Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinut kutsutaan vapun viettoon kyläilemään, kumpana päivänä olisit tulossa?

Vierailija
27.04.2021 |

Kutsuimme pari ystävää, joiden kanssa olemme olleet koko ajan tekemisissä, vapun viettoon meille. Tarkoitus olisi grillailla ja viettää mahdollisimman paljon aikaa terassillamme. Olin koko ajan itse ajatellut Vappupäivää eli lauantaita 1.5., sillä perjantainahan ollaan töissä. Lauantaina voisi aloitella jo ajoissa, kun on vapaapäivä.

Ystävämme olivat kuitenkin ymmärtäneet, että kutsu koski perjantaita. Kumpaa päviää itse olisit ajatellut?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa kaveriporukassa vapun vietto tapahtuu aattona eli 30.4. eli jos joku kutsuisi vapun viettoon se olisi tänä vuonna perjantai mitä olettaisin kutsun koskevan. Vappupäivä on sitten ollut useimmilla "perhepäivä" eli vietetty aikaa omien lasten tai vanhempien kanssa.

Oletteko akateemisia?

Osa on osa ei. Mutta kaikki "arkityöläisiä" eli ei vuoro- tai viikonlopputöitä. Eli useimmiten 2.5. on työpäivä, siksi siis vappuaatto vakiintunut vapunvieton päiväksi.

Vierailija
62/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa kaveriporukassa vapun vietto tapahtuu aattona eli 30.4. eli jos joku kutsuisi vapun viettoon se olisi tänä vuonna perjantai mitä olettaisin kutsun koskevan. Vappupäivä on sitten ollut useimmilla "perhepäivä" eli vietetty aikaa omien lasten tai vanhempien kanssa.

Oletteko akateemisia?

Osa on osa ei. Mutta kaikki "arkityöläisiä" eli ei vuoro- tai viikonlopputöitä. Eli useimmiten 2.5. on työpäivä, siksi siis vappuaatto vakiintunut vapunvieton päiväksi.

Hyvin olette saaneet sovittua. Osa tässä ketjussa on vielä keskellä hämmentävää prosessia, kun ei ole vielä kaveriporukan vakiintunutta tapaa olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kun ystäväpiiriin kuuluu työväenluokkaa, akateemisia ja yrittäjiäkin. Miten silloin kuuluu juhlia ?

Pitää vaan sopia yhteiset pelisäännöt, tietenkin.

Näinhän me toki teemme, mutta tämä olikin retorinen kysymys, kun täällä on niin tiukat mielipiteet siitä miten kuuluu tehdä. 

Aha? Minusta siinä ei ole mitään tiukkaa, kaikesta voidaan keskustella. Usein akateemiset käsittävät sillä tarkoitettavan 1.5., työväenluokka taas 31.4. Mutta voi olla tässäkin eroja eri ihmisillä, suvuilla, kaveripiireillä ja ryhmillä.

Mikäs päivä tuo 31.4. mahtaa olla? En ole ennen kuullutkaan.

Katso ystävällisesti kommentti ylempänä :)

Vierailija
64/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona vappukännit, vapunpäivänä fiinisti Ullikselle, cin-cin!

Vierailija
65/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattona vappukännit, vapunpäivänä fiinisti Ullikselle, cin-cin!

Hieman vanhalta viinalta haisten?

Vierailija
66/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kun ystäväpiiriin kuuluu työväenluokkaa, akateemisia ja yrittäjiäkin. Miten silloin kuuluu juhlia ?

Näinhän me toki teemme, mutta tämä olikin retorinen kysymys, kun täällä on niin tiukat mielipiteet siitä miten kuuluu tehdä. 

Aha? Minusta siinä ei ole mitään tiukkaa, kaikesta voidaan keskustella. Usein akateemiset käsittävät sillä tarkoitettavan 1.5., työväenluokka taas 31.4. Mutta voi olla tässäkin eroja eri ihmisillä, suvuilla, kaveripiireillä ja ryhmillä.

