Poikaystävä ei suostu osallistumaan takuuvuokraan, vaikka meidän tarkoitus muuttaa yhteiseen kotiin
Vuokrasopimuksessa on jo nimet. Minä maksoin takuuvuokran ja poikaystävän oli tarkoitus maksaa takaisin. Lupasi maksaa kun saa rahaa, mutta käytti ne nettipeleihin. Hokee vaan, että saanhan ne sitten takaisin kun joskus muutetaan pois.
Mutta tämähän tarkoittaa käytännössä sitä, että jos hän tai kaverinsa aiheuttavat asuntoon vahinkoa, minä joudun ne loppupeleissä maksamaan? En oikein tiedä tarkkaan näitä juttuja kun ensimmäinen kämppä lapsuudenkodin jälkeen.
Kommentit (46)
Anna ku mä arvaan. Seuraavaksi tyyppi lupaa hoitaa vuokran,mutta ei maksakaan vaikka sulle vakuuttaa maksaneensa. Tulee sitten häätö ja sultakin menee luottotiedot ja joudut ulosoton kautta maksamaan vuokrarästit.
Todennäköisesti tyyppi ottaa myös nimiisi pikavippejä ym lainoja, jotta saa pelirahaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksakoot poju seuraavan vuokran yksin, tai niin monelta kuukaudelta että tulee sama summa kuin takuusta. Tai sitten muutat yksin asuntoon etkä huutele tyypin perään. Epäluotettavalta kuulostaa moinen ystävä, en kauaa katselisi.
Sitten havahdutaan siihen ettei olekaan maksanut.
Provo. Jos ei niin ÄLÄ muuta peliongelmaisen kanssa yhteen.
Voin kokemuksesta kertoa, että poikaystäväsi ei tule osallistumaan yhteenkään vuokranmaksuun.
En tiedä mitä typerämpää nuori mies voisi tehdä kuin käyttää vuokratakuuseen tarkoitetut rahat nettipelaamiseen. Nähtävästi poika ei jäänyt edes voitolle pelaamisesta. Joudut hyvin todennäköisesti maksamaan vuokran aina yksin, ja poika uskoo voivansa elää kustannuksellasi. "Don't walk, run" eli jätä se porsas ja vähän vikkelään. Se tietää sinulle vain rahanmenoa ja pahimmassa tapauksessa jäät paljon velkaa. Ei kannata muuttaa yhteen.
Älä muuta yhteen. Älä.
Millaiset suhteet sinulla on vanhempiisi? Pystytkö kertomaan heille mitä on tapahtunut?
Olet kohdannut taloudellista väkivaltaa. Sinua on petetty ja sinua on huijattu.
Kysyisin vielä, että millaiset suhteet sinulla on pojan vanhempiin? Voisi olla hyvä, että sukulaisille kerrottaisiin rahapulan oikea luonne. Moni vanhempi tukee aikuistuvia lapsiaan isoillakin rahallisilla summilla. Olisi hyvä, että he tietäisivät, että peleihin ne rahat menevät.
Kun paljastat asian, niin on se puoli, että on mahdollista, että poika muuttaa elämänsä suuntaa. Älä sinä kuitenkaan ole katsomassa sitä prosessia, vaan hanki uusi, kunnollinen poikaystävä
Muutenkin kannattaa yleensä opetella omassa asunnossa asumista ihan yksin, eikä muuttaa vanhempien luota suoraan ensimmäisen poikaystävän kanssa. Kyllä niitä suhteita tulee myöhemminkin ja sitten tietää paremmin kenen kanssa kannattaa seurustella.
Kukaan ei syytä sinua. Vika on poikaystäväsi. Poikaystäväsi yrittää todennäköisesti syyllistää sinua erossa, mutta siinäpähän opit sitten millaisia huijarit ovat: huijaavat, pettävät ja valehtelevat ja teoistaan syyllistävät kunnollista osapuolta. On todella surullista, että sai kokea tämän läksyn tuona nuoruuden ihanana vaiheena, kun on kotoa pois muuttamassa. Sinun pitäisi saada olla haltioissasi uudesta kodista, poikaystävän kanssa yhteen muuttamisesta, unelmoida yhteisestä pesästä ja itsenäisyydestä. Sen sijaan olet saanut kokea täysin muuta. Jätä siis kelvoton yksilö ja riennä haaveidesi perään.
Huomaat varmaan, että parisuhteessanne on ongelma. Turha odottaa, että toinen muuttuisi. Ihmiset muuttuvat omasta halustaan ja usein vasta vastoinkäymisiä kautta. Ei niin, että joku vieressä kovasti haluaa toisen muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Heti vuokranantajaan yhteyttä heti! Peru tuo sopimus, vaikka maksaisikin jotain. Kerro vuokranantajalle mitä tapahtui. Vuokranantaja nimittäin voi ihan mielellään perua teidän molempien asumiset, nimittäin se vuokratakuu ei korvaa kuin muutaman kuukauden vuokrat ja mikäli mies jättää niitä vuokria maksamatta myöhemmin, niin tulee vuokranantajalle tappiota.
Koville ottaa nuo elämisen opit. Älä muuta pojan kanssa yhteen. Hän näytti nyt sen oikean karvansa: hän on kusettaja. Hän on peliaddikti. Hän pettää lupauksensa. Hän yrittää syyllistää. Et halua suhdetta tuollaisen kanssa. et halua asua tuollaisen kanssa. Et.
Rakkaussuhteen loppuminen sattuu. Parempi, että se sattuu nyt kuin vuoden päästä.
Tämä. Todennäköisesti vuokranantaja on vain kiitollinen mahdollisuudesta perua teidän vuokrasopimus, kun kuulee tästä. Jos kuitenkaan jostain syystä tämä ei onnistu, niin sitten sanot, että poikkis maksaa kaksi seuraavaa vuokraa, jotta olette tasoissa. KUITENKINi ihan erityisen tärkeää on, että pyydät nähdä maksusuorituksen. Muuten tuossa tilanteessa hyvin helposti väittää maksaneensa, mutta todellisuus on. Kuitenkin ota myös huomioon, että vuokrasopimuksenne on yhteisvastuullinen, eli jos toinen jättää maksamatta, niin molemmat ovat koko maksusta vastuussa, ei vain omasta puolikkaastaan. Hyvin helposti hankit myös itsellesi ulosottomerkinnän, jos nyt muutat yhteen tämän tyypin kanssa.
Hyvä aloitus, mutta sitten tuli vastaan tämä nettipeliriippuvuus.
Olen kohdannut lähimmäisen, jolla nettipeliriippuvuus vei ison omaisuuden, koneet pihasta, joilla hän teki rahaa ja talo meni ulosottoon. Onneksi eivät menettäneet taloa, kun on paljon lapsia. Jos ihminen ei itse suostu vieroitukseen, niin voi olla parempi antaa hänen yksin tuhlata rahansa omassa asunnossaan. Kuulostaa kovin ikävältä, mutta ei tunnu terveeltä parisuhteelta, jos toinen maksaa asumisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten aivan heti hankkiutua raskaaksi, niin teitä ei voi häätää niin helposti.
Et ilmeisesti lainkaan tiedä mitä häätö lakiteknisesti tarkoittaa ja missä tilanteessa sitä haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa teillä hyvä alku. Ehkä sun kannattaa muuttaa yksin.
Mutta kun hän on niin ihana! Kyllä rakkkaus muuttaa kaiken paremmaksi: :) <3
Jep, sä joudut maksumieheksi.
Nää lokit ei ymmärrä sitä, että he tekevät oikeasti toiminnallaan haittaa, se on väkivaltaa kuten aiempiin sanoi. Rakkauteen kuuluu fyysisen ja henkisen turvan lisäksi myös taloudellinen turva, se että ei tehdä toiselle haittaa ja vahinkoa, kuten tuo "mies" tekee. Voitko muka muuten luottaa häneen?
Jos vielä lainaat (älä lainaa!) miehelle niin fyysinen velkakirja tarkkoine takisinmaksuaikoineen joista pidätte kiinni, se on ihan lain pitävä asiakirja. Älä ota vippejä, velkaa jne omiin nimiisi. Jos mies ei maksa niin perit vaikka vanhemmilta.
Jossain vaiheessa miehellä alkaa ulina että sulle raha on miestä tärkeämpää jne, älä kuuntele.
Itsekin olen nyt työttömänä ja rahat tiukilla mutta en ikinä kehtaisi heittäytyä toisen elätettäväksi.
Ja onko teidän pakko muuttaa yhteen? Kummallakin olis helpompaa omissa kämpissä, voitte te silti seurustella jos pakko on.
Voin kertoa esimerkin omasta elämästä: meillä ei ollut kyse vuokrasta, mutta muista yhteisistä hankinnoista, myös ruuista. Minulla oli parempi rahatilanne ja exäni lupasi maksaa takaisin, joten maksoin yhteisiä menoja niin, että loppupeleissä exä oli n.1500€ velkaa minulle. Näitä en kovin hanakasti kinunnut takaisin, koska hänellä oli huono rahatilanne ja ajattelin, että kun yhdessä tässä ollaan, niin kyllä ne varmaan jossain vaiheessa tasoittuu. Kuitenkin ero tuli ja siinä kohtaa vaadin maksua. Ei tullut. Sitten jopa sanoin hänelle, että maksa 100€ kuussa, se on mulle ok. Vaan ei. En saanut senttiäkään. Ja kaiken lisäksi menetin osan takuuvuokrasta, koska hän jäi hetkeksi pidempään asumaan yhteiseen vuokrakämpäämme eikä lähtiessään siivonnut sitä asianmukaisesti.
Kuitenkin totesin, että hän ei ole mun vaivan arvoinen ja pidin tuota yhteensä vajaata 2000 euroa oppirahoina. Totesin, että kärsin itse enemmän siitä, että kulutan energiaani rahojen perään kyselyyn ja hänen inhoamiseensa, joten mielummin annoin asian olla. En siis saanut rahojani takaisin, ja luulen etten olisi saanut kuin korkeintaan jotain hiluja, vaikka olisin vielä hanakammin yrittänyt.
Joten. Nyt kun sulla on vielä mahdollisuus, niin mieti tarkkaan haluatko millään tapaa lainata euroakaan henkilölle, jolla ei selvästi ole minkäänlaista kykyä oman taloutensa hallintaan? Henkilölle, joka kysymättä suoraan sanottuna k*settaa sulta rahaa jo ennen kuin edes asutte yhdessä? Miten voit luottaa häneen missään raha-asioissa? Peliriippuvuus on sairaus ja siitä ei pääse sillä että sinä toivot hänen maksavan osuutensa. Teillä on nyt jo niin huonot lähtökohdat, että en missään tapauksessa suosittele yhteenmuuttoa, ennen kuin poikkiksella on raha-asiat hallussa, peliriippuvuus hallussa ja näin on jatkunut jo hyvän aikaa. Senkin jälkeen, siinä vaiheessa entisen peliriippuvaisen kanssa, varmistaisin aina, että hän varmasti maksaa ja en lainaisi rahaa.
Nuorena tuli haksahdettua tällaiseen mieheen. Rahansa hassasi festareilla ja jätti vuokrat ja ruuat mun maksettaviksi. Syyllisti minua rankasti, kun vaadin muutosta. Tuli kallis opetus minulle. Itsekäs kusipää.
Olen nyt parissa suhteessa joutunut maksumieheksi ihan kaikkeen (vaikka miehillä ollut sama taloudellinen tilanne).
Ekassa laskin, että mies jäi noin pari tonnia velkaa, aina sanoi että alkaa maksamaan ensi kuussa.
Toisessa jäin itse tonnin verran maksumieheksi. En enää muuta kenenkään kanssa yhteen, ennenkuin näen että hoitaa asiansa kunnolla.
Hyvä asia on ollut se, että olen itse suhteessa ostanut kaiken eli omaisuuden jako on joutunut helposti, mulla on ollut kuitit kaikesta ja oon ollut niin loppu etten ole lähtenyt edes veloista tappelemaan. Elämä helpottui joka tapauksessa ja eron jälkeen on jäänyt rahaa itsellekin.
Jätä se sika. On parempiakin miehiä.
Heti vuokranantajaan yhteyttä heti! Peru tuo sopimus, vaikka maksaisikin jotain. Kerro vuokranantajalle mitä tapahtui. Vuokranantaja nimittäin voi ihan mielellään perua teidän molempien asumiset, nimittäin se vuokratakuu ei korvaa kuin muutaman kuukauden vuokrat ja mikäli mies jättää niitä vuokria maksamatta myöhemmin, niin tulee vuokranantajalle tappiota.
Koville ottaa nuo elämisen opit. Älä muuta pojan kanssa yhteen. Hän näytti nyt sen oikean karvansa: hän on kusettaja. Hän on peliaddikti. Hän pettää lupauksensa. Hän yrittää syyllistää. Et halua suhdetta tuollaisen kanssa. et halua asua tuollaisen kanssa. Et.
Rakkaussuhteen loppuminen sattuu. Parempi, että se sattuu nyt kuin vuoden päästä.