Poikaystävä ei suostu osallistumaan takuuvuokraan, vaikka meidän tarkoitus muuttaa yhteiseen kotiin
Vuokrasopimuksessa on jo nimet. Minä maksoin takuuvuokran ja poikaystävän oli tarkoitus maksaa takaisin. Lupasi maksaa kun saa rahaa, mutta käytti ne nettipeleihin. Hokee vaan, että saanhan ne sitten takaisin kun joskus muutetaan pois.
Mutta tämähän tarkoittaa käytännössä sitä, että jos hän tai kaverinsa aiheuttavat asuntoon vahinkoa, minä joudun ne loppupeleissä maksamaan? En oikein tiedä tarkkaan näitä juttuja kun ensimmäinen kämppä lapsuudenkodin jälkeen.
Kommentit (46)
Peliriippuvuus on yhtä vakava asia kuin vaikka huumeriippuvuus. Henkilö tarvitsee ammattiapua ja hänen pitää itse haluta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin kannattaa yleensä opetella omassa asunnossa asumista ihan yksin, eikä muuttaa vanhempien luota suoraan ensimmäisen poikaystävän kanssa. Kyllä niitä suhteita tulee myöhemminkin ja sitten tietää paremmin kenen kanssa kannattaa seurustella.
Mä olen samaa mieltä. En itse ole koskaan asunut yksin ja se vähän harmittaa näin vanhemmalla iällä. Eihän sitä nyt enää oikein voi, eikä haluakaan kokeilla, kun on perhettä ja vakituisessa parisuhteessa. Voihan se tietysti olla, että se jossain vaiheessa tulee eteen, joko eron tai puolison kuoleman vuoksi, mutta etenkin jos se tapahtuu sitten kun olen jo vanha, niin voi se olla aikamoinen isku. Sinänsä hoidamme kyllä taloutta sillä tavalla yhdessä, että ei tulisi sähkösopimukset tai mitkään asumisen vastuut yllätyksenä, mutta onhan se silti varmasti vähän eri asia asua yksin.
Tyypin kanssa ei kannata mennä yhteen. Joudut elättämään loista.
Kuulostaa sen verran raskaalta ihmiseltä tuo poikaystäväsi, että en kyllä itse muuttaisi hänen kanssaan yhteen.
Ei ap peru yhteenmuuttoa. Ensi viikolla poikaystävä on taas ihana ja antaa Rossossa ap:n valita pizzatäytteet.
Mä niin niin niin toivoisin, että ihan jokaikinen oikeasti sisäistäisi tämän jo ennen ensimmäistäkään vakavaa seurustelusuhdettaan. Tämä on NIIN totta ja NIIN moni tekee sen virheen (kuten minä) että odottaa pahimmillaan vuosia, että toinen osapuoli muuttuu. Mutta ei niin tapahdu. Ellei toinen jostain löydä todella vahvaa halua muuttua (esim. erolla uhkailu tai asiasta riitely ei yleensä riitä), niin ei se muutu. Joten tämä nyt ihan jokaiselle: jos puolisossasi/seurustelukumppanissasi on jotain, jonka haluaisit muuttuvan, mieti pystytkö elämään asian kanssa loppuelämäsi, koska jos pysyt suhteessa, niin näin se tulee mitä todennäköisimmin olemaan. Vaikka kuinka toivoisit muuta. Jos asia on sulle ok, niin sitten jatka ja tottakai voit toivoa ja kannustaa muutokseen. Mutta jos et halua elää kyseisen asian kanssa ja olet sitä mieltä, että puolison pitää muuttua, niin silloin on vain yksi oikea ratkaisu: ero. Tämän kun kaikki sisäistäisi, niin olisi jo huomattavasti vähemmän onnettomia parisuhteita.