Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja miten opettaa lapsi potalle?

Vierailija
26.04.2021 |

Tietää että saa tarrapalkinnon aina kun pissaa pottaan ja viidestä tarrasta uuden lelun (osaa laskea viiteen ja ymmärtää kyllä tämän palkintosysteemin, pelkistä tarroistakin tykkää paljon).

Laitan lapsen potalle noin tunnin välein ja siinä ihan tykkää istua, mutta ei suostu pottaan pissaamaan (on pari kertaa pissannut eli tietää kyllä mistä on kyse). Pissaa vaippaan pian sen jälkeen kun on otettu pois potalta. Sanoo että pissaa vain vaippaan, ei pottaan. En toru jos pissaa vaippaan mutta kannustan pissaamaan pottaan.

Mitä minun pitää tehdä erilailla?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Ei onnistu meilläkään vielä. Poika ja 2,5v.

Poika, vähän alle 3 vuotta. Ap

Säädät asiaa ihan liikaa, tunnin välein on tosi tiheään, ei pikkulapsillakaan niin usein ole vessahätä. Ja palkinnot ja muut siinä lisäämässä häsläystä. Tilanne selkeästi mennyt jonkinlaiseen jumiin, jos poika kerran tietää mistä on kyse mutta ilmoittaa tekevänsä vain vaippaan.

Olisi ehkä parempi nyt vaan viheltää peli hetkeksi poikki. Antaa olla koko asian ihan kokonaan vaikka pari viikkoa, se on tuon ikäiselle jo pitkä aika ja voi nollata tilanteen. Ja sitten aloittaa eleettömästi, palkitsematta aamulla  herätessä, ulos mennessä, ruoan jälkeen ja nukkumaan mennessä potalle laittaminen. Istuu sen minkä istuu, tuloksesta kehutaan (mutta ei mitään ihme stooria ja rituaaleja poiskaadosta). Ja jos ei tule mitään, niin sitten vaan iloisesti että okei, sulla ei ollutkaan hätä.

Vierailija
22/22 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia aloittaja. Mulla saman ikäinen poika.

Olen myös yrittänyt kaikkea taivaan ja maan väliltä. Ei vain vieläkään suju. Lapsi sanoo, että tuntuu epämukavalta pissata pottaan. Ei halua.

Mun lapsi on myös tosi pieni kokoinen. Koroke ei riitä ja tarvitsisin "tikapuut", että pysyisi pöntöllä supistajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän