Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Sormelle auki, kauanko meni synnytykseen?

16.08.2006 |

Eilisen lääkärineuvolan innoittamana ajattelin uteloida muilta odottajilta, kuinka kauan teillä on mennyt synnytykseen, kun:

- sormelle auki, kohdunsuu pehmeä, kanavaa 2,5 cm jäljellä (aiemmin 3 cm), vauvan pää tuntui lekurin sormeen eli vauva alhaalla

- uudelleensynnyttäjä, rv 36+5

Varmaan tulee kokemuksia laidasta laitaan, mutta kovasti kiinnostaa :) Edellisellä kerralla (kaksoset) kun olin vihdoin sormelle auki vasta synnytyssalissa rv 39+3, niin nyt heräsi pieni toivo siitä, että jotain tapahtuisi jo aiemmin. Ai ja toinen juttu, jos on jo ajoissa ollut paikat pikkuisen auki

- kauanko synnytys kesti?

Edellisen kerran reilun vuorokauden maratoni ei houkuta ;)

Tällaisia utelee mytty ja masu rv 36+6

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi tasan laskettunapäivänä käynnistettynä, vaikka olin ollut 2 cm auki jo viikolta 36 ja kanavan reunat vain jäljellä viikolla 38+. Silti mentiin 40+0.

Vierailija
2/17 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin " sormelle auki" jo 2kk ennen synnytystä... Kanavakin oli hävinnyt. Minä tietenkin tohkeissaan jo aloin odottamaan että kohta sitä mennään..Pitkä oli odottavan aika!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen tilanne... jännitän milloin tulee lähtö;

-kohdunsuu 3-4cm auki

-kanava pehmeä, 1,5cm

-vauva " laskeutunut"

-rv 37+1

Kivuttomia supistuksia tulee useita päivässä, mutta kipeitä ei juurikaan(ei koko odotusaikana). Joten saavat nuo kivuttomat supparitkin näköjään jotain aikaan..

Kertokaahan jos jollain on vastaavia kokemuksia!

Vierailija
4/17 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa odottaessani sanottiin rv38 lääkärissä, että paikat tiukasti kiinni, eikä mitään muutoksia kohdunk. tilanteessa. Vauva syntyi 5 päivää sen jälkeen ihan helpolla synnytyksellä.

Nyt on 39+6, olin 6 päivää sitten lääkärintarkastuksessa 1,5cm auki, kohdunk. 1,5 jäljellä ja paikat pehmeitä.

Kivuttomia supistuksia ollut rv 34 lähtien. Kivuliaita supistuksia viimeisinä 3 päivänä.

Katsotaan mitä tästä tulee. Sitähän sanotaan, että uudelleen synnyttäjällä voi paikat olla auki paljonkin ja pitkään, eikä sen perusteella voi ennustaa mitään. Näin olen ainakin käsittänyt. Mutta kai se synnytyksen kok. kesto lyhenee jos on jo puolessa välissä ovi auki :) Tiedä sitten...

Vierailija
5/17 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kanavaa n cm raskausviikolla 33+4. Runsaasti kivuttomia supistuksia edeltävästi joiden ajattelin kuuluvan asiaan. Levolla supistukset rauhoittuivat ja neiti syntyi 38+2. Olin ensisynnyttäjä mutta koska kohdunsuu oli edeltävästi kypsynyt ja vauva hiljalleen raivannut tiensä synnytyskanavaan niin säästyin avautumiskivuilta lähes täysin. Synnytys alkoi aamulla vedenmenolla ja kun pääsin sairaalaan (500 m päässä=) niin olinkin yllättäen 6 cm auki. Kivuliaat supistukset alkoivat vasta kun kanava lähes täysin auki ja pää melkein jo pilkotti ulkona! Ponnistaa ei tarvinnut kuin 9 min. Ensisynnytykseksi siis melko " helppo" vaikka kyllä tuntui että töitä tuonkin eteen sai tarpeeksi tehdä! Eli siis mikäli kohdunsuu kypsyy ennakkoon voi synnytyksen alkuvaihe olla nopeampi ja kivuttomampi. Sinänsä ei kuitenkaan kovin toivottava tilanne mikäli kovin aikaisista viikoista on kyse koska ennenaikaisen synnytyksen riskihän siinä kasvaa..

Vierailija
6/17 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 36+ ja sanoivat vielä että viimeistään 38 viikolla syntyy kyllä. No mutta rv40+5 sitten syntyi 6h kesti kokonaisuudessa.

Ei taija tosiaan mitään tarkoittaa vaikka on auki... uudelleen synnyttäjä olin minäkin.

Vierailija
7/17 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa odotuksessa viimeisessä lääkärineuvolassa rv 33+2

-kohdunsuu sormelle auki, pehmennyt

-kohdunkaulaa 2cm jäljellä

Vauva syntyi rv 40+4 ja synnytyksen kesto 7h.

Nyt kolmas odotus ja lääkärinla rv 36+6

-kohdunsuu auki n 1cm

-kohdunkaula kadonnut ja kohdunsuu pehmeä

-vauva alhaalla (pää tuntui lääkärin käteen)

Toistaiseksi odotellaan ainakin kotosalla, supistuksia tulee epäsäännöllisesti silloin tällöin, rv 38+4.

