Teettekö te pariskuntana nämä yhdessä vai erikseen?
Kommentit (52)
Yhdessä käydään kaupassa kerran viikossa. Pienempiä ostoksia erikseen tarpeen mukaan. Mies tekee yleensä ruuat perheelle, itsellä hieman erilainen ruokavalio niin teen sitten itselleni mitä ei mulle käy. Viikonloppuisin syödään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Teettekö te pariskuntana nämä yhdessä vai erikseen?
Kaupassakäyminen, ruuanlaitto, syöminen?
Joskus, joo, joo kotona
Kaupassa: yleensä yksin
Ruuanlaitto: yksin
Syöminen: yhdessä
Sekä että. Ruoka tehdään koko perheelle ja yleensä syödään samaan aikaan. Kaupassa käydään milloin mitenkin, välillä yhdessä ja välillä yksin.
Pääasiassa yhdessä. Minä laitan ruokaa useammin kuin mies. Aina syödään yhdessä perheen kanssa.
Kaikkea tehdään sekä yhdessä ja erikseen.
Erikseen ja yhdessä.
Usein teemme niin että minä käyn kaupassa viikon ostokset lauantaisin ja mies siivoaa silläaikaa. Joskus siivoamme yhdessä jo perjantaina ja silloin käymme kaupassa yhdessä.
Ruokaa laittaa se joka ehtii, viikonloppuisin yhdessä muulloin 50/50
Syömme kaiken muun paitsi aamiaisen yhdessä, herään 05-06 aikoihin enkä jaksa odottaa yli 7 kun mies herää (tai vkl 9). Korona-aikana ja muutenkin etätöissä teemme aina kunnon lounaan ja syömme yhdessä, päivällinen koko perheen kesken.
Useimmiten erikseen, mutta vkl syödään yhdessä. Arkena ei.
Kaupassa käymme yleensä yhdessä.
Mies valmistaa aamiaisen ja minä muut ateriat. Tarvittaessa mies auttaa pilkkomisessa tms.
Syödään aina yhdessä.
Yleensä kaikki nuo yhdessä. Noista eniten ruuanlaittoa erikseen, jos toisella venyy työpäivä. Jos paljon venyy tai on jotain menoja (koronattomaan aikaan lähinnä) niin sitten toinen saattaa myös syödä yksikseen. Kaupassa käydään lähes aina yhdessä, paitsi silloin kun olin työttömänä, niin silloin kävin lähes aina yksin (toki silloin tein myös ruuat melkein aina kun oli aikaa).
Pieniä ostoksia tehdään yksin, mutta kerran viikossa käydään yhdessä isommilla ruokaostoksilla. Mä teen meillä pääsääntöisesti ruoat, yhdessä syödään oikeastaan aina kotona ollessa.
Yhdessä ja erikseen... Tässä on 30 vuoden aikana ehtinyt olla jo aika monta eri variaatiota elämäntilanteesta riippuen.
Kauheaa olisi, jos näihinkin olisi pitänyt tehdä joku sääntö.
Pääasiassa yhdessä.
Jonkun puuttuvan maitopurkin hakee kyllä yksinkin tai hätätilassa, jos toinen on esimerkiksi kipeänä, niin isommatkin ostokset. Käydään kerran viikossa kaupassa jalkaisin tekemässä ruokaostokset, joten sitä toista tarvii jo ihan kantoavuksi.
Ruokakin tehdään pääasiassa yhdessä. Paljon hauskempaa niin. Toki, jos toinen ei ole kotona, niin sitten yksin.
Syödään aina yhdessä. Poikkeuksena oikeastaan päivät, jolloin toinen on lähtenyt kotoa jo ennen toisen heräämistä tai jos toisella on sovittuna lounasaikaan pidempi työpalaveri. Ennen etätöitä syötiin tietysti työpaikoilla.
Kaupassa vain minä, ruuanlaitto minä, teinit ja jonkun verran mieskin, syödään yhdessä lähes aina, mutta myös yksin sen mukaan mikä tilanne on.
Yhdessä useimmiten, joskus saattaa vaan toinen laittaa ruokaa tai käydä kaupassa jos tarvii vaan jotain pientä.
Me käydään kaupassa kerran kk(välillä harvemminkin) ja kyllä yhdessä.
Laitetaan ruokaa yhdessä
Syödään yleensä samaan aikaan
Kaikki muukin tehdään yleensä yhdessä
Meillä tämä on toiminut nykyisin näin mutta joskus aijemmin kun lapset oli pieniä ja olin kotona ja mies töissä muualla mä kävin kaupassa tein ruuan syötiin yhdessä.
Ja kun itse olin kylillä töissä kävin yleensä kaupassa mies teki ruuan ja syötiin yhdessä.
Kaupassakäynnit pyritään jakamaan niin, että tehdään ne samalla reissulla mutta toinen käy toisessa kaupassa. Jos käydään vain lähikaupassa niin vain toinen hoitaa, sehän on suosituskin. Minä inhoan kaupassakäyntiä, puoliso tykkää, joten annan mielelläni hänen hoitaa.
Minä laitan ruoan, puoliso siivoaa keittiön. Molemmille sopiva työnjako.
Välillä syödään, välillä ei.
Mainitsemasi asiat tehdään aina yhdessä.
Rakastelemme erikseen, kun halut, tarpeet ja kiihoittavat asiat ja elementit eivät kohtaa.
Enimmäkseen yhdessä, kaupassa käydään yksinkin, miten milloinkin, mutta myös yhdessä.