Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löytää parisuhde, jossa ollaan sitoutuneita mutta ei muuteta yhteen?

Vierailija
26.04.2021 |

Minulla on lapsi, mutta saman ilmiön havaitsin jo ennen kuin tapasin lapseni isän (erosimme pari vuotta sitten). Parisuhteita on tarjolla ja löytyy, mutta vain niitä joissa mies haluaa melko piankin muuttaa yhteen tai niitä joissa mies haluaa kevytsuhteen jossa ei sitoudu kunnolla. Ennen lasta tilanne oli toki ok koska minäkin halusin muuttaa yhteen ja perustaa perheen. Mutta nyt kun on lapsikin en enää haluaisi asua kenenkään kanssa yhdessä ainakaan ennen kuin lapsi muuttaa pois kotoa ja siihen on yli 10 vuotta vielä aikaa. Ei silti kiinnosta mikään pelkkä kevytsuhde jossa ei oikeasti sitouduta ollenkaan.

Joten miten löytää mies joka haluaa sitoutua mutta ei asua yhdessä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onnistuu jos otat itseäsi alempitasoisen miehen, joka on erittäin tyytyväinen saadessaan seurustella kanssasi vaikka ne ovat sinun määrittämiä ehtoja. Tällainen mies ei normaalisti saa naisia.

Vierailija
2/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että sallit miehelle myös muut suhteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua sellaista. Ja mikä logiikka tuo muka on että yksiavioisuuden ehto olisi yhdessä asuminen? Ap

Vierailija
4/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vanhempi mies.

Vierailija
5/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat sen suhteen? Useimmat haluavat parisuhteelta nimenomaan yhdessäoloa ja arjen jakamista. En itsekään keksi syitä sitoutua ihmiseen, joka ei oikeasti halua jakaa elämäänsä kanssani.

Vierailija
6/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin enää muunlaiseen suhteeseen ryhdyn.

M47

Vierailija
7/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisia miehiä luulisi olevan. Toki sitoutumishaluttomien välttäminen lienee kompastuskivi.

Vierailija
8/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä juuri tuontapaisia löytäisi, sieltä missä parisuhteita muutenkin muodostetaan kai. Tuskinpa juuri sellaista suhdetta toivovia on jossain tietyssä paikassa. Itselleni tuollainen järjestely olisi ainoa mikä käy, joten kyllä meitä muitakin sitoutumista kaipaavia, mutta ei yhdessä asumista kaipaavia sinkkuja on.

Vierailija
9/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin Tinderistä. Tein aika alusta asti selväksi, että olen aika ääri-introvertti enkä jaksa yhdessä asumista kenenkään kanssa.

"Miksi haluat sen suhteen? Useimmat haluavat parisuhteelta nimenomaan yhdessäoloa ja arjen jakamista. En itsekään keksi syitä sitoutua ihmiseen, joka ei oikeasti halua jakaa elämäänsä kanssani."

Seksiä, hauskoja hetkiä viikonloppuuna ja lomilla jne. Viikot ryynään mieluummin ylitöitäni yksin omassa kämpässäni. Tuntuukin juhlavammalta se yhdessäolo kun se on kuin nuorena seurustelua, eikä siihen kuulu kotitöitä tms.

Vierailija
10/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua sellaista. Ja mikä logiikka tuo muka on että yksiavioisuuden ehto olisi yhdessä asuminen? Ap

Ei se mikään ehto olekaan, mutta mies, joka ei asu avoliitossa, haluaa muutenkin vapaan suhteen. Itse sanoit ettei miehet halua parisuhdetta ja omia asuntoja. Aivan

Vierailija
11/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään ehto olekaan, mutta mies, joka ei asu avoliitossa, haluaa muutenkin vapaan suhteen. Itse sanoit ettei miehet halua parisuhdetta ja omia asuntoja. Aivan

Ei tuossa ole mitään järkeä, ap:n kanssahan mies saisi parisuhteen iloja mutta ei joutuisi osaksi uusperhesotkuja.

Vierailija
12/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja oman kokemukseni mukaan nimenomaan naisista enemmistö haluaa yhteen muuttoa, mikä lienee suoraan kytköksissä naisen turvallisuudenhaku- ja pesänrakennusvietteihin. Olen onnekas löydettyäni naisen, jolle sopii hyvin että asumme erillään todennäköisesti loppuikämme. Olemme olleet yhdessä jo pitkään ja edellisissä avioliitoissamme asuneet riittävästi saman katon alla muiden kanssa jotta pystymme näkemään erillään asumisen edut. Emme riitele käytännössä koskaan mistään, ja aina kun toisen naama väistämättä alkaa ärsyttää (kuten kaikissa pitkäaikaisissa suhteissa joskus) voimme vetäytyä tahoillemme vaikkapa pariksi päiväksi. Saatamme joskus olla useitakin viikkoja saman katon alla ja joskus taas viikon erillään. Elämä on ihanaa ja etenkin nyt korona-aikaan hyödyt ovat entisestään korostuneet etätyön takia, olemme usein päivät töissä omissa asunnoissamme ja illat ja yöt yhdessä.

Ja vaikka olisimme pidempiäkin aikoja eri osoitteissa, niin jaamme silti arjessamme käytännössä kaiken ja juttelemme joka ikinen päivä. Soittelemme, viestittelemme, saatamme katsella telkkarista samaa ohjelmaa omissa asunnoissamme ja jutella samaan aikaan, otamme video-chatteja jne.

En usko että haluan enää koskaan muuttaa saman katon alle kenenkään kanssa ellei ole taloudellisista syistä pakko.

M40

Vierailija
13/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin Tinderistä. Tein aika alusta asti selväksi, että olen aika ääri-introvertti enkä jaksa yhdessä asumista kenenkään kanssa.

"Miksi haluat sen suhteen? Useimmat haluavat parisuhteelta nimenomaan yhdessäoloa ja arjen jakamista. En itsekään keksi syitä sitoutua ihmiseen, joka ei oikeasti halua jakaa elämäänsä kanssani."

Seksiä, hauskoja hetkiä viikonloppuuna ja lomilla jne. Viikot ryynään mieluummin ylitöitäni yksin omassa kämpässäni. Tuntuukin juhlavammalta se yhdessäolo kun se on kuin nuorena seurustelua, eikä siihen kuulu kotitöitä tms.

Tämä!

N47

Vierailija
14/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja oman kokemukseni mukaan nimenomaan naisista enemmistö haluaa yhteen muuttoa, mikä lienee suoraan kytköksissä naisen turvallisuudenhaku- ja pesänrakennusvietteihin. Olen onnekas löydettyäni naisen, jolle sopii hyvin että asumme erillään todennäköisesti loppuikämme. Olemme olleet yhdessä jo pitkään ja edellisissä avioliitoissamme asuneet riittävästi saman katon alla muiden kanssa jotta pystymme näkemään erillään asumisen edut. Emme riitele käytännössä koskaan mistään, ja aina kun toisen naama väistämättä alkaa ärsyttää (kuten kaikissa pitkäaikaisissa suhteissa joskus) voimme vetäytyä tahoillemme vaikkapa pariksi päiväksi. Saatamme joskus olla useitakin viikkoja saman katon alla ja joskus taas viikon erillään. Elämä on ihanaa ja etenkin nyt korona-aikaan hyödyt ovat entisestään korostuneet etätyön takia, olemme usein päivät töissä omissa asunnoissamme ja illat ja yöt yhdessä.

Ja vaikka olisimme pidempiäkin aikoja eri osoitteissa, niin jaamme silti arjessamme käytännössä kaiken ja juttelemme joka ikinen päivä. Soittelemme, viestittelemme, saatamme katsella telkkarista samaa ohjelmaa omissa asunnoissamme ja jutella samaan aikaan, otamme video-chatteja jne.

En usko että haluan enää koskaan muuttaa saman katon alle kenenkään kanssa ellei ole taloudellisista syistä pakko.

