Mitä sellaista sinun lapsesi osaa, jota yleensä sen ikäiset ei osaa? Saa ylpeillä!
Minun 2 v 11 kk tyttöni oppi eilen hyppimään yhdellä jalalla ja vielä useamman metrin.
Eikö olekin ihmeellistä?
Kommentit (64)
Ihanaa! Pelastitte päiväni kun uskalsin tulla tänne puolelle varovasti kurkkaamaan!
Olkaa ylpeitä myös lapsistanne!
Kelluukin sekä selällään että sellaisessa pystyasennossa.
oppi rullaluistelemaan yhden päivän harjoittelun jälkeen.
Kun pippeli jäi kiinni kiveksiin, se jäi kiinni munaskuihin, " vaikeisiin" sanoihin keksii uudet kuvaavammat termit, joista kyllä tarkoitus selviää. Uusi Pauli Hanhiniemi???
Ollaan täysin suomenkielinen perhe eli ruotsi on lapselle 1. vieras kieli, mutta lapsi on päivähoidossa kielikylvyssä.
kotimaiset viljalajit. Tokaisi eilen kaurapellon ohi ajettuamme: " Pitäis jo puida, toivottavasti ei tuu sade" ...
Myöskin kummatkin lapset on vuoden vanhana kävellyt portaat ylös ja alas ja toinen oppinut kävelemään 8kk ikäisenä ja toinen 10kk. Kuopus osaa ajaa pyörällä (pian 1v9kk). =) Kumpikin on ollut tosi ketterä liikkumaan tosi pienestä ja osanneet just kuperkeikat ym.
Vierailija:
Ihanaa! Pelastitte päiväni kun uskalsin tulla tänne puolelle varovasti kurkkaamaan!Olkaa ylpeitä myös lapsistanne!
4-vuotias poikani osaa rakennella kaikkea monimutkaista ja kolmiulotteista. Hänen lempilukemistaan ovat erilaiset käyttöohjeet :-)
Olen niiiin ylpeä äiti, kun tyttömme auttaa vanhempiaan oma-aloitteisesti: hakee vaipan, ojentaa ostokset kauppakasseista, ottaa (=repii) pyykkejä alas tai ojentaa pyykkipoikia jne. Myös kaukosäätimet, puhelimet ja vastaavat esineet, joita muiden samanikäiset aina rikkovat, hän tuo ahkerasti aina mammalle tai isille.
Tyttö oppi ensimmäiset sanansa alle 10-kuisena ja on jo taitava puhumaan kaksikielisyydestään " huolimatta" , mistä olen iloisesti yllättynyt ja erittäin ylpeä!
ja lisäksi kuorii sipulit varmasti nopeammin kuin moni aikuinen ;))
ja taitava piirtäjä, ikää 2v4kk.
Neuvolassa kovasti ihmettelivät tuota piirtämistä
Taitaa vaan tulla sukuunsa
halutessaan varpaillaan etu- ja takaperin. Poika teki puolitoistavuotiaana palapelejä kuva lattiaan päin (12-15 palaa). Nyt vanhempana hän onkin aika haka matikassa.
Päiväkodissa on kehuttu 1-vuotiaasta alkaen kun osasi leikkiä nukella, siis oikealla lailla leikkiä. On muutenkin melko kehittynyt ikäisekseen. Ja tosi omatoiminen!
tyttö on luova persoona, osaa laulaa, näytellä, tanssia, keksiä runoja ja satuja, piirtää hyvin.
Voittaa kaikki maijassa&siassa!!!! (mukaanlukien isänsä ja äitinsä)(korttipelissä siis)
Ikää on 2 v 3 kk ja tulee jo tosi hyviä lauseita. Tyyliin lapsi auttaa äitiä laittamaan ruokaa uuniin.
OSaa lukea ja laskea tokaluokkalaisen tasolla. Tuntee lähes kaikkien maiden liput ja osaa yhdistää ne kartasta oikeisiin maihin. Osaa planeetat ja niiden kiertoradat, kuun ja auringon vaikutukset maapalloomme ja tietysti tähdet. Osaa uida ja sukeltaa.
Ja poika käy nyt eskarin vielä koska on niin pienikokoinen että olisi jäänyt koulussa toisten jalkoihin. täyttää 6 vuotta vasta ihan loppuvuodesta.
Ja tästä olen ylpeä, itse kuorii hienosti ruokaillessamme perunat.
10-vuotiaani on laskenut jo useamman vuoden yläasteen matematiikan kirjaa.