Oletko kiitollinen työantajallesi, joka maksaa asuntosi ja vuokrasi?
Kommentit (31)
Joo olen! Työnantajamme saa voittoa saman verran kuin maksaa meille palkkaa. Viimekädessä kaiken maksaa aina asiakas. Niin sanotut työnantajat, ottavat työntekijän ja asiakkaan välissä ollessaan, mahdollisimman suuren voiton.
Teen kovasti työtä sen eteen. En minä häneltä mitään pelkällä pyytämisellä saa, vaan työstäni maksetaan palkka.
Työnantajanhan pitäisi päinvastoin olla kiitollinen siitä, että minä haluan tehdä hänelle töitä ja kerryttää hänelle bonuksia, joita maksetaan vain pomoille. Työntekijöiden aherruksestahan ne rahat tulevat.
En ole. Sen pitäisi olla kiitollinen että tulen töihin joka päivä tekemään sen paskaduuneja.
Mulla on kylläkin työsuhde asunto. Mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että maksan hyvästä asunnosta vuokraa vähemmän, kuin mitä maksaisin jos tämä asunto olisi minulla vuokralla vapailta markkinoilta.
Minulla on myös työsuhde auto ja puhelinetu.
Osa on verotettavaa juttua, mutta ei kaikki.
Suurissa ja menestyvissä firmoissa työntekijöillä on monenlaisia etuja käytettävinään.
Mutta eiväthän ne ilmaiseksi tule. Se, että noille eduille pääsee, tarkoittaa sitä, että painat duunia paljon, etkä vilkuile kelloa. Ei ole tarkkoja työaikoja. Se on kokonais työaikaa, eli olet käytettävissä jatkuvasti.
Tälläisistä työsuhteista ne korkeat palkat ja bonukset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vain wc-papereista olen kiitollinen. Sekä toimistotarvikevaraston kynistä, kumeista, vihoista, papereista.
Joo, mä kans otan näistä vähän bonusta. Nytkin säästin reilusti kun otin kotona tarvitsemani toimistotarvikkeet työpaikalta.
riippuu millaisen työsuhdeasunnon luukuksi on hankittu, toisekseen riippuu vielä millainen työsopimus on?
joten ei kannata ylimielisellä asenteella availla ..aloituksia.
riippuu millaisen työsuhdeasunnon luukuksi on hankittu, toisekseen riippuu vielä millainen työsopimus on?
joten ei kannata ylimielisellä asenteella availla ..aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain wc-papereista olen kiitollinen. Sekä toimistotarvikevaraston kynistä, kumeista, vihoista, papereista.
Joo, mä kans otan näistä vähän bonusta. Nytkin säästin reilusti kun otin kotona tarvitsemani toimistotarvikkeet työpaikalta.
Jeps, nämä työpaikka tiedetään ja tunnetaan. Toisin kuin he itse luulevat.
He ovat puheissa tauoilla ja kahvihuoneissa kun lomilla ovat.
Itse he luulevat, ettei kukaan huomaa heidän näpistyksiään, mutta joka työpaikalla on aina henkilö, joka hoitaa kaikkien toimistotarvikkeiden tilaukset ja inventoinnin.
Pienet näpistykset on jo laskettu hävikkiin, mutta jos alkaa häviämään jo lasertulostimien kasetteja ja suuria määriä kopiomääriä, niin se on vakavampi homma.
Meidän työpaikalla irtisanottiin ihminen, joka varasti asiakasmaksujen käteisestä kassasta jatkuvasti rahaa.
Se on vaihtokauppa, minä annan aikaani ja työpanokseni ja työnantaja maksaa minulle palkan. ihan itse päätän mihin käytän palkkani.
Olen tyytyväinen, että työnantaja maksaa, vaikka saikutan noin 3kk per vuosi.
Ei maksa. Kelan tuet kattavat vuokran. Työstä saatava palkka on huvittelurahaa.