Voiko lapselle antaa grillimakkaraa jossa viimeinen käyttöpäivä ollut eilen?
Paketti on ollut pari päivää avattuna jääkaapissa. Uunissa olisi tarkoitus kuumentaa makkara.
Kommentit (22)
Tottakai, on niissä monta päivää marginaalia, sillä ei kaikki jääkaapit ole saman lämpöisiä. Etenkin jos kuumennat uunissa, niin eipä siitä mikään pöpö selviä.
No ensin ajattelin että voi antaa. Mutta aloin sitten epäillä.
Miksi vastasit noin? Olisit kertonut mielipiteesi. T.ap
Päiväysvanha ruoka kannattaa raikastaa pakastimessa.
Viimeinen käyttöpäivä tarkoittaa viimeistä käyttöpäivää, eli sitä ei voi enää syödä. Parasta ennen -merkittyä voi syödä päivämääränkin jälkeen, mikäli se vaikuttaa olevan ok. Toki säilytysajat avattuna kannattaa myös ottaa huomioon.
Riippuu siitä haluaako lapsen pitää vai päästä tästä eroon...
No en anna kyseistä makkaraa lapselle. Varmuuden vuoksi. Ap
Viikon toleranssi kuumennettaessa.
Hei! Kyllä voi. Paistat hyvin uunissa tai pannulla. Suomalaiset makkarat ovat niin hyvin e-koodattu, että hyvin voi päivän vanhaa kylmässä säilytettyä syödä.
Voi hyvin syödä. Itse olen pitänyt lihoissa ja makkaroissa rajana neljä päivää yli käyttöpäivän, ellei haisen tai maistu pahalta.
Ei. Koska se on lihatuote. Löytyisikö uutta kaupasta.
Tuommoinen valmiiksi kypsennetty makkara ei kovin nopeasti miksikään mene, vähän eri juttu kuin joku raaka liha.
Jos olisi avaamattomassa pakkauksessa niin olisi varmasti ihan hyvää. Viimeinen käyttöpäivä tai parasta ennen ei päde enää avatussa pakkauksessa.
Maista itse. Ei ne yleensä siinä ajassa mene miksikään.
Lihatuotteet pilaantuu tosi helposti ja etenkin kun on lapsi kyseessä ei todellakaan kannata riskeerata.
Tietenkin , et kai sinä itse niitä syö : D D
Ei niillä säilömisaineilla ole mitään sekuntikelloa kädessä, josta ne katsovat että jaha, keskiyö eli nyt loppui ja tuote pilaantuu samalla hetkellä. Niihin jätetään aina reippaasti toleranssia turvallisuuden vuoksi. Joka tapauksessa tuote vielä kuumennetaan päälle. Itse söisin varmaan vielä parin viikonkin päästä, jos ei selvästi aisteilla olisi havaittavissa pilaantumista.
No mitäs luulet?