Tykkään paljon autostani joka jo 10v vanha, paljonkohan maksaisi auton kunnostus moottorin osalta (ei huomauttamista katsastuksessa, ei huomattavia vikoja)
Inhottaa tämä kertokäyttökulttuuri, autossani esiintyy kylmällä hieman epätasaisuutta käynnissä ja ehkä lievää teho puutetta alakierroksilla. Auto on aika tehokas (6.8s 0-100km/h).
Haluaisin korjauttaa auton oikein hyvään kuntoon ja ajella sillä vielä vuosia, mitä kohtia kannattaisi tarkastuttaa. Katsastus oli kuukausi sitten eikä huomauttamista ollut. Ajeltu noin 130 000 km
Kommentit (32)
Ei ole iso vika. Luetuta vikakoodit noin alkuun.
En osaa auttaa mutta "Inhottaa tämä kertokäyttökulttuuri" on kyllä hyvin sanottu. Niin minuakin.
Romutuspalkkion verran, 10 v. vanha en ikinä ajas noin vanhalla.
Onko miten huollettu?
Ettei olisi jako pykälän pielessä.
Mulla on 23v Saab ja toimii hienosti. Ihana auto!
Vierailija kirjoitti:
Onko miten huollettu?
Ettei olisi jako pykälän pielessä.
Tekis koko ajan, ei vain kylmänä jos jako.
Ei kuulosta pahalta jos on edes joskus vaihdettu öljyt, mutta olisit kertonut merkin, mallin ja käyttövoiman.
Moottorin ilmansuodatin tukossa, pa-suodatin tukossa, sytytysstulpat loppu, vettä/roskaa tankissa, dpf tukkeutunut, kaasuläpän kotelo, turbopaineen anturi, ahtopaineen putki, ilmamäärän mittari, viallinen termostaatti, esg-ventiili jumissa/karstassa, suuttimet kulunut jne. Vikakoodit tarkistamalla pääsee alkuun
Meillä Golf TSi oireili noin, kun oli ketju venynyt ja jako pielessä. Kylmästartissa hetken rohiseva käynti.
Vierailija kirjoitti:
Romutuspalkkion verran, 10 v. vanha en ikinä ajas noin vanhalla.
Mun auto 15v vanha enkä keksi yhtäkään syytä miksi ostaisin uuden auton. Rahaa on mutta en osta itselleni tarpeettomia asioita.
Mikä auto? Jos on japanilainen niin tuohan on vasta sisään ajettu. Mulla on 12v ja 170tkm ajettu japsi. Hyrrää kuin kissa eikä kuluta öljyä niinkuin esim uudemmat saksalaiset..
Taunolla hyvät ohjeet joilla pääsee alkuun. Öljyjen vaihto riittävän usein ehkäisee ongelmia.
Tarkista nyt ensin, että olet teettänyt ohjelman mukaiset huollot.
Vie korjaamolle, kysy sieltä. Tai kyseisen automerkin foorumeilta. Ite vaihdoin just -92 vuoden volkkarin pois joka oli ollut mulla jo 10 vuotta 🥲 Työmatka muuttui niin pitkäksi että alko bensan kulutus painaa liikaa ja kytkimen polkeminen ruuhkissa rassata niin että sain rasitusvamman 🤣 Hyvä auto oli vaikka loppupeleissä siihen oli varmaan vaihettu jo lähes kaikki nippelit uusiin kertaalleen.
Vaikea syvällisemmin edes ajatella, kun ei tiedä auton merkkiä, mikä moottori, eikä huoltohistoriaa.
Helpoimmillaan huono akku aiheuttaa tuollaista, kun jännite startatessa kyykkää liian alas.
Mulla 23 vuotta vanha volvo ja hyvin toimii, onhan siinä vähän ruostetta mutta eipätuo mua haittaa, en oo itsekkään enää nuori :)
Sytytystulpat vanhat tai joku tulpanjohdoista lyö jostain läpi, kylmällä niihin tiivistyy vettä?
Vaikea sanoa jos ei tiedä auton merkkiä ja mallia, epäilen specsien perusteella skoda octavia rs?
Niissä on ollut jakoketju ongelmia, pitäisi sytyttää vikavalon ja nyt ei tule mieleen mikä venttiili niissä oli usein vikana egr tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Sytytystulpat vanhat tai joku tulpanjohdoista lyö jostain läpi, kylmällä niihin tiivistyy vettä?
Tulpanjohtoja ei ole - 2000 luvulla ollut kuin ranskalaisissa paskoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulpanjohtoja ei ole - 2000 luvulla ollut kuin ranskalaisissa paskoissa.
Aijaa..
Mun ranskalainen paska täytti just 18v ja hyvin pelaa🙂. Ostin sen 7v sitten käytettynä kolmella tonnilla. On ollut sen väärtti. Mieheni Volvo on kohta kolmekymppinen ja eipä ole sitäkään tarvinnut juuri pahemmin korjailla.
Kysy korjaamolta. Ehkä vika on ruiskutussuuttimissa, eikä moottoria tarvitse sen enempää kunnostaa.