Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>> JOULUNTÄHTÖSET KESKELLÄ VIIKKOA <<<

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tuli painettua enteriä... Se " oletko varma nappula" olis aika hyvä tälle sivustolle tosiaan, niinkuin joku ehdottikin tuossa taannoin.

RauPotar:lle kiitos kun kerroit kokemuksestasi. En oikein osaa kommentoida asiaa sen enempää, sillä se varmasti tuottaa ilon lisäksi suunnatonta tuskaa. Hienoa, että sinulla on terve tokaluokkalainen (ja isompi veli) innoikkaana lapsenvahtikandidaattina odottamassa uutta tulokasta. Sepä onkin Kultikutrilla ja RauPotarilla mukavaa, että isommat lapset ovat niin isoja, että niistä on pienemmille vahtijaksi hädän tullen kunhan hieman vanhenevat!

Pimmi pohti potkuja... Esikoinen oli kovin rauhallinen tapaus masussa eikä sinäänsä tuottanut kovastikaan tuskaa potkujen saralla. Tosi on, että kun vauva kasvaa ja tila vähenee, eivät potkutkaan ole niin napakoita, sillä pienellä ei ole tilaa riehua niin valtoimenaan kuin nyt. Enemmänkin ainakin minua häiritsi masuvauvan tunkeminen kun tila alkaa loppua, tällä tarkoitan sitä, että tyttö venytti jalkojaan (mihn ei todellakaan ollut tilaa) ja samalla yritti tunkea esim peppuaan jonnekin kylkiluoden alle... No nämä ovat niitä ihania-kamalia vaivoja, joita raskaus tuo tullessaan.

Hain eilen netistä ostamani käytetyt tuplat ja hyviltä tuntuvat hintalaatusuhteeseen verrattuna. Harmi vaan, että juuri kuomu on se osa, jota ei saa koneeseen, se kun kaipaisi pesua... Otan tässä joku ilta projektiksi pestä sen sellaisella tekstiilivaahdolla, ehtiihän se tuulettua kuukausia enennen vauvan tuloa niin ei tarvitse miettiä, hengittääkö vauva juuri niitä höyryjä päikkäreitä ottaessaan.

Eipä muuta tältä erää, hauskaa keskiviikkoa kaikille!

Tiina 23+6

Vierailija
2/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö takana, eilisilta meni itkiessä kun vitosista kertova dokumentti sai kyynelkanavat virtaamaan ja muistot esikoisen teho-osastoajalata mieleen. Taitaa raskaushormooneilla olla osansa tässä myös, sillä itkeskelin myös sinkkuelämän viimeiselle jaksolle..... nyyh kun ihana!

Nyt oon jo pari tuntia silittänyt järkyttävän kokoista pyykkivuorta, kun heräsin aamuviiden aikaan ja kaikki tekemättömät työt valvotti ja uni ei enää tullut. Onneks on mahdollisuus nukkua päiväunet tänään tarvittaessa.

Tänään illalla aattelin mennä pitkästä aikaa punttisalille, jos sais noita alleja vielä ennen loppuraskautta kiinteytymään. Enpä olekaan harrastanut mitään liikuntaa varmaan kahteen kuukauteen (tekosyynä kuuma kesä, joo joo, tiedetään, huono tekosyy...) ja kunto on ihan nollassa. Äitiysjooga jtv alkaa elokuun lopulla onneks, mutta se ei kyllä pelkästään riitä pitämään mua kunnossa, pakko alkaa nyt liikkua muutenkin.

Sorry omanapainen viesti, päässä ei pysy huonosti nukutun yön jälkeen mikään..... nyt tekemään poitsulle puuroa. Seonmoi!!

halipusuja, voikaa hyvin!!

äitikuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikuu: et ole ainoa jolla raskaushormonit jylläävät! Minä porasin myös eilen oikein kunnolla Sinkkuelämien viimeistä jaksoa. Onneksi muu perhe oli jo nukkumassa, niin sai rauhassa niiskutella =)

Ensimmäisestä raskaudesta (josta nyt on aikaa melkein 9 vuotta) muistan vieläkin elävästi sen kun yhtäkkiä tajusin itkeväni katsoessani Kauniita ja rohkeita =). Aikamoinen " järkytys" omalla tavallaan, mutta silloin vasta tajusin, kuinka herkkä sitä voi olla raskaana ollessaan. Onneksi saan katsella rauhassa Kaunareita ym. muita hömppäohjelmia, sen kerran kahdessa kuussa kun katson. Eipä tarvitse " häpeillä" tunnepurkauksia...

Tänä aamuna naapuri kysäisi minulta, onko meille tulossa vauva. No siihen kauniisti vastaten, että on tulossa. Naapuri kertoi katselleensa jo jonkin aikaa että onpa naapurin rouva (eli siis minä) ottanut siideriä ja makkaraa kovasti kesän aikana, kun on tuota painoa näyttänyt kerääntyneen. No, johan hänelle selvisi " lihomisen" syy. Hieman minua hymyilytti moiset kommentit =)

Teppis ja Juniori 21+4

Vierailija
4/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on jo parempi olo! Jotenkin kun ei supistele eikä mitään niin tuntuu vähän epätodelliselta vaan maata paikallaan kun tekis mieli kävelemään. Ei vaan viitsi ottaa riskiä kun käsky on käynyt ylemmältä taholta ;) Mutta ihanaa, toivottavasti olo jatkuukin näin hyvänä.

Voi jestas minutkin pisti eilen itkemään se vitosista kertova dokkari. Oli niin pieniä ja niiiin murusia ne vauvat että. Yksin katselin ja vollottelin ihan täysillä,

RAUPOTAR kiitos todellakin että kerroit kokemuksestasi. Olen onnellinen puolestasi että sinulla on reipas tokaluokkalainen vaikka muistot varmaan tekeekin kipeää. Ihana kuulla kumminkin varsinkin tälleen vuodepotilaana että periaatteessa jo tän ikäisellä alkaa olla selviämismahdollisuuksia!!

TEPPIS hih mä muistan kanssa aikoinaan kun itkeskelin kauniita ja rohkeita kattellessa kun tyttöjä odotin. Siitä tosiaan tiesi olevansa raskaana ;)

Mutta ei tässä nyt kummempaa.... jatkan kirjan lueskelua...

Kultsi 23+5

Vierailija
5/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut eilen aikaiseksi kirjoitella viestiä. Kiitos kovasti kaikille minulle(kin) tsemppiä toivottaneille!

Sitten asiaan.

POTKUT. Olen tuntenut aluksi hentoja liikkeitä jo rv 15 lähtien. Viime kuussa liikkeet voimistuivat ja jo jonkin aikaa ovat potkut olleet niin voimakkaita, että ne onnistuvat välillä hätkäyttämään. Maanantaina kätilökin huomasi sydänääniä ottaessaan vauvan potkut ihan ulkoapäin. En muista, että esikoinen olisi ollut ihan näin vilkas tai että potkut olisivat esikoiselta olleet jo tässä vaiheessa näin voimakkaita. Mielenkiinnolla odotan, millaisia ne potkut ovat ihan loppuvaiheesta, jos tällä kertaa pääsen 4:lla alkaville viikoille.

HERKKYYS. Taisi parikin jouluntähteä kertoa tv-ohjelmista, jotka liikuttivat. Ennen esikoista ei itselläni ollut juuri tapana itkeä, ei ainakaan tv-ohjelmien takia. Esikoisen saannin jälkeen ovat erityisesti lapsiin kohdistuneet kauheudet alkaneet sattua toden teolla. Toki ne aiemminkin pysäyttivät, mutta oman lapsen saamisen myötä niillä uutisilla on ihan eri vaikutus. Ehkä raskausaika on herkistänyt nyt vähän entisestään. Tosin en mä mikään Niagara vielä ole... :-)

PAINO. Painoni nousee sykäyksittäin. Lomalta tullessa kolme viikkoa sitten se nousi ihan vajaassa viikossa 1,5 kg. Nyt se on pysytellyt toista viikkoa samoissa lukemissa. Yhteensä painoa on tullut 5 kg lisää. Vähän hirvittää, paljonko sitä ehtii tulla ennen joulukuuta. Itseni tuntien tiedän, että kilojen karistaminen ei ole helppoa. Ihan kateudella olen katsonut ja (sanonut ääneenkin) ystävääni, josta ei kahden kuukauden jälkeen huomaakaan, että hän olisi saanut vasta vauvan.

HOROSKOOPIT. Tinuri kyseli/muisteli, olenko itse kaksonen ja kyllä olen! Luin nopeasti läpi aiemman Tinurin viestin. Meidän perheestämme löytyvät kaikki ilmamerkit. Nyt jo ehdin unohtaa, mikä merkki se joulukuussa syntyvä vauva on. Saa nähdä, millainen soppa siitä löytyy. :-) Kuopuksemme (Vesimies) on yleensä hyväntuulinen, puhelias pikkumies. Tosin hän kiihtyy nollasta sataan hyvin nopeasti, ihan kuten äitinsä, mutta lauhtuukin nopeasti. Siinä taitaa enemmän vaikuttaa ihan luonteen mukainen temperamentti. Mutta itselleni sopii tuollainen vauhdikas tapaus. Perheen isä sitten ehkä rauhallisena Vaakana tasapainottaa. Eiköhän tämä kuopuskin mahdu tähän yhdistelmään oikein mainiosti.

SAIRASLOMA JA SUPISTUKSET. Eilen oli ensimmäinen kokonainen sairaslomapäivä. Supistuksia oli kyllä vähemmän kuin maanantaina. Täytyy yrittää nyt ottaa tosiaan iisisti ja katsoa, miten lepo vaikuttaa suppareihin. Pääasia oli kuitenkin, että toistaiseksi ne eivät olleet tehneet tuhojaan. Seuraavaa neuvolalääkäriä aikaistettiinkin syyskuun alusta jo parin viikon päähän, jotta voidaan tarkistaa kohdunsuun ja kohdunkaulan tilanne vähän aiemmin.

Jaaha. Tulihan omanapainen viesti, mutta ainakin itse luen hyvin mielelläni muiden tilityksiä oman napansa tiimoilta. :-)

Oikein hyviä vointeja kaikille! Kultrikutri, olet mielessäni. Oli hienoa lukea, että lepo on ilmeisesti auttanut.

Vierailija
6/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vielä melko hyvällä omallatunnolla, kun ei ole tuo makea oikein maistunut tämän raskauden aikana eikä se painokaan ole LUOJAN KIITOS lähtenyt nousukiitoon. On meinaan niin kova lähtötaso, ettei tarviskaan..

Eli päivänpolttaviin aiheisiin :):

PAINO: Neuvolakortin mukaan nousua tullut ensimmäisestä punnituksesta lähtien 1,1 kg, ennen raskautta -painosta ehkä 2-3 kiloa. Tällä ylipainolla ei asiasta ole todellakaan huolta, ja kyllä noita kiloja varmasti tässä viikoilla 20-30 tulee ripeämmällä tahdilla. Tavoitteena olisi kuitenkin se, että kokonaisnousu jäisi alle 10 kiloon. No, jos tulee enemmän, ei sekään katastrofi liene, esikoisesta tuli 14 ja pianhan nuo lähtivät.

POTKUT: Ihan kunnon möyrintää mahassa, viime yönäkin pikkuinen intoutui jumpsuttelemaan niin, ettei mamma meinannut herättyään saada unen päästä kiinni!