Eli uudelleensynnyttäjällä ihan normaalia, että paikat alkaa avautua ja pehmetä aikaisin ja vauva syntyy sitten lähempänä laskettua aikaa tai senb jälkeen :)

Mayella

Vierailija
8/17 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin saikulle lepäämään, koska myös supisteli turhan tiuhaan. Tyttö syntyi laskettuna aikana.

Ja tuosta synnytyksen pituudesta: itselläni ensimmäinen synnytys kesti myös vuorokauden, ponnistusvaihe oli tunnin mittainen. Toinen lapsi syntyi 26 tunnissa, mutta koin silti synnytyksen paljon lempeämpänä kuin ekalla kerralla, ponnistusvaihe tuolloin 8 minuuttia. Kolmannen lapsen kohdalla synnytys lyhentyi 16 tuntiin, ponnistusvaihe 2 minuuttia. Tällä yritän sanoa, että omaan fysiikkaan on todella vaikeaa vaikuttaa. Olen siis asennoitunut, että myös tällä neljännellä kerralla salissa vierähtää tovi...

Muumimamma75 rv 33+0

Vierailija
9/17 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin sormelle auki ja kanavakin lyhentynyt.

Poika syntyi 40+6 ja synnytys kesti 2 h 10 min.

Esikoisesta en enää muista oliko auki ennemmin..

Vierailija
10/17 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo tilanne (pehmeä,1 sormelle auki, kanavaa 2,5cm jäljellä) n klo 21:15 kun sairaalaan tultiin, ja 01:30 mennessä oli kanavasta enää paksu reuna jäljellä mutta auki lähes yhtä vähän.

Sitten alkoi tapahtua, ja vauva syntyi 03:42. Rv:t oli tuolloin 36+3.

t. Itta + tirpukka 4vkoa :)

Vierailija
11/17 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kyseinen synnytys oli kolmanteni. Kesto yht 3h12min, josta 7min ponnistusvaihe.

1. synnytys: kesto 12,5h, josta ponnistus 1h. Lääkärillä rv36+6 ei muutoksia kohdunsuulla. Syntyi rv 40+0.

2. synnytys: kesto 12,5h, josta ponnistus n 20min. Lääkärineuvolassa rv36 kohdunsuulla ei muutoksia. Rv 39+3 kanavasta enää reunaa vähän jäljellä ja sisäsuu 2 sormelle auki. Syntyi rv 40+0.

Itta

Vierailija
12/17 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa olin kiinni synnytykseen asti (synnytys 25h), syntyi rv36

tokassa rv 34 havaittiin että olin 3cm auki, vauva syntyi rv36 (synnytys 16h)

ja näin tän kolmannen kanssa että kuukausi on nyt mennyt sormelle auki tilanteessa- että saas nähdä sitten.

ei ole kuulemma ainoastaa tuota alapään tilanteesta kiinni synnytyksen läheisyys, vaan siihen vaikuttaa hormonit sun muut myöskin.

mom rv32+

Vierailija
13/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kohdunsuu ollut jo useita viikkoja 1cm auki ja kohdunkaulaa jäljellä 1cm. Muistaakseni viikolta 37 asti.. ja tänään mennään jo rv 41+1. Eli ainakaan ei tuohon synnytyksen ajankohtaan tunnu vaikuttavan. Koska olen ensisynnyttäjä, ei oo tietoa tuosta synnytyksen kestosta.. mutta voisin kuvitella, että on nopeampi synnytys, jos paikat ovat jo jonkin verran kypsyneet. Tai TOIVOISIN niin. :-)

Vierailija
14/17 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alettiin käynnisteleen aamulla 10 aikaan ja illalla 23 aikaa ei ollu edes sormelle auki, 04 heräsin ekaan suppariin ja 5.36 oli poika maailmassa....

Vierailija
15/17 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sentin auki ja kanava hävinnyt rv 30 jo. Poika syntyi 40+

Vierailija
16/17 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 36+3 alettiin käynnistellä (raskausmyrkytyksen vuoksi) ja kohdunsuu oli tismalleen samassa tilanteessa. 3 päivää käynnisteltiin hiljakseen lääkkeillä, mutta silti ei auennut kuin vissiin 7cm, jonka jälkeen mentiinkin hätäsectioon.

Olen itse kuitenkin arvellut, että olisi varmaan mennyt yliajalle ilman käynnistyspakkoa.

Vierailija
17/17 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut raskauden aikana yhtään auki.. Neuvolassakin kävin laskettunapäivänä,edelleen kaikki kiinni,ei ollut mitään suppareita koko raskauden aikana.. Sitten hups,4 päivää lasketusta alkoi yöllä 02.22 kivuliaat supistukset,yritin jaksaa kotona suihkussa,mies hieroi selkää yms.. 7 tuntia pystyin olemaan mutta sitten oli pakko lähteä kättärille. Olin aivan varma että kohta synnytän..no päästiin laitokselle ja olin peräti sormelle auki,supparit vaan kovenivat ja olivat entistä kivuliaampia.. 17h siinä sitten piti kärvistellä ennenkuin edes saliin pääsin,supparit oli aivan säännöllisiä,mutta en vain auennut.. Pari tuntia odoteltiin jolloin kalvot puhkaistiin ja sitten se oli menoa.40min ponnistuksen jälkeen tytö tuli maailmaan...21h tuntia meni koko urakkaan... Jopas oli kivaa ensisynnyttäjällä :D