Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on sanottu monesti luonnonlapseksi

Vierailija
26.04.2021 |

Onko se hyvä vai huono asia? T. Ammattivalittaja

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonlapseksi kutsutaan sellaista yksinkertaista ja "sinisilmäistä" ihmistä. Tällainen käsitys minulla on.

Vierailija
2/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sama kuin luonnon voima

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonlapseksi kutsutaan sellaista yksinkertaista ja "sinisilmäistä" ihmistä. Tällainen käsitys minulla on.

Joo, ihan hyvä juttu. Ap

Vierailija
4/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonlapsi on kauniimpi ilmaus ihmisestä, jolta puuttuu koulutus ja sivistys. Että eivät ne nimittelijät varsinaisesti ole tarkoittaneet mitään "hyvää".

Vierailija
5/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka on sanonut sua "luonnonlapseksi"? Ja vielä moneen kertaan. Kuulostaa aika oudolta, että tuollaista töräytetään toiselle päin naamaa.

Vierailija
6/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oot!

Vierailija
7/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on sanonut sua "luonnonlapseksi"? Ja vielä moneen kertaan. Kuulostaa aika oudolta, että tuollaista töräytetään toiselle päin naamaa.

Eri ihmiset on sanoneet. Ap

Vierailija
8/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä suihkussa, niin ei luulla luonnonlapseksi.

Vierailija
9/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta on tainnut jäädä tajuamatta niiden sanomisten taustat...

Vierailija
10/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä suihkussa, niin ei luulla luonnonlapseksi.

Käyn aamuin illoin. Ap

Vierailija
11/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa yleensä viatonta ja vilpitöntä, mutta mahdollisesti myös tyyppiä joka ei ihan tiedä miten tilanteissa pitäisi tyypillisesti käyttäytyä ja sanookin asiat suorempaan kun yleenäs sanotaan. Voi olla myös vain meikitön, rennosti puettu olemuskin. Ei kuitenkaan paha nimitys välttämättä. Kysy ensi kerralla mitä tarkoittavat.

Vierailija
12/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulta on tainnut jäädä tajuamatta niiden sanomisten taustat...

Ei mua haittaa se, jos joku pitää mua yksinkertaisena. Se on ihan normaalia tällaiselle erityisaikuiselle. Ap

Vierailija
13/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tarkoita poikkeuksellisen kilttiä ja ystävällistä. Hieman sellainen höpsö ja hyvällä tavalla lapsenomainen.

Vierailija
14/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa yleensä viatonta ja vilpitöntä, mutta mahdollisesti myös tyyppiä joka ei ihan tiedä miten tilanteissa pitäisi tyypillisesti käyttäytyä ja sanookin asiat suorempaan kun yleenäs sanotaan. Voi olla myös vain meikitön, rennosti puettu olemuskin. Ei kuitenkaan paha nimitys välttämättä. Kysy ensi kerralla mitä tarkoittavat.

Tiedän olevani suorapuheinen ja rento, en teeskentelijä. Ap

Vierailija
15/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se tarkoita poikkeuksellisen kilttiä ja ystävällistä. Hieman sellainen höpsö ja hyvällä tavalla lapsenomainen.

Sitäkin on sanottu, että olen kiltti ja kuulemma kohtelias. Ap

Vierailija
16/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitoimiston sanakirjan mukaan luonnonlapsi on "lapsenomaisen välitön ihminen".

Pidätkö itseäsi sellaisena?

Ainakin tähän asti olet kuvaillut itseäsi sosiaalisissa tilanteissa (keskustelut lapsen opettajan tai muiden oppilaiden vanhempien tai lapsen urheilukaverien vanhempien kanssa) vetäytyväksi ja jännittyneeksi, et mitenkään välittömäksi.

Vierailija
17/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkin on sanottu, että olen kiltti ja kuulemma kohtelias. Ap

No, sit oot 100% luonnonlapsi. Jos ite haluut olla!

Vierailija
18/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kohteliaisuus.

Vierailija
19/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielitoimiston sanakirjan mukaan luonnonlapsi on "lapsenomaisen välitön ihminen".

Pidätkö itseäsi sellaisena?

Ainakin tähän asti olet kuvaillut itseäsi sosiaalisissa tilanteissa (keskustelut lapsen opettajan tai muiden oppilaiden vanhempien tai lapsen urheilukaverien vanhempien kanssa) vetäytyväksi ja jännittyneeksi, et mitenkään välittömäksi.

Kyllä mä toisinaan olen sellainen. Olenhan mä jossain seurassa ujo, kun pelkään, mitä sanoisin. Ap

Vierailija
20/26 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse viisikymppinen kuten ap:kin, enkä kyllä pitäisi "kauniina kohteliaisuutena", jos joku kutsuisi minua luonnonlapseksi...