Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset ovat köyhtyneet

Emma K.
26.04.2021 |

Tavalliset suomalaiset eivät enää pysty ostamaan edes tavallisimpia päivittäistavaratuotteita.
Mainokset on nykyään suunnattu tummaihoisille. Kaikissa mainoksissa on nykyään mustia, jotka, ihme kyllä, ovat kuluttajia, joita mainostajat kosiskelevat. Luonnollisesti lähestytään ihmisiä, joilla on varaa kuluttaa. Mutta mihin on kadonnut kantasuomalaisten ostovoima. Ja mistä on tullut tummaihoisten rahat.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ostovoimani on pakollisten asioiden jälkeen about nolla. Olen työtön ja sen jälkeen kun olen maksanut opintolainan lyhennyksen ei jää juuri muuta kuin ruokarahat. Ei tässä tehdä lapsia, pidetä autoa tai edes ajeta korttia, osteta omistusasuntoa saati mitään muutakaan.

Toivon, että saat töitä ja elämäsi järjestykseen.

Vierailija
22/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näkee ympärillään paljon köyhyyttä, niin kannattaa katsoa melkein mihin tahansa muualle maailmaan niin perspekti voi muuttua. En ymmärrä miten näin yltäkylläisen elintason maaassa jaksetaan valittaa näin paljon.

Suomalaiset on Eyuroopan köyhälistöä. Sen ymmärtää kun käy muualla Euroopassa ja katselee ympärilleen katukuvaa. Tämä on kuin  Neuvostoliitto aikoinaan. Suomen voisikin hinata jonnekin Romanian ja Bulgarian naapuriin tai vieläkin kauemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, että mainoksissa on naurettavan paljon tummahipiäisiä nykyään. Heidän osuutensa väestöstä on edelleen vain muutama prosentti.

En tajua miten se ihmisen ihon väri mainoksessa voi ketuttaa joitakin näin pahasti. Minuun ei vaikuta millään tavalla myykö sitä parranajokonetta tai ruohonleikkuria musta, valkoinen vai albiino. Mitä väliä? 

Vierailija
24/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, että mainoksissa on naurettavan paljon tummahipiäisiä nykyään. Heidän osuutensa väestöstä on edelleen vain muutama prosentti.

En tajua miten se ihmisen ihon väri mainoksessa voi ketuttaa joitakin näin pahasti. Minuun ei vaikuta millään tavalla myykö sitä parranajokonetta tai ruohonleikkuria musta, valkoinen vai albiino. Mitä väliä? 

Minä en ainakaan samaistu jos mainoksessa on joku matula. Kierrän semmoiset kaukaa.

Vierailija
25/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan samaistu jos mainoksessa on joku matula. Kierrän semmoiset kaukaa.

OK. Että sinun täytyy oikein samaistua. Jos olet ostamassa ruohonleikkuria, niin et pysty, koska sitä mainostaa jonkun muun värinen ihminen kuin itse olet. Vai niin.

Vierailija
26/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaako Suomessa puuvilla? Ei kasva.

Emme siis tarvitse puuvillan keräämisen erityisasiantuntijoitakaan.

Iso lasku tuleville sukupolville, kun pitää osteoporootikot elättää.

Vierailija
27/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaateostoksilla sillä on väliä. Skippasin siitä syystä Marimekon ja tilasin Nansolta.

Vierailija
28/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kasva myöskään monia hedelmiä, vihanneksia, kahvia, teetä, kaakaota.... jne jne.

Et kai vaan käytä.

Vierailija
29/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen katukuvan ns. rumuus on sitä ettei arkkitehtuuri tai ulkonäköön panostaminen ole Suomessa kiinnostanut. Ostovoima on kyllä surkea ja kaikki kallista.

Vierailija
30/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menis hyvin, jos suomalaiset pitäisivät huolta toisistaan. Nyt täällä on pilvin pimein mustia, tai oliivinvärisiä huumekauppiaita, väkivallantekijöitä j.n.e.

Olemme menettäneet Suomen. Kiitos unelmanhakijoille Maija Vilkkumaa, Paula Vesala ja Krista Kosonen.

Oletteko tyytyväisiä?

Vierailija
31/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kasva myöskään monia hedelmiä, vihanneksia, kahvia, teetä, kaakaota.... jne jne.

Et kai vaan käytä.

Jo vain käytän! Kato kun Joku Muu ostaa niitä ulkomailta, ja minä ostan sitten Joku Muulta.

Ei kasva kahvi Suomessa, mutta siksipä ei tarvita kahvinkasvattajiakaan Suomessa.

Vierailija
32/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pystyi palkallaan pärjäämään, nyt ollaan leipäjonossa.

Oma vikasi jos taloudenhallinta on niin huonoa ettei palkka riitä. Minulla jää käteen 1300/kk eikä ole ikinä tarvinnut käydä leipäjonossa.

Vierailija
33/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajinahan heitä on aikalailla, hoonolla soomella. Ei muuta kuin vain kouluttautumaan.

Vierailija
34/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Lähihoitajilla riittää töitä. Ylipäätään hoitoalalla on työvoimapula. Hallitus on juuri päättänyt lisätä ulkomaisen työvoiman ottamista 10000 ihmisellä vuosittain, joten näillä aloilla on ilmeisesti työvoimapula.[/quote]

Pulaa on kunnollisesta palkasta ja työolosuhteista, hoitajat äänestää jo jaloillaan. TE-keskuksen virkailijakin tienaa bruttona 3000eur/kk,HS-jutun mukaan, en tiedä paljonko siinä on ikälisiä yms, lähihoitaja päivätyössä bruttona 2220eur/kk. Harkitsen vakavasti TE-keskuksen virkailijaksi pyrkimistä, jos paikka siellä avautuu.

Vierailija
35/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko nykyään lähihoitajan suorittaa lääkelaskuja koulussa? Olen suunnitellut lähihoitajan uraa koska olen pitkäaikaistyötön ja arvelen että se on ainoa mahdollisuuteni enää työllistyä. Matematiikan taitoni on olematon.

Vierailija
36/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Menis hyvin, jos suomalaiset pitäisivät huolta toisistaan. Nyt täällä on pilvin pimein mustia, tai oliivinvärisiä huumekauppiaita, väkivallantekijöitä j.n.e.

Olemme menettäneet Suomen. Kiitos unelmanhakijoille Maija Vilkkumaa, Paula Vesala ja Krista Kosonen.

Oletteko tyytyväisiä?

Ja syynä siihen kokkepuli pers..ut! Ne niitä tääne haluu ja roudaa eniten halpatyövoimaksi polkemaan palkkoja

Vierailija
37/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko nykyään lähihoitajan suorittaa lääkelaskuja koulussa? Olen suunnitellut lähihoitajan uraa koska olen pitkäaikaistyötön ja arvelen että se on ainoa mahdollisuuteni enää työllistyä. Matematiikan taitoni on olematon.

Mut sähän ap,ketjun aloittaja, voisi kokeilla ja jatkaa sitä pimeetä prostitoidun työtä jota jo mainostitkin tuossa toisessa ketjussa. Mikä on sun taksa? Eur? 1h

Vierailija
38/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka on helppoa peruskoulun yläaste matikkaa. Jos osaat nämä niin ei hätää:

https://yle.fi/uutiset/3-9415352  YLE: Olisiko sinusta lähihoitajaksi? Testaa menisikö edes matikka läpi

Vierailija
39/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap Silppu? Muistaakseni hänellä oli joskus blogi, jonka nimimerkki oli Emma K

Vierailija
40/49 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut sähän ap,ketjun aloittaja, voisi kokeilla ja jatkaa sitä pimeetä prostitoidun työtä jota jo mainostitkin tuossa toisessa ketjussa. Mikä on sun taksa? Eur? 1h

Hei emma-ap paljonko sulla maksaa ns.poskihoito? eur?