Mua ahdisti ennen vappu
Kun tuntui, että kaikilla oli ylioppilaslakit päässään ja itse en koskaan päässyt ylioppilaaksi. Enää se ei ahdista. Tänä vappuna otan lapsen kavereineen yökylään. Syödään munkkeja ja juodaan mun tekemää simaa. Voitaisiin mennä porukalla onkimaan t. Ammattivalittaja
Kommentit (9)
Kyllä minä siitä riukkumisesta pidän vaikka ei lakkia ole, eikä siitä ole kukaan mieltään pahoittanut, haalari bileissä ja muissa on aina ihan parasta...
Itse en ole kertaakaan lakkia pitänyt päässä vappuna, vaikka ylioppilas olen ja maisteriksi vielä sen jälkeen opiskellut.
Mua ahdisti ennen vappu, mutta lähinnä se kun piti lähteä torille vappupäivänä sinne tungokseen. Inhoan ihmispaljoutta, mutta mies ja lapset halusi aina lähteä. Nykyään jään ihan suosiolla kotiin, jos ei kiinnosta lähteä johonkin. Eikä nyt muutenkaan tänä vuonna mitään isoja karkeloita ole missään, onneksi. Ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, kun aina vaan kotona. Ostin herkkuja, grillaillaan. Nautin juuri tällaisista kotivapuista eniten!
Samoin, mutta nyt kun olen ollut hyvässä työssä useamman vuoden, olen myös saanut itsetuntoa kohotettua. Eipä tuo vappu muutenkaan hirveästi kiinnosta, aika tavallinen päivä minulle.
N27
Huh joo se tungos!!! Oli ihan hemmetin ahdistavaa kun kaverit halus lähteä keskustaan ja baariin. Baareissa oltiin kuin sillit purkissa. Edes alkoholi ei auttanut siihen ahdistukseen. Onneksi nyt osaan sanoa ei ja jäänkin kotiin omaan rauhaan.
Rakastan iloisia ihmisiä ja ihmisten paljoutta, jostain syystä kaikki ovat iloisia ja "huolettomia" 1.5. Vieraille jutellaan ja kaikki on hienoa:) mahtavaa!
Rakastan myös hölmöjä suomalaisia perinteitä kuten yo-lakki päähän, vähän serpentiiniä, kylmä skumppa mukaan ja menoksi :)
Vappu on kesäkauden avaus.
Ja ainoa sellainen ns. karnevaalijuhla Suomessa. Vapuksi ostellaan kaikkia pilauluvälineitä, huiskia, ilmapalloja, naamioita ja muuta sälää
Pukeudutaan jo kesäisemmin ja ollaan iloisia ja riehaikkaita siitä, että kohta kesä koittaa.
Se on edelleen myös opiskelijoiden suuri juhla, koska monilla opiskelut päättyy ja lähdetään kesäduuneihin.
Sehän on itseasiassa myös Työn päivä, ja menneinä vuosikymmeninä oli suuria marsseja eri ammattjärjestöjen / liittojen työntekijöillä.
Marssit ovat jääneet unholaan, mutta edelleen Vappu on yleinen vapaapäivä Suomessa ja kesän aloitusjuhla.
Ei sitä tarvitse sen kummemmin viettää jos ei halua, toiset juhlivat, toisille se pelkkä kiva ylimääräinen vapaapäivä.
Muakin ahdisti ennen, mutta koronavappu on kiva, kun muutkaan ei pääse juhlimaan.
Onhan se lakki päässä riekkuminen vähän noloa.