Minkä auton ostaisit, jos käytettävissä olisi maksimissaan 20 000 euroa?
Ja miksi juuri sen automerkin/-mallin?
Vaimo ei osaa päättää, mitä haluaisi. Onko naisten kanssa auton hankinta aina näin hankalaa?
Kommentit (41)
En mä laittais 20 000 autoon varsinkaa jos sen kanssa ei jatkuvasti ajella kotikaupunkia pitemmälle. Max 10 000 euroa ja loput osakkeisiin.
Osta ihmeessä Toyota Yaris. Kulkee kaikkein vähimmällä bensalla, kun ajaa tasaisesti ja rauhallisesti, eikä ole vikoja. Itselläni on vuoden 2013 Yaris, ja olen hyvin tyytyväinen. Nyt tulee ajoa ainakin 65000 km vuodessa, ja hyvä on ajaa. Välillä jäi ajot 6000:een, kun olin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Osta ihmeessä Toyota Yaris. Kulkee kaikkein vähimmällä bensalla, kun ajaa tasaisesti ja rauhallisesti, eikä ole vikoja. Itselläni on vuoden 2013 Yaris, ja olen hyvin tyytyväinen. Nyt tulee ajoa ainakin 65000 km vuodessa, ja hyvä on ajaa. Välillä jäi ajot 6000:een, kun olin työttömänä.
Meidän variksesta meni jakoketju 225km kohdalla.
En minkäänlaista. Arkena stadissa on kolme tuntia jolloin julkiset ei kulje.
Mulla on Volvo v50 ja ollu hyvä auto! Nyt ostamassa 25 tonnin autoo ja päätymässä Volvo xc60 tai Honda cr v, koska tarve nyt maasturille. Skoda octavia ollu kans, mutta todennut, että ne on nyt nähty kyllä jo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän variksesta meni jakoketju 225km kohdalla.
Mut auto kannattaakin vaihtaa ennen, kun tulee 200 tuhatta täyteen. Ihan vaan sen todennut tässä muutaman auton kanssa. Enää ei yksikään ole yhtään pidempään, kun 160 tuhatta.
Juuri nyt en laittaisi tuollaista summaa autoon. Elämme murroskautta ja lähes kaikki autonvalmistajat ovat ilmoittaneet ajavansa polttomoottoriautojen valmistuksen alas lähivuosina, kun kaikki keskittyvät jo nyt sähköautoihin.
Tällä hetkellä sähköautot vielä liian kalliita, eikä akutkaan vielä ihan riittävällä tasolla, kun solid-state akut tulossa vasta parin vuoden päästä. Sen sijaan nyt ostetuista uusista ja uudehkoista polttisautoista et pääse muutaman vuoden päästä järkevään hintaan eroon, eli niiden jälleenmyyntuihinnat tulevat romahtamaan.
Jos nyt on pakko autoa vaihtaa, tai ylipäätään ostaa, niin jotain halvempaa menopeliä suosittelisin ylimenokaudeksi ja sitten muutaman vuoden päästä reilumpi panostus sähköautoon.
Itselläni on Toyota Corolla -14. On ollut hyvä auto, mitään vikoja ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
En minkäänlaista. Arkena stadissa on kolme tuntia jolloin julkiset ei kulje.
Tulee aina jotenkin surullinen mieli tällaisia kommentteja lukiessa. On ihmisellä todella pienet ympyrät, kun koko elämä menee vain pääkaupunkiseudulla. Itse asun myös pääkaupunkiseudulla, mutta autoa todellakin tarvitsen, kun liikun jatkuvasti myös pääkaupunkiseudun ulkopuolellakin.
Halvimman mahdollisen polkuauton. Loput rahat sijoittaisin ulkomaisiin osakkeisiin.
"Ei sitä pidäkään noin vain pelkän merkin perusteella päättää. Itse kävin koeajamassa useita, vertailin, katselin vikatilastoja jne ja lopulta löysin mieluisen. Mutta en käyttäisi 20t, koska vähemmälläkin saa hyvän käytetyn."
Ihanko totta!!!! Wow...........me mentiin käymään autoliikkeessä ja sanottiin, että vaihdettais auto.Katsottiin heidän nettisivuilta; hei tossa on kivan värinen esittelyauto me otetaan se. No he toimitti sen viikon kuluttua, eikä hajuakaan minkä kokoinen moottori edes, neljä ovea ja takaluukku ja hirveesti kaikkia turhia ominaisuuksia.
Toyotan tietenkin. Koko ja malli sitten sen mukaan, mikä on tarve. Pienemmän ja uudemman tai isomman ja vähän vanhemman. Bemarin, Audin, Fiatin, Renaultin, Peugeotin ja Opelin laulan suohon - niitähän tuolla tienvarsilla näkyy ja / tai korjauskulut vie viimeisetkin roposet lompakosta.
Ostan seuraavaksi joko Minin tai Audi Q2:n. Mahdollisimman uuden, mihin tuo summa riittäisi.
Etanolilla käyvän Saabin tai Volvon farmarin.
Eikö uusi polkupyörä riittäisi ja muuten julkisilla? Tulee ilmastoahdistus tälläistä aloituksesta. Ajattele luontoa, ajattele nuoria ja tulevaisuutta kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä käytetyn Skodan. Saa samalla rahalla enemmän kuin Audin ostamalla ja laatu on hyvä. Ihan pikkuauto ei riitä kuljetustarpeisiini.
VW-konserni varmaan naureskelee tälle Audi vastaan Škoda -tappelulle, koska päättyy se kummin päin vain, rahat menevät heille.
Vierailija kirjoitti:
Mersu E diesel
Hehheh, täähän oli tietenkin sarkasmia, sillä eihän yksikään täyspäinen ihminen nokivasaraan enää rahojaan tuhlaa, niitähän ei tahdo saada enää nytkään vaihdettua mihinkään, kun autoliikkeet ei ei tahdo huolia niitä vaihdossa lainkaan. Muutaman vuoden päästä ne nauraa sut autoliikkeestä pihalle, kun menet niille nokivasaraa tyrkyttämään.
Mutta joo, tottahan minä ymmärsin, että sarkasmiahan tuo tietenkin oli ;)
Ja JÄLLEEN tätä řetařdìnaíkkosen vaimopas--kaa. Ei j u m a l a u t a et ole oikeasti terve.