Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkään paljon autostani joka jo 10v vanha, paljonkohan maksaisi auton kunnostus moottorin osalta (ei huomauttamista katsastuksessa, ei huomattavia vikoja)

Vierailija
27.04.2021 |

Inhottaa tämä kertokäyttökulttuuri, autossani esiintyy kylmällä hieman epätasaisuutta käynnissä ja ehkä lievää teho puutetta alakierroksilla. Auto on aika tehokas (6.8s 0-100km/h).
Haluaisin korjauttaa auton oikein hyvään kuntoon ja ajella sillä vielä vuosia, mitä kohtia kannattaisi tarkastuttaa. Katsastus oli kuukausi sitten eikä huomauttamista ollut. Ajeltu noin 130 000 km

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto vm 91.

Siihen tehtiin 14 vuotta sitten täysremontti moottoriin. Maksoi 2000 euroa. Kuulemma tekivät halvemmalla, kun oli hauska tehdä perinteistä autoa.

Mutta moottori on alkanut vuota öljyä ja joka vuosi siitä sanotaan katsastuksessa. Olisi suuri työ kuulemma lopettaa vuoto. Silti vien aina korjaamolle, kun on pakko. Ne vaihtaa jonkun osan, muttei se kuntoon tuu.

Vierailija
22/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sytytystulpat vanhat tai joku tulpanjohdoista lyö jostain läpi, kylmällä niihin tiivistyy vettä?

Tulpanjohtoja ei ole - 2000 luvulla ollut kuin ranskalaisissa paskoissa.

Mitähän pitkin se sähkö ampaisee mun -06 mallisen Voyagerin tulppaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 23v Saab ja toimii hienosti. Ihana auto!

Pojallani on 36 v. vanha Saab ja hyvin kulkee :) Starttaa paukkupakkasillakin ja vikoja voi hyvin korjata itse.

Vierailija
24/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mikään moottori 130 kohdalla vielä tarvitse remonttia. Vika lienee jossain muualla kuin itse koneessa. Ellei huoltoja ole kokonaan laiminlyöty.

Vierailija
25/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kehtaatko oikeasti ajaa 2011 vm autolla?

Vierailija
26/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa se raja yleensä tulee vastaan, minkä jälkeen mikään yksittäinen korjaustoimenpide ei riitä vaan pitäisi kunnostaa kokonaan. Jos on rahaa tai osaamista niin mikäs siinä, mutta muuten kannattaa miettiä olisiko luopuminen kuitenkin parempi ratkaisu.

Vierailija
27/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä useita autoja. Vanhin vuosimallia -69.

Eniten ajetaan vanhalla väyrysellä (olisiko 02- en muista). Kiusasin miestä että jos saataisiin iso lottovoitto niin laitattaisin tuon Väyrysen uuden veroiseen kuntoon ja ajaisin sillä loppuikäni. Mies naureskeli ettei se tulisi edes kalliiksi laittaa se hyvään kuntoon. On vaan niin paljon parempi kuin mikään muu auto jolla olen ajanut.

Niin ja meidän uusin auto on vuosimallia 2016. Ostettiin kyllä halvalla kun oli mennyt kolarissa lunastukseen. No mies korjasi siitä käyttöauton.

Vierailija
28/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kehtaatko oikeasti ajaa 2011 vm autolla?

No ei kehtaa. Itse ajan 2010 vm Volvolla ja kulkee kun unelma, ajettukin vasta 170000km. Mieluummin asun mukavasti ja sijoitan rahani, kun pistän johonkin uuteen autoon 😆

Vierailija
29/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan autooni vaihdettiin moottori (torinnkautta löydettiin vähän käytetty) muutama vuosi sitten. Moottori maksoi 400e, asennus tutulla nolla euroa. Autollani on nyt ikää 18v.

Vierailija
30/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sytytystulpat vanhat tai joku tulpanjohdoista lyö jostain läpi, kylmällä niihin tiivistyy vettä?

Tulpanjohtoja ei ole - 2000 luvulla ollut kuin ranskalaisissa paskoissa.

Mitähän pitkin se sähkö ampaisee mun -06 mallisen Voyagerin tulppaan? 

Johtoa pitkin.

Vierailija
31/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 130 000km ajetussa autossa isoa vikaa ole.

Moottorin täysremontista ei puhettakaan. Ne kestävät vähintään noin 400 000km.

Vierailija
32/32 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 23 vuotta vanha volvo ja hyvin toimii, onhan siinä vähän ruostetta mutta eipätuo mua haittaa, en oo itsekkään enää nuori :)

24, niukka voitto ...

Reilu 600t mittarissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän