Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turussa kuollut 5 nuorta miestä myrkytykseen

Vierailija
29.04.2021 |

Poliisin tiedote: Useiden nuorten henkilöiden kuolemat lyhyellä aikavälillä antavat aihetta epäillä, että Turun seudulla leviää nyt nuorten keskuudessa poikkeuksellisen vaarallista lääke- tai huumausainetta

Kommentit (605)

Vierailija
181/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä hämmästyttää että vauvapalstalla näin moni näyttää olevan huumausaineiden erikoisasiantuntija.

Haloo mammat! Mitä te puuhaatte kaikki päivät?

Kyllä mä sanoisin että nuo nistejä puolustelevat on syrjäytyneitä miehiä.

Ainakin ihmissuhteista. Voivat olla kirjoilla jossain oppilaitoksessa, jopa töissä, mutta eräänä päivänä tulee huumetesti ja se on exit.

Vierailija
182/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Noiden käyttäjät ansaitsevatkin kuolla.

Ja diilerit. Niille pitäis tunkea kurkkuun koko oma varasto kerralla.

Puhumattakaan valmistajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fentanyyliin kuolivat. Samaan tavaraan, johon esim George Floyd kuoli.

Nämä tälläset kommentit kertoo niin käsittämättömän suuresta tietämättömyydestä(miksi ja miten fentanyyliin kuollaan) oikeistolaisuudesta ja rasismista, että mulla nousee ihan m urhanhimo kirjoittajia kohtaan. Ihmiset on niin sairaita, tyhmiä ja kylmiä, ettei ihme että kuka tahansa ajatteleva ihminen vetää päänsä sekaisin ihan puhtaasta turhautumisesta.

Vierailija
184/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen paras ystäväni alkoi käyttää piriä lukion jälkeen. Innostui kuullessaan, että sen avulla laihtuu hyvin. Hän kuihtui parissa vuodessa kamalaan kuntoon, hampaita ja hiuksia tippui ja lopulta kuvioon tulivat muutkin aineet. :( Ei olla tekemisissä enää, mutta oon huolissani hänestä. 

Vierailija
185/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen paras ystäväni alkoi käyttää piriä lukion jälkeen. Innostui kuullessaan, että sen avulla laihtuu hyvin. Hän kuihtui parissa vuodessa kamalaan kuntoon, hampaita ja hiuksia tippui ja lopulta kuvioon tulivat muutkin aineet. :( Ei olla tekemisissä enää, mutta oon huolissani hänestä. 

Unohtiko syödä ja pestä hampaat vai mitä tapahtui?

Vierailija
186/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeita ei missään nimessä pitäisi laillistaa. Tässä on syy:

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5195125/Huumeidenkaytto+liikenteessa+…

Puolet rattijuopoista on huumekuskeja.

Suomalaisista 8 % on käyttänyt huumeita viimeisen vuoden aikana. 88 % on käyttänyt alkoholia viimeisen vuoden aikana. Tuo kahdeksan prosentin pieni porukka ajelee päihtyneenä yhtä paljon kuin koko muu väestö yhteensä. Selvästi huumeet jostain syystä altistavat tällaiselle käytökselle alkoholia enemmän. Huumeita ei tulisi laillistaa, vaan on pyrittävä suojelemaan huumeita käyttämättömiä näiden huumeidenkäyttäjien päähänpistoilta. Jos huumeidenkäyttö olisi yhtä yleistä kuin alkoholinkäyttö, olisi rattijuoppoja yli kymmenenkertainen määrä. Se on sääli, että huumeiden laittomuus ajaa ihmisiä ostamaan myrkkyä katukaupasta, mutta se on kuitenkin omissa käsissä. Mielummin itse valittuja huumekuolemia kuin yhtäkään turhaa sivullisen kuolemaa tai vammautumista päihtyneenä ajamisen seurauksena.

Hienosti on huumeiden kieltäminen lopettanut huumekuskit kokonaan.

Vierailija
187/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme ettei nuorison pahoinvoinnille eikä huumeongelmalle pystytä tekemään mitään, jos asenteet on yleisesti tätä luokkaa, mitä kommenteissa.

Käsittämätöntä lyhytnäköisyyttä ja ihan puhdasta tietämättömyyttä syy-ja seuraussuhteista ja silti kovaan ääneen julistetaan miten asiat muka on.

Ihmiset tyhmenee ihan silmissä.

Vierailija
188/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme ettei nuorison pahoinvoinnille eikä huumeongelmalle pystytä tekemään mitään, jos asenteet on yleisesti tätä luokkaa, mitä kommenteissa.

Käsittämätöntä lyhytnäköisyyttä ja ihan puhdasta tietämättömyyttä syy-ja seuraussuhteista ja silti kovaan ääneen julistetaan miten asiat muka on.

Ihmiset tyhmenee ihan silmissä.

Voi kyynel, tätä samaa huumeongelmaa meile on tuputettu suut ja silmät täyteen, minäkin muistan samaa löpinää jo 70-luvulta alkaen, kun olin alta kymmenvuotias. Tilanne oli aivan sama silloin, ne kuolivat huumeisiiin, jotka kuolivat, ja toiset sitten eivät. Monet eivät koskeneet mihinkään muihin päihteisiin kuin tupakkaan ja alkoholiin, monet eivät edes niihin. Eli älä nyt viitsi olla niin kovin alentuva, vanha juttu tämä on ja kiertokulku vain jatkuu. Nuori ei usko, että on kuolematon, ennen kuin kuolee. Ja tämä on fakta, ei siihen mikään valistus eikä säälittely auta.

Vierailija
189/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fentanyyliin kuolivat. Samaan tavaraan, johon esim George Floyd kuoli.

Ai, se Chauvin on fentanylisti? En tiennytkään, kiitos, että kerroit!

Vierailija
190/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viattomat kotiäidit kokevat vihdoin saaneensa oikeutuksen ilakoida toisten ihmisten sairauksilla ja kuolemilla, mitähän lapsenne sanoisivat jos lukisivat viestejänne. Hävetkää

:-)

Vierailija
191/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän nimenomaan olen empaatikko ja toivon että nistien ja heidän perheidensä painajainen päättyisi mahdollisimman nopeasti tavalla tai toisella. Minä en pidä kuolemaa pahana asiana. Silloinhan ihminen pääsee kaikesta pahasta.

Kuolemassa ihminen ei pääse yhtään mihinkään. Silloin kaikki vain päättyy, olemassaolo lakkaa - ja kaipaaville jää suuri suru. Kuoleman olemattomuutta kamalampaa ei ole mikään.

Nimenomaan pääsee pois,iäksi. Ei tarvitse enää ikinä kuunnella vittupäitä,ei kipuja,ei rahahuolia. Vain olemattomuus. 

Minusta kuulostaa helvetin houkuttelevalta. En ymmärrä mikä siinä kuolemassa ja olemattomuudessa noin ahdistaa?

Vierailija
192/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli Hesarissa hyvä juttu nuoresta päihdemaailmassa eläneestä miehestä. Herätti minussa suurta sympatiaa ja toivon hänelle kaikkea hyvää. Huumeisiin kuolevat Suomessa yhä nuoremmat. Jos se on jonkun mielestä ihan ok kehityssuunta niin olkoon niin. Minusta kyllä peiliin katsomisen paikka olisi monella yhteiskuntamme taholla.

Vierailija
193/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppiset luulevat olevansa kuolemattomia.

Miksi tätä hoetaan jatkuvasti? Itse olen parikymppinen enkä minä tai kukaan lähipiirissäni koe olevansa kuolematon. ONko tämä joku vanhojen defenssi vai vaan tapa lytätä nuorempia? 

Vierailija
194/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli Hesarissa hyvä juttu nuoresta päihdemaailmassa eläneestä miehestä. Herätti minussa suurta sympatiaa ja toivon hänelle kaikkea hyvää. Huumeisiin kuolevat Suomessa yhä nuoremmat. Jos se on jonkun mielestä ihan ok kehityssuunta niin olkoon niin. Minusta kyllä peiliin katsomisen paikka olisi monella yhteiskuntamme taholla.

Vanhukset nisteiksi niin päästään miljardien eläkkeiden maksamisesta.

Vierailija
195/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset nisteiksi niin päästään miljardien eläkkeiden maksamisesta.

Tällaiset typerät heitot ärsyttävät, kun ihmiset kuitenkin yrittävät näidenkin ihmisten hyvinvoinnin eteen tehdä töitä, pienillä resursseilla ja kaikkea muuta kuin varmoilla hoitotuloksilla. Riippuvuus on vakava sairaus. Se ansaitsee tulla inhimillisesti käsitellyksi. 

Vierailija
196/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on taas piikitetty kannabista.

Vuosia vuosia sitten teinipoikina kokoonnuttiin paikallisen ostoskeskuksen nurkilla. Kerran sinne tuli mustamaija ja poliisi avasi ikkunan ja kysyi "juodaankos täällä hassista?" Oli pokassa pitelemistä, kun vastattiin, ei me sellaisia, limpparia vaan. Sitten se sanoi, "selvä, hajaannutaanpas sitten".

Niin varmaan. 

Tai sitten poliisit tietää huumeista hieman enemmän kuin kaltaiseli trollipelle.

Ainakin ne joutuu raahaamaan teidän raadot pois oikeiden ihmisten näkyvistä.

Voi voi sentään.

Sinä siis leimasit minut huumeiden käyttäjäksi poliisin esittämän huvittavan kysymyksen takia. Minä en kommentoinut mitään poliisien ammattitaidosta, eli sinä väänsit olkiukon olemattomuudesta.

Kyse oli ajasta yli 50 vuotta sitten. Ja me _emme_ olleet juoneet hassista. Poliisin hajaantumiskäskyn jälkeen kävelimme pois paikalta. Ja tässä se sinun sumean logiikkasi näpertelemä raato edelleen kirjoittaa, lähes 70-vuotiaana. Hämmästyttävää, eikö vaan? Ainakin hauskaa minun mielestäni, narkki pihisee vielä.