HERKKYYS: Kuten Iituli kirjoitti, äitiys ylipäätään on herkistänyt. Eräs ystäväni aikanaan sanoi, että oman lapsen saamisen myötä maailman kaikista lapsista tulee kuin omia, ja se pitää paikkansa! Erityisesti lasten kärsimys saa olon tuskaiseksi, ja äidiksi tultuani olenkin toiminut aktiivisesti erilaisissa lasten etuja ajavissa järjestöissä ja ryhdyin myös Unicefin säännölliseksi Maailmanlapsilisä-lahjoittajaksi. Ja kyllä, teeveen hömppäsarjoille vetistelen minäkin :)

HOROSKOOPIT: Iituli, tulinen Jousimies sopii oikein mainiosti ilmamerkkien sekaan, mutta on " toiminnallisempi" ja saattaa turhautua paljon puhuviin ja vilkkaasti ajatteleviin mutta vähemmän käytännöllisiin ilmamerkkeihin :D. ...Ja minä olen se tasapainottava Vaaka meidän perheessämme, heh.

MAMMAVAATTEET (ja muut vaatehankinnat): No niin, sainpas itsekin aikaiseksi raahautua " isoon kaupunkiin" eli entiseen kotikaupunkiin Tampereelle vähän " shoppailemaan" . Kotiäiti-opiskelijan budjetilla tosin onnekseni löysin UFF:n uudesta Puutarhakadun myymälästä kivan äitiys/imetyspaidan ja kahdet joustovyötäröiset housut, joilla pärjää jonkin aikaa masun kanssa (kaikki mustaa, kuinkas muuten :D) ja kesän aikana hurjasti pituutta venähtäneelle kolmevuotiaalle ostettiin sitten ihan oikeasta kaupasta syksyksi vaatteita. Neiti sai jo itse valita värejä, ja tekikin sen hyvin varmalla otteella. Hupaisaa nähdä, miten tarkka hän on väreistä ja yhteensopivuuksista, mutta onhan Härkä toinen Venuksen hallitsema merkki Vaa' an ohella :D

IMETYSLIIVIT: Esikoisen vauva-aikana ostin hätäpäissäni muutamia imetysliivejä ihan marketista, mutta siitä viisastuneena päätin tällä kertaa satsata vähän laadukkaampiin liiveihin kun hintaerokaan ei loppujen lopuksi ole suuri. Katselin nettimyyjien sivuja ja ihan hyvännäköisiä ja tukevia liivejä saa 25 euron hintaankin, eli ihan tavallisten perusliivien hinnalla. Nyt kun tiedän, etteivät rintani kauheasti kasvaneet esikoisesta (mikä oli toisaalta vähän pettymys synnytyksen jälkeen, en saanutkaan sellaisia huikeita " pikasilikoneja" maidon nousun yhteydessä :DDD), uskallan hankkia liivejä jo etukäteen. Näin ei budjettikaan mene ihan nurin...

Esikoisen odottajille kuitenkin varoituksen sana, kuppikoko voi kasvaa todella paljon ihan odotuksen loppuvaiheessa ja sitten vielä maidon noustua rintoihin, joten vanhoilla mitoilla ei kannata imetysliivejä ostaa! Eräälläkin ystävälläni B-kuppi muuttui G- ja lopulta H-kupiksi :O. Hän luovuttikin äidinmaitoa monta litraa viikossa ;D

Muuta omaa napaa: Haetaan huomenna äitini meille vähäksi aikaa, niin saa muuta ajateltavaa kuin veljeni sairauden. Odotellaan todella toiveikkaina, miten varsinainen sytostaattihoito alkaa tehoamaan, ainakin jo koelääkitykseen pienellä annoksella kasvain oli reagoinut. Jos näin hyvin on jatkossakin, se parantaa ennustetta. Pitäkää peukkuja!

Muuttoa varten on liki kaikki pakattu, vain tuiki tarpeellinen on käytössä. Miten tässä jaksaa vielä reilun viikon, kun mieli jo palaa päästä laittamaan tavaroita paikoilleen ja suunnittelemaan pikku fiksauksia... Asunto on hyväkuntoinen, mutta omaa " reviiriä" merkataan varmasti hieman maalailemalla, tapetoimalla (haettiin eilen mukaan tapettinäytteitä) ja vaihtamalla keittiön kaappeihin omantyyliset vetimet sun muuta :) Olemme molemmat " alan" ihmisiä, muotoilijoita, joten sisustus on kummallekin tärkeä juttu. Koti ei kuitenkaan ole mikään steriili design-näyttely vaan persoonallinen sekoitus vanhaa ja uudempaa. Muuttokuumetta ja sisustuskuumetta!

