuosikausia yhteyksiä ja luulin meitä hyviksi ystäviksi, ja hän taisi vain koko ajan haluta minusta eroon. No, se on nyt mennyttä, mutta miten tästä eteenpäin? En haluaisi ajatella että olen ihan kauheakaan tyyppi vaikka yksi ihminen ei arvostanutkaan kaveruuttani. Voisitteko vaikka jakaa vinkkejä että miten huomaan ajoissa jos toista ei niin kauheasti kiinnostakaan seura?
Kommentit (36)
Itse ole pitänyt mittarina, kuinka ahkerasti toinen ottaa yhteyttä suhteessa siihen, kuinka usein itse otan yhteyttä. Ja että pyytääkö mukaan vain johonkin tiettyyn juttuun aina vai haluaako viettää aikaa kanssani ilman pitään erityistä "ohjelmaa".
Mä voin olla sun frendi. Lähdetkö mun kanssani tekemään kuperkeikkoja lähiömetsään ja juomaan maitoplandrattua simaa vappuna? 😊 Voidaan ottaa kajarit mukaan ja kuunnella Fröbelin Palikoita samalla.
Sama kokemus. Nolottaa kuinka monet oharit tämä kaveri teki ja minä vain kokosin itseni ja otin taas sitten yhteyttä.
Alunperin tämä kaveri minua töissä lähestyi ja ystävystyimme. Sitten muutaman vuoden kuluttua alkoi kiireeseen vetoaminen. Ei vastannut viesteihin eikä soittoihin eikä soittanut edes takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Nolottaa kuinka monet oharit tämä kaveri teki ja minä vain kokosin itseni ja otin taas sitten yhteyttä.
Alunperin tämä kaveri minua töissä lähestyi ja ystävystyimme. Sitten muutaman vuoden kuluttua alkoi kiireeseen vetoaminen. Ei vastannut viesteihin eikä soittoihin eikä soittanut edes takaisin.
Joo just noin tapahtui täälläkin. Monta kertaa perui, välillä oli joku tekosyyn oloinen, mutta ajattelin aina että no kyllä hän varmaan puhuu ihan totta että nyt sairastui. Tai että no, hän haluaa tavata nyt jotain muuta, että ehkä ehdimme nähdä sitten myöhemminkin. Vaikka oltiin sovittu jotain ja olin jo mennyt ostamaan vaikka bussiliput 🤦♀️ Miksi ihmeessä olin niin joustava ja ymmärtäväinen? Ja se kun viesteihin ei vastata ja joudun kyselemään perään. Voi luoja, tuntuu ihan ääliöltä. Sitten myös ärsyttää että miten hän kehtasi tehdä noin, olisi vaan ollut ehdottamatta niitä tapaamisia jos ei kiinnosta! Ja toisaalta kun lakkasin olemasta liian kiltti ja aina saatavilla, häntä tuntui ärsyttävän. Minähän vaan panostin saman verran kuin hän lopulta.
Täällä myös kohtalotoveri. Olin vasta pyytänyt kaveria syntymättömän lapseni kummiksi. Samana kesänä hänellä oli häät. Istuin kirkon penkeillä kun 3 muuta tuttua naista oli pyydetty kaasoksi ja alttarille auttamaan ja laulamaan. Sillä hetkellä tämä kirkastui itselle. Mä olin yksi vieraista, en ystävistä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös kohtalotoveri. Olin vasta pyytänyt kaveria syntymättömän lapseni kummiksi. Samana kesänä hänellä oli häät. Istuin kirkon penkeillä kun 3 muuta tuttua naista oli pyydetty kaasoksi ja alttarille auttamaan ja laulamaan. Sillä hetkellä tämä kirkastui itselle. Mä olin yksi vieraista, en ystävistä.
Voi, kurjaa huomata tuollainen. Miten kävi, onko hän lapsesi kummi kuitenkin nyt? Millaiset välinne ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, kurjaa huomata tuollainen. Miten kävi, onko hän lapsesi kummi kuitenkin nyt? Millaiset välinne ovat?
On lapsen kummi, ei sitä oikein voinut enää mennä muuttelemaan. Meillä on perusasialliset välit. Hän tosin ei pahemmin pidä yhteyttä, niinkuin oli arvattavissa. Olen luopunut yksipuolisen ystävyyden ylläpidosta, kaikkea hyvää hänelle.
Mulla käy kokoajan noin. Itse olen taipuvainen tutustuu päsmäreihin, status- ihmisiin ja näihin jotka eivät koskaan pidä yhteyttä.
Mielestäni heissä on vikaa. Kuulostatte kaikki ihanilta ja tavallisilta ihmisilta.
Mä suutuin kun me ostettiin kallis synttärilahja 30 vuotis juhliin. Tämä ylimielinen, feikki askakasa tuli puolison juhliin ILMAN LAHJAA! Kaikilla muilla oli.
Synttäreillä sitten hän luokitteli ihmisiä. Me oltiin niitä c- luokan tyypit.
Hän sai vauvan nyt keväällä. Kysyin hyvin pitkästä aikaa että miten menee tai jtn sinnepäin.
Ärsyntyi ihan kamalasti ja kirjotti tylysti ilman hymiöitä että sovitaanko että kerron sitten kun bla blabla...
Äärimmäisen itsekäs ja ylimielinen tyyppi. Hänestä on tullut uskomattoman ilkeä tyyppi ajan kanssa. Hän onnistui nyt omalla käytöksellä karkoittaa sekä minua että toinen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Mutta joilain on kymmeniä ystävä. Ei kaikki voi olla kaasoja.
Vierailija kirjoitti:
Moni säästää viimeisillään raskaana olevan ystävänsä kaasoilulta.
Minäkään en pyytänyt kaasoksi ystävääni, jolla oli 2 -vuotias ja 3 kk ikäiset kaksosvauvat.
Jos olet minun entinen kaverini, et kunnioittanut rajoja yhtään. Soittelit jatkuvasti vaikka oltiin sovittu että ei tiettyhin aikoihin soitella, lisäksi peruit jatkuvasti vierailuita, joiden takia olin siirtänyt muita tehtäviä.
Voi apua! Minulla ei ole kuin kolme ystävää ja kaikki ovat sellaisia, että eivät pidä yhteyttä, jos minä en ole aloitteellinen. Tarkoittaako tämä sitä, että he eivät oikeasti haluaisikaan ola minun ystäviä? Sitten minulla ei ole ketään.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua! Minulla ei ole kuin kolme ystävää ja kaikki ovat sellaisia, että eivät pidä yhteyttä, jos minä en ole aloitteellinen. Tarkoittaako tämä sitä, että he eivät oikeasti haluaisikaan ola minun ystäviä? Sitten minulla ei ole ketään.
Minä ainakin olen todella huono pitämään yhteyttä kenenkään, varsinkaan jos ei ole asiaa. Ja mitä asiaa lapsettomalla kolmekymppisellä useinkaan on. Arvostan silti ystäviäni, varsinkin kun he osaavat pitää yhteyttä ja kutsua ihan muuten vaan.
Mullakin on tämmöinen kaveri, josta luulin että
olemme hyviä hyviä ystäviä.
Ensin kiinnitti huomioni se, kuinka hän koko ajan joka lauseessa korosti sitä, ketä naisia hän on pyytänyt omien lastensa kummeiksi.
Sitten toiseksi hän joka toisessa lauseessa korosti ketä ihmisiä he tuntee, ja kenen kaikkien paikkakuntalaisten skumppapippaloihin ym hänet ja heidän perhe on kutsuttu. Eikä koskaan sanonut että hei olisi kiva kun tulisitte mukaan!
Kolmanneksi hän jauhoi jatkuvasti itsestään, miehestään, työstään, ja siitä miten ÄLYKKÄITÄ heidän lapsensa ovat, missä he asuvat, mitä HE tekevät. OK. Jauhoi niin ettei lausetta saa väliin sanottua. Koskaan ei kysy, mitä teille kuuluu, tai miten sinä voit.
Neljänneksi hän ei pyydä mihinkään, eikä vastakutsu kylään, vaan ottaa aina yhteyttä vain, kun ei ole ketään muuta hienompaa kaveria..
Kauan menee huomata tälläinen🧐
Mulla on kokemusta molempina osapuolina. On tää vaikeeta!
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on tämmöinen kaveri, josta luulin että
olemme hyviä hyviä ystäviä.Ensin kiinnitti huomioni se, kuinka hän koko ajan joka lauseessa korosti sitä, ketä naisia hän on pyytänyt omien lastensa kummeiksi.
Sitten toiseksi hän joka toisessa lauseessa korosti ketä ihmisiä he tuntee, ja kenen kaikkien paikkakuntalaisten skumppapippaloihin ym hänet ja heidän perhe on kutsuttu. Eikä koskaan sanonut että hei olisi kiva kun tulisitte mukaan!
Kolmanneksi hän jauhoi jatkuvasti itsestään, miehestään, työstään, ja siitä miten ÄLYKKÄITÄ heidän lapsensa ovat, missä he asuvat, mitä HE tekevät. OK. Jauhoi niin ettei lausetta saa väliin sanottua. Koskaan ei kysy, mitä teille kuuluu, tai miten sinä voit.
Neljänneksi hän ei pyydä mihinkään, eikä vastakutsu kylään, vaan ottaa aina yhteyttä vain, kun ei ole ketään muuta hienompaa kaveria..
Kauan menee huomata tälläinen🧐
Näitä tyyppejä on sekä naisissa että miehissä, valitettavasti. Name droppingia, statukseen sopivia ammattinimikkeitä, lista on loputon mutta helposti tunnistettavissa. Siis tietysti sen lisäksi, että jutut liikkuvat vain omissa asioissa.
Minäkin vetäydyn odottamaan, jos olen ollut useita kertoja aloitteentekijä peräkkäin.
Aiemmin pidin yhtä ystävää tosi läheisenä ja tärkeänä. Hän piti yhteyttä aktiivisesti muuten, mutta vetäytyi, jos olisin oikeasti tarvinnut ystävää. Totesin, että hän haluaakin olla vain kaveri ja tein itseni kanssa pitkään töitä, että sain hänen sille "asteelle". Juttelemme nykyään muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta molempina osapuolina. On tää vaikeeta!
Haluaisitko jakaa sen toisenkin osapuolen näkökulman? Olen tosi paljon yrittänyt miettiä miksi kaverini suhtautui minuun niin. Häneltä ei voi kysyä, koska ei kehtaisi vastata totuutta. Mutta anonyymiltä voi. Mikä teidän tapauksessa sai sinut ajattelemaan ettet halua olla läheinen ystävä jonkun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vetäydyn odottamaan, jos olen ollut useita kertoja aloitteentekijä peräkkäin.
Aiemmin pidin yhtä ystävää tosi läheisenä ja tärkeänä. Hän piti yhteyttä aktiivisesti muuten, mutta vetäytyi, jos olisin oikeasti tarvinnut ystävää. Totesin, että hän haluaakin olla vain kaveri ja tein itseni kanssa pitkään töitä, että sain hänen sille "asteelle". Juttelemme nykyään muutaman kerran vuodessa.
Ymmärrän täysin. Mulla täysin sama kokemus tämän name droppaajan kanssa. Lisäksi voisin lisätä listaan sen, että juoruaa ja puhuu pahaa yhteisestä kaveristamme 😞
Mäkin joudun työstämään, ja kiinnostaa myös kuulla vinkit miten työstää asiaa, suhtautua ja ennen kaikkea kohdata tälläinen ihminen joka haluaa vain udella sinusta kaiken, mutta ei pidä oikeana ystävänä
15
Tilanne meni siis siihen että yritin olla hyvä ystävä, mutta koko homma meni jotenkin enemmän ja enemmän vaan yksipuoliseksi, ja sitten tajusin että ehkä asetelma oli aina ollutkin sellainen. Lisäksi tajusin että hän arvottaa kavereitaan eri lailla, eli olen ns. b-luokan ystävä. En ole itse taipuvainen ajattelemaan että on parhaita kavereita ja sitten niitä huonompia, vaan kohtelen kaikkia samalla lailla.