Minusta tuntuu, että sinulla on suuri vaikeus ymmärtää lukemaasi tekstiä, eli sinä olet tyhmä ja kun se liitetään täysin järjenvastaiseen aggressivisuuteen, sinä olet vaarallinen itsellesi ja yhteiskunnalle. Muista olla varovainen, kun liikut ihmisten ilmoilla, koska joku saattaa hermostua sinun suuren tyhmyytesi edessä.

Suosittelen sinulle lämpimästi hakeutumista vihanhallintakurssille ja psykiatrille vaikean mielenterveysongelman takia. Tietysti hyvä olisi jos kävisit ensin koulusi loppuun. Ja ennen kaikkea, opi lukemaan. Lue kirjoja, maailmasi saattaa muuttua valoisammaksi, kun sinulla on sanoja millä ajatella. Viha on huono rakentaja. Kyllä se siitä.

Vierailija
197/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkarit on vaarallisia tyyppejä. Valmiita tappamaan erittäin helposti saadakseen itselleen aineita. Ainut päämäärä joka päivä on saada pää sekaisin. He joutavat kuollakin. Eihän tuollaisessa elämässä ole mitään elämisen arvoista. Parempi kaikille että tuollaiset zombiet kuolee. Turha kenenkään tekopyhän sanoa muuta.

Outo stereotypia. Kadulta ostaa ns viihdekäyttäjätkin. He eivät ole zombeja eikä vaarallisia, vaan näyttävät samalta kuin sinä ja minä.

Itsehän tässä ne viihdekäyttäjät yhdistit narkkareihin.

Nehän on samaa porukkaa

-eri

Eivät ole sen enempää kuin alkoholia toisinaan nauttivakaan olisi alkoholisti.

Kyllä ovat.

Turva verrata laitonta päihdettä lailliseen.  Jos olet valmis ekemään rikoksen saadaksesi "viihdekäyttää" olet moraalisesti samaa porukkaa joka on valmis tekemään rikoksen saadakseen seksiä.

Ei bentsojen käyttämisessä ole "moraalisesti" mitään sen väärempää kuin alkoholinkaan käytössä, periaatteessa aika samaan tarpeeseen niitä käytetään pienehköillä aste-eroilla - ja addikti taas on addikti. Sadat tuhannet suomalaiset käyttävät muuten bentsoja laillisesti, on väärin että siitä on tehty toisille etuoikeus ja toisille laitonta.

tavataan yhdessä: R-I-K-O-S

Jos et tiedä miten rikoksen tekeminen tietoisesti liittyy moraaliin niin en ihmettele että olet nisti.

En ole nisti, mutta sinä olet varajeesus. Bentojen myyminen tulisi vapauttaa helpommin myönnettävää reseptiä vastaan niin niiden käyttö ei olisi rikos heille, joilla ei ole etuoikeutta saada sitä reseptiä laillisesti.

Mikä sairaus nistillä on joka vaatii käyttöä laillisesti?

Aivan

Ja todellakin olet nisti

En ole addiktoitunut yhtään mihinkään, enkä ole koskaan ollutkaan, enkä koskaan tule olemaankaan. Mutta sinä kyllä olet sellainen varajeesus, jolla on kivettynyt käsitys asioista, joista et oikeasti tiedä yhtään mitään.

Kyllä sillä nistillä jossain pahasti viiraa kun on päivittäiseen käyttämiseen lähtenyt, ei nistiksi tulla nimittäin missään lyhyessä ajassa. Normaalista ihmisestä ei ikinä tule nistiä, vaikka vetäisi silloin tällöin subua naamariin ihan vain kokeilun vuoksi. Normaalin ihmisen olotilat ja aivokemiat pelaavat tyydyttävästi ilman aineitakin, nistin taas eivät.

Tämä.

En ole nisti, ainut addiktioni on irtokarkit. Mutta sen olen oppinut, että nistit eivät lähtökohtaisesti ole tavallisia tallaajia.

Vierailija
198/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä hämmästyttää että vauvapalstalla näin moni näyttää olevan huumausaineiden erikoisasiantuntija.

Haloo mammat! Mitä te puuhaatte kaikki päivät?

Kyllä mä sanoisin että nuo nistejä puolustelevat on syrjäytyneitä miehiä.

Minä olen keski-ikäinen, akateeminen nainen. Puolustelen, koska yksi lapsistani on ollut syvästi masentunut. Kaiken avun hain, kuskasin, valvoin, keskustelin, keskustelin ja keskustelin. Katsoin vierestä, kuinka poika vajoi vuosi vuodelta syvemmälle epätoivoon ja lopulta yritti tappaa itsensä lääkkeillä.

Olen ketjussa se, joka on korostanut, että käyttäjillä on niin paha olo, että haluavat hinnalla millä hyvänsä katkaistua sen.

Vierailija
199/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katukaupasta ostaa niin tietää osallistuvansa venäläiseen rulettiin.

Mistäs muualta huumeita voi ostaa, kuin katukaupasta? Huumeiden käyttö on aina venäläistä rulettia, koska mitään virallisia kuluttajille hyväksyttyjä huumeita ei ole olemassa.

Vierailija
200/605 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo tulee niistä aineista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi