Naimisiin pitkän yhdessäolon jälkeen, on lapsia
Olemme olleet yhdessä jo yli 15 vuotta, lapsemme ovat päiväkoti-ikäisiä. Olisin itse halunnut mennä naimisiin jo ennen lasten syntymää, mutta se vain jäi. Mies ei tuntunut erityisen kiinnostuneelta ja kun tulin raskaaksi esikoisen kanssa, jouduin vuodelepoon melkein koko ajaksi. Testamentti tehty, jos joku nyt huolehtii ja taloudellisia huolia ei ole. Molemmilla suunnilleen samat tulot ja saman verran omaisuutta. Parisuhdekin on hyvällä mallilla. Nyt mies on alkanut puhua naimisiinmenosta. Olisi kuulemma ihanaa, ja lapsetkin tykkäisivät juhlia häitämme.
Tämä tuli itselleni ihan puun takaa. Olin ihan asennoitunut elämään avoparina, eikä avioliitto ole koskaan ollut mikään pakkojuttu. Ensimmäinen ajatukseni on, että koko juttu on ihan naurettava. Eiköhän tässä vaiheessa olla jo vakiintuneita ja jos ei olla naimisiin asti päästy, niin ei nyt enää keski-iän kynnyksellä aleta menemään. Ja jos nyt jossain mielenhäiriössä oltaisiin menossa naimisiin, ei aleta järjestämään mitään häitä. Mielipiteitä? Näyttää siltä, että saadaan tästä kunnon riita aikaiseksi.
Kommentit (44)
Joko mies on todella hitaasti päätöksentekoon uskaltautuva, tai teillä ei ole omaisuutta oikeasti yhtä paljon, luulet vain. Ehkä mies on hassannut omansa tai odottaa sinun saavan perintöä tms.
En ota kantaa asiaan, mutta jos meette naimisiin, niin älkää ainakaan mitään morsiamen luovutusta järjestäkö. Olet jo luovuttanut itsesi kun on lapsiakin.
Ehkä vähän harmittaa, kun mies ei aikoinaan halunnut naimisiin silloin, kun itse halusin. Ja nyt olen jo päässyt asiasta eteenpäin, enkä haluaisi palata sinne vanhoihin riitoihin, kun näinkin on oikein hyvä. En usko, että mies olisi edes tullut itse ajatelleeksi koko avioliittoa, mutta yhdellä lapsistamme on hää/prinsessavaihe päällä ja haluaisi mennä naimisiin lapsia ilahduttaakseen. Oikein suloista kyllä.
ap
Minusta aika ihanaa että kumppani haluaa naimisiin.