Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette Juhannushäistä?

Vierailija
25.04.2021 |

Kaveripa päätti sitten järjestää häät Juhannuspäivänä. Eli toisin sanoen aatto menee järjestellessä niitä ja lauantai sitten juhliessa. En keksi huonompaa ajankohtaa häille. Sama kuin järjestäisi häät Jouluna.

Ihan oikeasti, monelle se kolmen päivän vapaa on ainut laatuaan kesässä (pl. lomat), monella on perinteitä jne. Minulle Juhannus on aina ollut se vuoden kohokohta.

Ärsyttää. Tykkäättekö te Juhannushäistä? Ja ei, en voi olla menemättä, koska kyseessä on niin läheinen kaveri.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, mitä ihmeellistä juhannuksessa on. Minulle se on vain yksi tai kaksi rahakkaampaa työvuoroa. 

Niin kuin joulu ja pääsiäinenkin.

Juurikin niin. Etenkin pääsiäinen on täysin merkityksetön juhlapyhä. 

Vierailija
22/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi - juhannusaatto kuluu mökillä, josta en todellakaan seuraavana päivänä vaivautuisi menemään häihin. Moni matkustaa aatoksi mökille ja pakkaa mökkikamppeet eikä todellakaan keskeytä juhannusta matkustaakseen häihin, joihin sitten taas tarvitsee ihan erilaiset kamppeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteikästä, mutta vie sukulaisilta ja ystäviltä yhden juhlapäivän pois!

Vierailija
24/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa pilata vieraiden juhannuksen.En kyllä menis paitsi jos perheenjäsenen häistä olisi kyse.

Vierailija
25/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole omaa mökkiä, yleensä ei vuokratakaan juhannushinnoilla, joskus käydään kutsuttuina kavereiden mökillä.

En ole koskaan ollut juhannushäissä, mielelläni menisin jos kutsun saisin.

Onhan se hiukan vanhanaikaista, mutta ei mua haittaisi. Monet rippijuhlat ovat olleet juhannuksena.

Riippuu varmaan siitä mitä on tottunut tekemään.

Vierailija
26/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen itsekkäitä ihmisiä täällä, oma (joka vuosi toistuva) mökkijuhannus on tärkeämpi kuin ystävän ainutkertaiset häät. Mutta kukin tyylillään. Itse menisin ilman muuta häihin. Mökkijuhannuksia on jo vietetty sen verran monta, että yhden väliin jääminen ei maailmaa kaada. 

Vierailija
27/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen itsekkäitä ihmisiä täällä, oma (joka vuosi toistuva) mökkijuhannus on tärkeämpi kuin ystävän ainutkertaiset häät. Mutta kukin tyylillään. Itse menisin ilman muuta häihin. Mökkijuhannuksia on jo vietetty sen verran monta, että yhden väliin jääminen ei maailmaa kaada. 

Mielestäni se naimisiin menevä uniikki lumihiutale tässä on se itsekäs. Jokaisen kutsutun oletetaan muuttavan juhannusperinteitään hänen häidensä takia. Kunnes ensi vuonna onkin taas jonkun muun juhannushäät eikä vielä silloinkaan pääse mökkijuhannuksen viettoon. Äkkiä on voinut mennä monta vuotta niin.

Vierailija
28/44 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sanonut, että juhannus olisi tärkeämpi, mutta kun on olemassa monia muita viikonloppuja, niin en ymmärrä miksi pitää valita juuri se juhannus. Moni haluaisi viettää sekä juhannusta että häitä ja nyt pitää valita.

Vierailija
29/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis nyt edes aattona, mutta kun juhlat on juhannuspäivänä, niin se on vielä pahempi juttu!

Vierailija
30/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy sanoa, että minäkin odotan juhannusta koko vuoden. On niitä valoisia öitä niihin aikoihin jonkin verran muitakin, mutta juhannus on ainoa jolloin koko perheellä ja ystävilläkin on melko varmasti vapaata, ja voi oikeasti nauttia siitä kesäyön maagisesta tunnelmasta ilman kiireistä tunnelmaa. Yleensä ennen juhannusta on koleaa ja sen jälkeen mm. linnut lakkaavat laulamasta. Juhannus on se täydellinen, paras kesähetki.