Oh, tulipas pitkä laverrus (esikoinen päivähoidossa ja minun pitäisi oikeasti tehdä gradua...), nyt takaisin asiallisten hommien pariin!

Ihanaa keskiviikkoa, starat!

Tinuri ja Itu 22+4

Vierailija
7/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu varmaan viikkoon kirjotettua joulukuisten pinoon.. Viime keskiviikkonahan minulla oli se rakenneultra ja vauvalla näytti olevan kaikki kunnossa. Hiukan petyttiin, kun ei saatu sukupuolta selville. Istukka on vaan etuseinämässä ja se hieman huolta aiheuttaa, kun aiemmissa raskauksissa istukka on ollut takaseinämässä. Liikkeitä tuntuu tasaseen tahtiin pitkin päivää ja etenkin silloin kun istun esim. sohvalla tai tietokoneella. Tänä aamunakin kyllä tuntu herättyäni liikehdintää... Mulla ei onneks istukan pitäs olla kohdunsuun edessä joten synnyttää voinen alateitse, se on iso helpotus,mulle joka pelkää leikkauksia.

Olo on ollut mainio, tosin ruokahalu on kasvamaan päin, vähä väliä saa olla syömässä, ja etenkin suolaista tekee mieli! Huomenna neuvolaan...

tintti 21+6

Vierailija
8/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet netist' noita imetysliivejä katsellut?

Vierailija
9/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haavekuva:

Mistä olet netist' noita imetysliivejä katsellut?

Muunmuassa näistä:

http://www.babyidea.fi/

http://www.villiankka.fi/

http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/

http://www.mamani.fi/

http://www.touhutoukka.com/imetysliivi.html

http://www.vaippatalo.fi/kauppa/?p=p_20

Muita myyjiä esim. Pehmopeput, Myllymuksut, KenguRuu jne jne jne...

Itse ajattelin hankkia tuollaiset Carriwellin liivit (ne Comfortit ja ehkä Drop Cupitkin), Mommy and Me -liivit ja ehkä myös tuollaisen Glamourmomin imetystopin :). Täytyy vielä seikkailla nettimyyjien sivuilla, niitä kun on kymmenittäin ja hinnatkin vaihtelevat jonkin verran.

Liivit voi tietysti myös modifioida tavallisista liiveistä itse:

http://www.imetystukilista.net/vinkit/liivivinkki.php

Tässä linkissä vinkkejä liivien valintaan:

http://www.bebes.fi/tietoa_aitiydesta/imetys/imetysliivit.html

Vierailija
10/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravadon liivit ovat kuulemma hyviä, vaikka kuppikoko huitelisi siellä G-H-J -sfääreissä. Tosin mitä suuremmat rinnat, sitä kalliimmat liivit, itse C-kuppilaisena ja imetysaikana max D-kokoihin kasvavana ajattelin pärjätä noilla vähemmän tuetuilla liiveillä.

Ja huh, nyt alkaa muistua mieleen se järkyttävä hikoileminen ja maidon valuminen synnytyksen jälkeen :P, yöpaitaa saattoi joutua vaihtamaan kolmestikin yön aikana ja liivejä kannattaa tosiaan olla useammat, pyykkiä kun tulee jatkuvasti. Onneksi tuo hikoilu ja liikamaitoisuus pikku hiljaa tasoittuu, mutta ei se mitään miellyttävää ollut. Ja taas sama edessä :D, onneksi siihen on vielä aikaa!

Vierailija
11/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Kirjoittelen ensimmäistä kertaa palstalle.

tuleva äityli- 79 21+5

Vierailija
12/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä oltu 3 päivää 10 viikon kesäloman jälkeen ja jeejee, on sujunut hyvin.

Tosin kamala kiire on päivittäin ja iltaisin särkee selkä, jalat ja nyt on vihlonut myös alapäästä. Sellaista vaivaa ei ollut edellisessä raskaudessa...Onko muilla samanlaisia vaivoja?

Onko se sitten jokin häntäluu, häpyluu vai mitä kaikkea sieltä alhaalta löytyykään :) kun särkee?

Yöt on sujuneet ihan hyvin, neitikin on nukkunut hienosti aamuun asti.

Masu kasvaa tasaiseen tahtiin ja ainakin mulla se on jo ISO =)

Pikkusisko: mites teidän kämppä? Onko jo myynnissä, jos niin missä? Ja minkä kokoinen? Jotta voin käydä kurkkimassa... (en mä utelias ole)Vai joko se on myyty?

Tuplavaunut on täälläkin jo valmiina neidin huoneessa odottamassa ja syksyn aikana pitää munkin ottaa ja pesasta ne sekä ostaa kantokoppa, hyttyssuoja sekä sadesuoja.

Meille tulee huomenna välittäjä katsomaan.

Neuvolalääkäri viikolla 27 on peruutettu kun soitin omalle kätilölle edellispäivänä ja purkauduin kunnolla sijaista kohtaan sekä kerroin edellisestä käynnistä. Sanoi, että ihan turhaa tulla kun ei sen kummemmin ole mitään hälyttävää vaivaa ja siirsimme normaalin ä-nla ajan 1.9.

Eipä tässä muuta.

Niisku

Vierailija
13/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi helv.... kirjotin justiinsa pitkät pätkät ja painon ok-nappulaa, sen jälkeen tuli teksti että kirjoitus on poistettu tai kadonnut, siis voi helv....!!!!

NO lyhennetty versio:

töissä oltu jo 3 päivää. Kaikki mennyt siellä hyvin.

Oma napa: Masu kasvaa ja potkut tuntuu.

Häpyluu, häntäluu tai jokin muu paikka tuolla alapäässä särkee päivittäin samoin selkä ja jalat kun koko päivän joutuu seisomaan ja kävelemään.

Lääkärinla vkolla 27 peruutettu. Soitin omalle kätilölleni ja purin patoutuneet tunteet viime kertaisesta käynnistä sekä sijaisesta, joka oli tosiaan kamala. Totesi että ei tartte kun ei sen kummemmin mitään vakavaa vielä ole ja jos tulee niin voi aina soittaa.

1.9. on normaali neuvolakäynti.

Pikkusisko: Joko kämppänne on myynnissä? Jos niin missä ja millainen, jotta voin käydä kurkkimassa.... (en mä mitenkään utelias ole) Vai joko se on myyty?

Meille tulee huomenna välittäjä jonka asiakas etsii tällaista kämppää tältä alueelta.

Tuplavaunut odottavat meillä myös valmiina neidin huoneessa ja odottavat että syksyn aikana pesen. Ostaa pitää vielä kantokoppa vauvalle sekä hyttys- ja sadesuoja.

Niisku

Vierailija
14/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no näytti se teksti tänne tulevan vaikka mulle vaan herjaili.

Hyvä niin!

Nyt iltapalalle ja huomenna taas hommiin.

Kova meno tuntuu olevan pikkukaverilla masussa. Potkuja satelee!

Niisku

Vierailija
15/15 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vihdoinkin on tänään täälä satanut vettä,ulkonakin niin ihanan raikas ilma,kun on ollut niin kuivaa jo monta viikkoa.

joku kysyi noista oliko liitos ym.kivuista,vihlaisuista.mulla on nyt ollu juuri selässä,lonkissa ja tuossa häpyluussa semmosta inhottavaa vihlomista. Tuntuu että tulee vaivat aikasemmin mitä useammin on raskaana. Ei kohta pysty kunnolla kävelemäänkään.. Pikkuinenkin liikkuu paljon,juuri näin iltaisin ,parhaillaan nytkin ja sitten yöllä . Tuleekohan siitä sitten sellainen joka valvoo öisin.:)) aamulla tuntuu olevan hiljaisempi.

24 vk. täynnä