M40

Saanko tiedustella, millaisia (aikaa vieviä) harrastuksia teillä on, entä kuinka usein tapaatte erikseen omia ystäviänne? Kumppanini haluaisi olla sitoutunut, mutta ei muuttaa yhteen, ja hänellä on paljon omia menoja, joihin en ehdi tai pääse mukaan, koska minulla on pieniä lapsia. Mietin vain, koska me sitten näkisimme, jos emme välttämättä edes nukkuisi yhdessä kuin viikonloppuisin, jos aina silloinkaan, eli ne arjen pienet kohtaamiset saman katon alla eivät olisi osa suhdetta. Teidän toteutustapanne kuulostaa minunkin korvaani oikein hyvältä. 

Vierailija
15/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin työn kautta. Miehellä on kaksi ala-asteikäistä lasta ja asuvat ex-vaimon kanssa lähes naapureina. Lapset ovat viikko-viikko-systeemillä. Minä puolestani olen lapseton ja asun yksin isossa omakotitalossa kaupungin toisella puolella, josta en ole valmis luopumaan.

Me emme halua rikkoa tätä lasten kannalta ihanteellista tilannetta muuttamalla yhteen. Ollaan nyt viisi vuotta pidetty yhtä ja tämä toimii meille loistavasti. Ehkä uudelleen arvioimme tilanteen, kun lapset ovat isoja, mutta nyt on enemmän kuin hyvä näin.

Vierailija
16/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

Saanko tiedustella, millaisia (aikaa vieviä) harrastuksia teillä on, entä kuinka usein tapaatte erikseen omia ystäviänne? Kumppanini haluaisi olla sitoutunut, mutta ei muuttaa yhteen, ja hänellä on paljon omia menoja, joihin en ehdi tai pääse mukaan, koska minulla on pieniä lapsia. Mietin vain, koska me sitten näkisimme, jos emme välttämättä edes nukkuisi yhdessä kuin viikonloppuisin, jos aina silloinkaan, eli ne arjen pienet kohtaamiset saman katon alla eivät olisi osa suhdetta. Teidän toteutustapanne kuulostaa minunkin korvaani oikein hyvältä. 

Kummallakin on harrastuksia, mutta ne eivät vie kaikkea vapaa-aikaa eivätkä ole aikaan sidottuja ympärivuotisesti. Molemmilla on ihan omat ystäväpiirit, mutta kumpikaan ei olla mitään yltiösosiaalisia eli ei ole pakko juosta koko ajan kavereilla tai bilettämässä.

M40

Vierailija
17/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

Kuulostaa ideaalilta, mutta edellyttää suhtellisen lyhyttä välimatkaa jos päivittäinkin kuljetaan edestakaisin. Jos joskus eroan ja löydän uuden suhteen, se olisi mieluiten juuri tuollainen.

Vierailija
18/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka miehen unelmahan tuo olisi....

M35

Vierailija
19/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tämän hetkinen tapailumies haluaisi sellaisen suhteen. Itse haluaisin normaalia perhe-elämää. Haluan nimenomaan jakaa sitä arkea toisen kanssa ja vapailla voi sitten nähdä enemmän yhdessä tai erikseen ystäviä ja sukulaisia. Toki viettää lomiakin yhdessä jonkun verran. Taitaa tapailu loppua pian, jos ei miehen mieli muutu.

Vierailija
20/46 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä löysin. Molemmilla on lapset vuoroviikkovanhempina ja asutaan eri kaupungeissa. Lapset on ykkösprioriteetti ja elämä on hyvin paljon helpompaa ja rauhallisempaa kaikille, kun uusperheily rajoittuu satunnaisiin viikonloppuihin. Enimmäkseen ollaan yhdessä kun lapset on toisella vanhemmalla, eli noin joka toinen viikonloppu.

Kun ollaan erossa, viesteillään pitkin päivää, soitellaan usein ja pidetään etätreffejä esim telkkariohjelman äärellä tai lenkillä. Yhdessä ollessa ei riidellä juuri koskaan, kun yleisimmät riidanaiheet puuttuu suhteesta (kotityö, rahat). On auki, mitä tapahtuu kun lapset muuttavat omilleen, mutta mahdollisesta yhteenmuutosta on puhuttu, että pitää voida myös muuttaa erikseen, jos ei se toimisi. Jotkut tarvitsevat omaa tilaa enemmän.

Ideaalitilanne olisi omat asunnot melko lähekkäin, mutta tämäkin on erinomainen.