Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto pitäisi laittaa pantiksi

Vierailija
27.04.2021 |

Aika naurettavaa. Haen viiden tonnin lainaa ja sitä varten pitää laittaa 130 000 euron arvoinen asunto vakuudeksi.

Vaikka sain juuri töitä ja olen tehnyt sata eri laskelmaa, tiedän voivani maksaa lainan takaisin, niin silti pelottaa. Mitä jos saan potkut, mitä jos en kestä sitä työtä, mitä jos jotain.

Laina on kuitenkin pakko saada. Tai no kyllä kai jotenkin pärjään ilmankin, mutta sen avulla saisin pienemmät kk-erät kuin ilman sitä.

Maksaisin yhden maksun kerralla pois tai ainakin 99 %. Sitten maksaisin pienemmissä erissä takaisin pankille.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo 130 tonnia on velallinen arvo. Taloyhtiölaina pois otettuna.

Vierailija
2/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sekin, että todennäköisesti kuitenkin tienaan enemmän kuin luulen nyt. Kaikki laskelmat olen tehnyt minimimaksuja hyväksi käyttäen. MUTTA kun mikään ei ole satavarmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun olet varma maksukykyisyydestäsi, niin eihän  siinä ole edes mitään riskiä sinulle. Otat lainan, määrität vakuuden (eli kiinteistöstäsi sen summan verran mitä otat lainaa)

Pankille eli lainaajalle olet aina riski, kun hehän eivät voi tietää kuinka varma takaisinmaksaja olet.

Mitä pelkäät?

Vierailija
4/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta halusivat ostettavan asunnon (hinta 180 000 e) ja sen lisäksi 200 000 e arvoisen kaksio ja 150 000 arvoisen kesämökkikiinteistön vakuudeksi 70 000 e lainalle. Kysyin, että ihanko oikeasti ette usko minun pystyvän lainaa maksamaan, joten 70 000 euron vakuudeksi pitää saada yli 500 000 e vakuudet. Pankista todettiin, että heillä on tämä käytäntö. En sitten ottanut Nordeasta lainaa.

Vierailija
5/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näyttää pankin tilastoissa paremmalta saada mahdollisimman kovat vakuudet. Kannattaa kysyä jostain muualta.

Vierailija
6/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänää virvelöimässä ja sain 2 haukea. Kivaa! Nyt on se aika kun nappaa.

Vierailija
7/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minulla ei ole KIINTEISTÖÄ.

2. Olen varma joo, että mikäli työsuhde kestää vähintään vuoden, on minulla maksukykyä hoitaa laina takaisin. Mutta mistäs sitä ikinä tietää mitä tapahtuu. Alalta eivät työt lopu ja sopimus on toistaiseksi voimassa oleva, eli senkin puolesta olen ihan hyvässä asemassa. MUTTA kun ikinä ei voi tietää. Mitä jos en kykene työhön pitkäaikaisesti, mitä jos saan potkut, mitä jos sitä ja mitä jos tätä.

Minulla ei ole ikinä ollut mitään lainaa, paitsi opintolaina. Pelottaa ajatus siitä, että asuntoni on vakuutena ja menetän sen, jos jotain odottamatonta tapahtuu.

Vierailija
8/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta lainan takia olen myös sidottu työhön. Uskon voivani maksaa tämän kyseisen maksun ilman lainaakin, mutta silloin kk-erä on suurempi. Jälleen päästään siihen, että todennäköisesti tienaan kuitenkin enemmän kuin laskelmani antavat nyt ymmärtää. Mutta kun mitään satavarmaa viikkotuntimäärää ei ole.

Vierailija
9/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain käsitä, että miksi pitää saada yli sadan tonnin vakuus viidelle tuhannelle eurolle??

Mitä pankki meinasi sillä lopulla rahalla tehdä??

Vierailija
10/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on saman pankin vakuudeton laina, mutta siinä on valtava korko.

Vierailija
11/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Minulla ei ole KIINTEISTÖÄ.

2. Olen varma joo, että mikäli työsuhde kestää vähintään vuoden, on minulla maksukykyä hoitaa laina takaisin. Mutta mistäs sitä ikinä tietää mitä tapahtuu. Alalta eivät työt lopu ja sopimus on toistaiseksi voimassa oleva, eli senkin puolesta olen ihan hyvässä asemassa. MUTTA kun ikinä ei voi tietää. Mitä jos en kykene työhön pitkäaikaisesti, mitä jos saan potkut, mitä jos sitä ja mitä jos tätä.

Minulla ei ole ikinä ollut mitään lainaa, paitsi opintolaina. Pelottaa ajatus siitä, että asuntoni on vakuutena ja menetän sen, jos jotain odottamatonta tapahtuu.

Jos noin kovasti pelottaa niin ota lainaturvavakuutus?

Vierailija
12/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain käsitä, että miksi pitää saada yli sadan tonnin vakuus viidelle tuhannelle eurolle??

Eihän se koko arvoltaan mene pankille jos jätät lainan maksamatta. Silloin pankki myy asuntosi ja ottaa vain omansa pois ja loppu jää sinulle

Vierailija
13/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun pelottaa 😆 paljonko ne lainaturvat maksavat kuukaudessa suurin piirtein?

Vierailija
14/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se koko arvoltaan mene pankille jos jätät lainan maksamatta. Silloin pankki myy asuntosi ja ottaa vain omansa pois ja loppu jää sinulle

No joo, sehän on itsestäänselvyys. Mutta tuntuu silti niin älyttömältä, että viiden vaivaisen tonnin takia on kallis asunto panttina.

Vierailija
15/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vain maksaa kerralla sen yhden pas--kan pois, niin jättäisivät minut rauhaan sen osalta. Ei ole kyse mistään pikavipeistä tai ulosotosta tai muusta. En nyt sen enempää jaksa sepustaa.

Vierailija
16/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaupankäynnissä yleisesti: ota tai jätä. Jos ei tarjous kelpaa niin ole sitten ilman.

Vierailija
17/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenkään edes kysyä lainaa Nordeasta

Vierailija
18/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, sehän on itsestäänselvyys. Mutta tuntuu silti niin älyttömältä, että viiden vaivaisen tonnin takia on kallis asunto panttina.

Ei estä jälkipanttausta loppuarvosta tai keskustele pankin kanssa rajoittamisesta.

Vierailija
19/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten panttaa. Ei pankki ole mikään hyväntekeväisyyslaitos.

Vierailija
20/44 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki myy 40 000€ kulut vähennettynä sulle jää 15000€. Tiedän tapauksen suurinpiirtein noin tapahtuneen kun kiinteistö meni voudille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän