Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se ketju 16 lapsen äidistä viimeistään paljasti ihmisten vihamielisen asenteen lestadiolaisia kohtaan.

Vierailija
16.08.2006 |

Tämä äiti kyseisessä ketjussa ei ole lestadiolainen, vaan kertoo, että heidän elämänkatsomukseensa kuuluu ottaa kaikki lapset vastaan, ja hän on onnellinen jokaisesta uudesta lapsestaan ja raskaudestaan. Eli kaikki muut kohdat täsmäävät useimpiin lestadiolaisiin äiteihin, paitsi se, ettei tämä äiti siis ole lestadiolainen.

Suurin osa tuohon ketjuun vastanneista ihailee äitiä, hänen elämäntapaansa, valintojaan ja tehokkuuttaan. Kun joku ihmettelee, miten aikaa riittää kaikille lapsille, heti moni tulee tyrmäämään tämän ihmettelijän ja sanoo, että ihan yhtälailla sitä aikaa riittää niille kuin pienemmällekin lapsijoukolle...

Entä jos kirjoittaja olisi ollut lestadiolainen? Hänet olisi heti haukuttu lapsentekokoneeksi, häntä ja hänen lapsiaan olisi säälitelty, hänen valintojaan arvosteltu ja oltu ihan varmoja, että hän laiminlyö lapsiaan.

Että silleen. Kyllä " tavallisilla" ihmisillä on oikeus ottaa kaikki lapset vastaan, mutta ei lestadiolaisilla, se on ihan sairasta. Niinkö?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmisille kuitenkin opetatte ja loukkaatte toisia Jeesukseen uskovia, luuletko että se on oikein? On minusta eri asia, jos sanon että en usko muslimien olevan oikeassa, kun meillä on selkeästi eri uskonto, mutta jos sanon että muut kristityt eivät ole uskovia, ilman että osaan perustella sitä mitenkään, on se aika outoa.

Vierailija
2/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiahan on ettei kukaan ole palannut " sieltä" kertomaan että millasta se on ja minne sitä sitten päätyi. Vaikka oli hoidossa aneet, uskontokunnat, lapsiluvut, telkkarin kiellot, huivipakot, tai mitkä nyt millekin lahkolle kuuluu.

Jumankekka että pitää tapella jo täällä siitä missä me sitten ollaan kun ollaan kuolleita!!! Ei ainakaan täällä, joten jätetään se tuonpuoleinen sota täälläollessa jookos!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä he todella ovat kateellisia lestoille, koska nämä uskaltavat elää omalla tyylillään ympäristön painesta huolimatta.

Vierailija
4/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös heilläkin ole ehkäisy ja abortit pannassa?

Vierailija
5/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, en muuten ole silti morkannut koskaan Lestadiolaisia....

Vierailija
6/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa ap huomioon, että tuohon ketjuun vastasivat ne ihmiset, joilla on tosi " fiksuja" ja painavia mielipiteitä a la Halme joka asiaan. Mä en henkkoht avannut edes koko juttua. Maailmassa nyt on paljon ihmisiä, joiden mielestä joku toinen ihmisryhmä on ihan kamala.

Toisaalta mun mielestäni ON kovin lyhytnäköistä ja narsistista " täyttää maa" , koska tämä rakas pallomme kärsii jo nyt ylikansoituksesta, mutta en mä lähde ketään sen takia täällä haukkumaan ties miksi.

Vierailija
7/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia on jo paljon ja äidin terveys ei kestä uutta raskautta, on mun mielestä vastuutonta olla käyttämättä ehkäisyä jonkun satukirjaan perustuvan lahkon varjolla.

Mutta itse olenkin ateisti, joten ei mun kai tarvitsekaan ymmärtää.

Vierailija
8/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se vituttaa, että lestat luulevat olevansa ainoita taivaaseenmenijöitä. He siis sulkevat taivaan ulkopuolelle kaikki ne, jotka eivät pysty elämään heidän sääntöjensä (mm. lapsilukusääntö) mukaan. Tyypit vain kylmän rauhallisesti ajattelevat esim. meistä kaikista ei-lestoista, että tuliseen järveen menevät. Kysykää keltä tahansa lestalta (vl), niin kuulette, että olette menossa helvettiin, ellette saa syntejänne anteeksi HEIDÄN KOKOUKSISSSAAN.

Vierailija
9/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käytän tällä hetkellä ehkäisyä ihan fyysisistä ja psyykkisistä syistä. tämä on koko perheen etu....T:vl-äiti

Vierailija:

Jos lapsia on jo paljon ja äidin terveys ei kestä uutta raskautta, on mun mielestä vastuutonta olla käyttämättä ehkäisyä jonkun satukirjaan perustuvan lahkon varjolla.

Vierailija
10/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse ainakin käytän tällä hetkellä ehkäisyä ihan fyysisistä ja psyykkisistä syistä. tämä on koko perheen etu....T:vl-äiti

Vierailija:

Vierailija
11/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se minuakin loukkaa, että joku ryhmä voi omia itselleen oikeuden päättää taivaspaikoista ilman mitään järjellistä tai hengellistä perustelua.

Vierailija
12/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua oudolta ajatella asiaa hengelliseltä kantilta, jos taivasasiat eivät kiinnosta. Itse mietin kuitenkin noita hengellisiäkin juttuja eli tahtoisin mieluusti päästä taivaaseen. Lessut opettavat, että taivaaseen pääsee olemalla lessu. Ja minä en halua olla lessu mm. siksi, koska tahdon käyttää ehkäisyä. On se nyt ihan väärin, että taivas suljetaan kaikilta niiltä, jotka eivät halua/kykene elämään Rauhanyhdistyksen sääntöjen mukaisesti.

Vierailija
13/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että haluan pitää Raamattua uskoni perustana, ja näiden keskustelujen perusteella se ei lestadiolaisilla ole, vaan jotkut ' perinnäissäännöt' , mitä Jeesuskin vastusti.

Vierailija
14/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ainuttakaan rationaalista tai hengellistä syytä omalle uskolle ei löydy, on niin HELPPOA ja OIKEAA uskoa esim. lessutyylillä. Yhteisössä nimittäin vakuuttuu siitä, että usko on sitä " ainoaa oikeaa" .

Näinhän myös muissa fanaattisissa uskonsuunnissa toimitaan. Kaikenlaisia tekoja voidaan tehdä " uskon" voimalla. Kun ihminen aivopestään, hän voi uskoa ihan mihin vain. Esim. siihen, että 19 lentokoneen alaspudottaminen on Jumalan tahto.

Vierailija
15/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen päättää yksin Jumala. Mitä meidän mielipiteenne asiasta teitä liikuttaa jos itsellänne on synnit anteeksi ja rauha omallatunnolla? Minä itse en kovin paljon pohdi toisten ihmisten mahdollista taivaaseenpääsyä tai -pääsemättömyyttä, minä vain tunnen että tämä usko on oikea, ja haluan säilyttää sen. Jos minä saisin päättää, kaikki ihmiset pääsisivät Taivaaseen ja kadotuksen poistaisin kokonaan, mutta kun minä en päätä, niin en myöskään ihmisiä valikoi noihin paikkoihin.

Vierailija
16/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim " lestoilla" sen usein päättää suku ja uskonto. Mielestäni siinä on suuri ero!!

Vierailija
17/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yksittäinen perhe paljon paina kupissa. He ovat yhtä laulaa, yhtä sukua... niitä Jumalan karitsoita :)

Vierailija
18/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät varsin hyvin, ettemme me muut pääse taivaaseen. Näin siellä Rauhanyhdistyksessä opetetaan. Älä viitsi hurskastella.

Vierailija
19/19 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se muuttaa tuon mitä kirjoitin? 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi