Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehen käytös normaalia erotilanteessa

Vierailija
25.04.2021 |

Meillä avioero vireillä miehen aloitteesta.

Itse käyttäydyn rauhallisesti, kun lasten takia pakko. Mies on raivohullu. Haukkuu minua, räyhää mulle, huutaa joka asiasta ja on kuin piru puhuisi sen sisällä. Silmät kiiluvat kylminä . Uhkailee mua kaikella mahdollisella ja mä vaan olen hiljaa. Pyydän nätisti olemaan uhkailematta. Uhkailee mua että ei maksa elareita, uhkaa vievänsä lapset ja uhkaa kertovansa lastenvalvojalle minusta totuuksia. En tiedä mitä totuuksia, olen ihan tavallinen terve ja työssäkäyvä ihminen.

Asutaan vielä samassa asunnossa kun mies ei suostu muuttamaan pois.

Onko muillakin ollut tällaista ?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta siitä että mies puhuu valheita lastenvalvojalla ja yrittää mustamaalata äitiä? Ketä siellä uskotaan?

Mies uhkaa sanomansa että en ole tehnyt kotitöitä ja hoitanut lapsia ja se on valetta . Olen hoitanut lapset suuremmaksi osin ja kunnolla. Olen akateeminen työssä käyvä raitis ihminen , ei sairauksia eikä mitään ongelmia.

Ap

Ja kyselet palstalla asioita, jotka jokainen tietää.

Ja jotkut vielä jaksaa uskoa tämän sadun 

Vierailija
42/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta siitä että mies puhuu valheita lastenvalvojalla ja yrittää mustamaalata äitiä? Ketä siellä uskotaan?

Mies uhkaa sanomansa että en ole tehnyt kotitöitä ja hoitanut lapsia ja se on valetta . Olen hoitanut lapset suuremmaksi osin ja kunnolla. Olen akateeminen työssä käyvä raitis ihminen , ei sairauksia eikä mitään ongelmia.

Ap

Ei mulla ole aiempaa kokemusta tällaisesta! En mä tiedä miten tämä etenee?!? Ja pelkään kuollakseni että mies saa tehtyä musta valheillaan hullun lastenvalvojalla ja vie lapset.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on toinen nainen, mutta ei suostu muuttamaan?

Olipas uskottavaa taas. 

Kyllä. Ovat suunnitelleet uuden naisen kanssa että minut heitetään asunnosta pihalle ja että mies jää lasten kanssa asuntoon. Ja että uusi nainen muuttaa mun tilalle. Siksi mies ei halua muuttaa vaan yrittää ajaa mut pois. En tosiaankaan jätä lapsia uuden naisen ja miehen hoidettavaksi.

Ap

No mitä sä siellä asunnossa sitten vielä teet? Ota ne kakarat ja lähde menemään.

Toisekseen, kukaan toinen nainen ei halua edellisen lapsia ja kämppää. 

Haluan jäädä asuntoon lasten kanssa.

Tää on meidän KOTI. Ei mun tarvitse paeta kodistani.

Ap

Miten asunnon papereissa menevät nimet tai onko vuokrasopimus. Jos niissä on miehen nimi, niin ei hän lähde helpolla. Lisäksi mies vaikuttaa raivohullulta(?) ja tuntuu kuin hyökkäisi kimppuusi, onko sinne hyvä jäädä? Lapset pelkäävät ja mies huutaa?

Taidat asua itse vuokralla.

En asu. Vaan toivon kaikilla muuta kuin vuokra-asumista. Asutko itse kun on tarve huudella.

Koska vaikutit siltä ettet ymmärrät ä asuntokaupoista mitään.

Eli jos yrittää puolustaa ap:ta saa osakseen pelkkää vattuilua ja ilkeyttä. On siis parempi että naiset jäävät pahojen miestensä kanssa yhteen, en kehoita enää poistumaan vaikka on väkivallan uhkaa. En enää siis huolehdi, edes provoista. 

Sä kannustat aloittajaa antamaan periksi ja luovuttamaan miehen kiukkuilun edessä.

Ap ei ole lapsi vaan aikuinen joka tekee valinnat itse, muiden sanoista huolimatta. Ei kyse ole pelkästä kiukkuilusta, jos toinen näyttää tappavalta. On ihan selvää että asuntoasian ratkaisee se mitä paperissa lukee vai meneekö ositukseen, ei se ole mikään mielipidekysymys.