Kukaan ei kuvittele sen tarkoittavan 31.4...

Itse akateeminen ja vappua juhlin 30.4. Joku vetosi täällä että työssäkäyvä ei jaksa juhlia työpäivän jälkeen. Miten hän sitten jaksaa mennä töihin 2.5. jos juhlii vasta 1.5.? (Ja en puhu tästä vuodesta, kun 2.5. on sunnuntai.)

Miten jaksaa mennä seuraavana päivänä töihin, jos edellisenä juo skumppaa vappua juhlistaakseen? Onko juhliminen sinulla sama kuin itsensä juominen sellaiseen humalaan, että seuraava päivä menee krapulassa?

Vierailija
67/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillailut ja alkoholit perjantaina. Simaa, tippaleipää ja lapset lauantaina.

Siis syöttekö te lapsiakin?

Vierailija
68/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillailut ja alkoholit perjantaina. Simaa, tippaleipää ja lapset lauantaina.

Lapset riesana. Pilaa juhlat.

Vierailija
69/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin vieraita vapunviettoon ja olin selkeä mitä päivää tarkoitin ja kysyin vielä, että sopiiko se päivä paremmin ja he olivat samaa mieltä, että ehdottamani päivä on parempi. 

Aloita seuraavan kerran selkeästi; onko teillä suunnitelmia lauantaina, vai haluaisitteko tulla meille viettämään vappua? 

Vierailija
70/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapunvietto on perjantaina, vappulounas/brunssi lauantaina.

Jos kutsun jonkun mökille juhannuksenviettoon, niin oletan hänen saapuvan aattona.

Itse taas oletan saapuvan torstaina ja olevan sunnuntaihin. Sama koskee mitä tahansa juhlapyhiä.

Vierailija
71/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisen työväenluokan kalenterissa on 31.4. ?

Vierailija
72/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmistanut, puhutaanko vapunaatosta vai vapunpäivästä.

Vierailija
73/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisen työväenluokan kalenterissa on 31.4. ?

No, jos luet koko ketjun, saat siihen vastauksen😉

Vierailija
74/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tää jotenkin ikäkysymys? Itse olen yli viisikymppinen ja minulle vapun pääpäivä on just vappupäivä eli 1.5. 

Olen 18 ja minäkin olen aina ajatellut vapun nimenomaan toukokuun ensimmäisenä. En ole koskaan kuullut kenenkään juhlivan huhtikuun viimeisenä.

Kaveri kutsui minut vappujuhliinsa "vappuviikonloppuna". Koronan takia tuskin viitsin mennä, mutta mitä ihmeen päivää tarkoitetaan vappuviikonlopulla?

Vierailija
75/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tää jotenkin ikäkysymys? Itse olen yli viisikymppinen ja minulle vapun pääpäivä on just vappupäivä eli 1.5. 

Olen 18 ja minäkin olen aina ajatellut vapun nimenomaan toukokuun ensimmäisenä. En ole koskaan kuullut kenenkään juhlivan huhtikuun viimeisenä.

Kaveri kutsui minut vappujuhliinsa "vappuviikonloppuna". Koronan takia tuskin viitsin mennä, mutta mitä ihmeen päivää tarkoitetaan vappuviikonlopulla?

Kysymällä selviää. Tsemppiä!

Vierailija
76/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin viettämisen tulkitsen lähtökohtaisesti aaton viettämiseksi, silloinhan se kaikkein riehakkain juhlinta on päällä ja varsinaisena päivänä sitten toivutaan ja tehdään mitä jaksetaan.

Vierailija
77/78 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona ryyppäämään, päivänä syömään.

Vierailija
78/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Kaveri kutsui minut vappujuhliinsa "vappuviikonloppuna". Koronan takia tuskin viitsin mennä, mutta mitä ihmeen päivää tarkoitetaan vappuviikonlopulla?"

Juu, kaipa joku on tosiaan saattanut jäädä huomaamatta, että joku/jotkut juhlii jo huhtikuun viimeisenä ... XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme