Jos juhannusviikon pitää kesälomaa, siinä häviää yhden ylimääräisen lomapäivän
Koska tällöin vaikka saat perjantaista lomapäivän, joudut pitämään yhden jäljelle jäävän lomapäivän lauantaina ennen tai jälkeen loman.
Kommentit (27)
Ja sitten on kvtes ja ves. Mulla on täydet lomat 38 päivää, eikä lauantait kuluta lomapäiviä.
Mullakin on 38 lomapäivää vuodessa, lauantaita ei lasketa. Ihan älytön määrä lomaa, vähempikin riittäisi. Lomat pitää pitää, rahana niitä ei saa.
ihan hyvä et niitä ei rahana makseta muuten siitä tulisi vielä jokin käytäntö😀 Ja kaikkien pitäisi ottaa se rahana..Mites sun Thaimaan reissu PRKL..🤬
Minä olin lomalla juhannusviikon ja helatorstaiviikon. Olen nyt pitänyt neljä viikkoa lomaa mutta lomapäiviä on mennyt vain 21 ja 3 on jäljellä.Pidän ne elokuussa.
Sääli yksityisiä aloja. Julkisella puolella ei yleiset vapaat, pyhäpäivät ja lauantait kuluta lomapäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 vkon kesälomasta menee joka tapauksessa 4 lauantaita. Jos aloitat lomasi juhannusviikolla, itse asiassa voitat yhden lomapäivän, koska sen viikon lauantai ei kuluta lomapäiviäsi.
Ei ole mitään sääntöä monta lauantaita kesälomalla on. Se riippuu täysin ajankohdista.
Miten se riippuu? Juuri vääntöä asiasta töissä. Heidän mielestään on jokaista viikkoa kohden kukutettava yksi lauantai. Kun juhannuksena ei lauantai kuluta lomaa niin pitäessäni seuraavalla viikolla nuo kaksi päivää niin toisen on sijoituttava lauantaille. Tätä en tajua.
Yksinkertaista: jokaista 5 pidettyä lomapäivää kohti kuluu 1 päivä lisää eli se ns lauantai.
Miten se riippuu? Juuri vääntöä asiasta töissä. Heidän mielestään on jokaista viikkoa kohden kukutettava yksi lauantai. Kun juhannuksena ei lauantai kuluta lomaa niin pitäessäni seuraavalla viikolla nuo kaksi päivää niin toisen on sijoituttava lauantaille. Tätä en tajua.