Ostin kuntopyörän ja jaksoin hätinä polkea 10 minuuttia
Ja pitäisi kuulemma ainakin 30 min polkea kerrallaan, että siitä on jotain hyötyä.
Sanokaa se mun täriseville ja kipeille jaloille.
Kommentit (27)
Muista venytellä jalkojen kaikki lihakset polkemisen jälkeen vaikka kuinka olisit puhki!
Itselläkin kuntoilu alkanut tasosta 1,2/10 (0 vuodepotilas, 10 ammatti/himourheilija), olen ehkä päässyt jo tasolle 1,4. Muista että vertaat viikon kokonaistulosta edellisen viikon tulokseen, et muiden tuloksiin, tai edes edellisen päivän omaan, välillä muistettava pitää lepopäiviäkin ihan luvalla, kunhan pitää pitkällä aikavälillä kiinni siitä, että kunto nousee.
Eikös niitä saa nykyisin sähkötoimisiakin? On kuulemma kevyempiä polkea. Ja ainakin sähköpolkupyörämainoksessa sanotaan että kohottaa kovasti kuntoa ja laihtuukin.
Olet ansainnut kääretortun ja palan kakkua,tai koko kakku, sitten jäätelöt vielä ja sipsit jos suolaa tartteeku hikoilit.
Elä liian usein polje ettei lihakset kasva.
Meilläkin oli kuntopyörä useita vuosia . Annettiin se pois kun sisällä hikoilu ei houkutellut. Nyt kävellään joka säässä läpi vuoden . Ei ole aina kivaa mutta kuuluu elämään.
Olipas kaiken kaikkiaan ihanan kannustavia viestejä 🙂 Odotin veetuilua tyyliin ”mene ulos lenkille läski”, ”kohta se sun kuntopyöräsi on vaateteline” jne, mutta sain kyllä tsemppiä ja intoa jatkaa, kun juuri kukaan ei lytännyt. Kiitos!
Ap.
Minä olen polkenut nyt 2 kk, 5 krt vko, 30 min kerralla.
Aivan kauheaa. Katson 10 min välein kelloa, joko saa lopettaa. Se istuminen on pahinta. Olen kokeillut jos millaista tyynyä alle. Penkki on leveä, pyörä on monen tonnin kuntosalipyörä - siinä ei siis ole vika, vaan minussa.
Minulla on rytmihäiriöongelma raskaassa liikunnassa, joten haluan pitää pulssin alle 140. Sen mukaan olen laittanut vastuksen. Laitan sen ensin neloselle, ja kun syke nousee 130-135, niin lasken vastuksen kolmoselle.
Ekoilla viikoilla laskin vastuksen jo 10 minuutin päästä kolmoselle. Nyt poljin eilen koko 30 min nelosella, ja maksimisyke oli vain 125.
Itse siis käytän tätä rasvanpolttoon, en niinkään kunnon kohottamiseen. Jos jollain on vinkki, mitä pitäisi tehdä toisin, niin kuulen mielelläni. Mutta huomioikaa rytmihäiriö.
Kyllä se kunto kasvaa. Itse poljen kaksi tuntia joka päivä.