Eläkkeellä olisi ehkä eri juttu sitten, kun voi mökkeillä koska haluaa, vaikka heti juhannuksen jälkeen.

Uusivuosi, pääsiäinen, itsenäisyyspäivä ja monet muut ovat minulle vähemmän tärkeitä.

Vierailija
31/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannushäät on kauheita. Toisaalta niin on kaikki muutkin häät.

Vierailija
32/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Minä tahansa juhlapyhänä järjestettävät häät eivät innosta. Joo, ehkä itsekästä, mutta meillä on tietyt jutut, joita tykätään tehdä juhlapyhien aikana, joten en ihan innoissani olisi lähdössä riehakoimaan häihin.

Toki, mikäli kyseessä olisi joku ulkomaalainen ystävä, joka nyt ei Suomen juhannuksesta tiedäkään, niin se olisi sitten ihan eri juttu.

Vierailija
33/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juhannushäät voisivat olla kiva kokemus. Etenkin, jos ne ovat suhteellisen rennot.

Vierailija
34/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi häitä juhannuksena tai muina yleisinä juhlapäivinä. On törkeää itsekkyyttä vaatia isoa joukkoa luopumaan omista perinteistään ja suunnitelmistaan. Vuodessa on 52 viikonloppua. Ei ole pakko valita juuri yhtä kolmesta suuresta juhlapyhästä hääpäiväkseen.

Vierailija
35/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, mitä ihmeellistä juhannuksessa on. Minulle se on vain yksi tai kaksi rahakkaampaa työvuoroa. 

Oletkin itsekeskeinen minäminäihminen. Sellaisilta ei heru ymmärrystä eri tavoin eläville ja ajatteleville.

Vierailija
36/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä loman tarpeessa ja onneksi pääsen juhannuksena jurottamaan omalle mökille jonne koronan takia ei tule edes vieraita. Mutta kyllä juhannushäät voisi olla kiva jos näissä häissä olisi myös saunominen mahdollista järven rannalla ja kaikki mahdolliset juhannusperinteet kokosta kukkaseppeleisiin, livemusiikkia ja jonkun muun tekemät juhannusruuat. Voisin hyvin kukkamekossa paljain jaloin juoda shamppista ja tanssia nurmikolla läpi yön, vaikka olenkin keski-ikäinen.

Vierailija
37/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilahtuisi ajankohdasta, mutta toki menisin kun kutsutaan. Yksissä juhannushäissä olen ollut ja ne oli juhlina oikein mukavat. Kyllä minäkin juhlatunnelmaan pääsin, että ajankohta harmitti. Mieluummin olisin juhlinut häitä jonain muuna viikonloppuna, kun juhannuksena on omat sukuperinteet, joita ei haluaisi jättää välistä.

Meidän suvussa on kaksi suurta juhlaa vuodessa: joulu ja juhannus. Juhannuksena kokoonnutaan isolla porukalla suvun mökille. Näiden juhlapyhien etuna on se, että silloin on yleensä kaikilla yhtä aikaa vapaata. Muut kesäviikonloput ovat sellaisia, että yleensä aina on jollakin jotain muuta, niin juhannus on ainoa jolloin pääsee juhlimaan isolla porukalla.

Vierailija
38/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös häät ole vanhanaikainen juhla,  ja hyvä näin.

Vierailija
39/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena kuuluu juhlia juhannusta. Häitä voi viettää milloin tahansa muuna aikana. Aika röyhkeää viedä juhannus häävierailta

Vierailija
40/44 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä loman tarpeessa ja onneksi pääsen juhannuksena jurottamaan omalle mökille jonne koronan takia ei tule edes vieraita. Mutta kyllä juhannushäät voisi olla kiva jos näissä häissä olisi myös saunominen mahdollista järven rannalla ja kaikki mahdolliset juhannusperinteet kokosta kukkaseppeleisiin, livemusiikkia ja jonkun muun tekemät juhannusruuat. Voisin hyvin kukkamekossa paljain jaloin juoda shamppista ja tanssia nurmikolla läpi yön, vaikka olenkin keski-ikäinen.

Tällaiset juhannushäät olisivat kyllä ihanat ja osallistuisin niihin mielelläni.