Ap on sanonut, että asunto on myös hänen. Pidän selvänä, että täysjärkinen ihminen tietää mitä omistaa ja on huolehtinut siitä, ettei omaisuus ole yksin toisen nimissä.

Vierailija
44/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

On kokemusta. ystävän mies on uhannut, haukkunut ja puhunut roskaa tämän ystävän äitiydestä. Lastenvalvoja näki kaiken lävitse. Sillähän ei sinänsä ole väliä, että mitä p***aa siellä lastenvalvojan luona puhuu. Lastenvalvojahan periaatteessa vain vahvistaa vanhempien sopimuksen. Mikäli mies ei tule paikalle, niin asia oikeuteen, Mikäli sopimuksesta ei tule sellaista, jota et hyväksy, niin et allekirjoita sitä. Mikäli mies puhuu roskaa, niin teet hänestä kunnianloukkausilmoituksen.

Tuli vaan mieleen, että mies yrittää poistaa syyllisyyttään syyttämällä sinua. Todennäköisesti ei tee sitä tahallaan, vaan alitajunta työskentelee. Toinen mahdollisuus on, ja tätä sinun tulee varoa: mies yrittää saada sinut muuttamaan pois. Lapsethan eivät voi virallisesti muuttaa kotiosoitettaan ilman miehen lupaa. En tiedä, onko lupaa nauhoittaa toisen huutoja, mutta huutaminen ja haukkuminen ovat myös väkivaltaa. todistajat voit saada kun sovit esim. vanhempiesi, yhstäviesi yms kanssa että soitat salaa heille esim. vessasta, jotta puhelimen toisella puolella kuullaan haukut ja huudot. Tämän jälkeen tulet vessasta pois. Olet etukäteen sopinut, että he eivät missään nimessä sano sanaakaan!

Muista, että myös henkisen väkivallan vuoksi voit lähteä lapsinesi turvakotiin. 

Vierailija
45/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mulla ole aiempaa kokemusta tällaisesta! En mä tiedä miten tämä etenee?!? Ja pelkään kuollakseni että mies saa tehtyä musta valheillaan hullun lastenvalvojalla ja vie lapset.

Ap

Jos et tiedä mitään, niin hanki itsellesi asianajaja. Oikeasti. ja se lastenvalvoja vain vahvistaa vanhempien tekemän sopimuksen. Sopimus toki tehdään lastenvalvojan luona. Vaikka teillä olisi aika lastenvalvojalle, voit mennä paikalle ja vain kysellä asioita. Sinun ei tarvitse allekirjoittaa mitään, jos et koe sopimuksen olevan oikeus ja kohtuus.

Vierailija
46/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olin tulossa kysymään onko toinen nainen mukana kuvioissa, mutta ehditkin jo vastata. Minulla oli aikoinaan samanlainen tilanne.

Rakastuminen sai miehen näkemään minut vihollisena, johon tiivistyi kaikki maailman pahuus ja ihan järkevä ja kiltti mies käyttäytyi täysin järjettömästi, aika tavalla samoin kuin kuvailet.

Asia ratkesi siten, ettei miehen pinna enää kestänyt, koki kai jonkinlaisen hermoromahduksen, pakkasi yhtenä iltana rinkkaan vaatteensa ja häipyi uuden naisen luo. Jätti minulle kaiken, kaikki tavarat, velkaisen talon ja lapset."

Tulee mieleen tapaus Shanann Watts ja Christopher Watts.

Uusi nainen kuvioissa työpaikalta ja aiemmin niin kiltti ukko sekos.

Vierailija
47/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos et tiedä mitään, niin hanki itsellesi asianajaja. Oikeasti. ja se lastenvalvoja vain vahvistaa vanhempien tekemän sopimuksen. Sopimus toki tehdään lastenvalvojan luona. Vaikka teillä olisi aika lastenvalvojalle, voit mennä paikalle ja vain kysellä asioita. Sinun ei tarvitse allekirjoittaa mitään, jos et koe sopimuksen olevan oikeus ja kohtuus.

esim. THL:n sivuilla on tietoa, miten asiat menevät. Lukaise ensin sieltä. Kirjoita kysymykset, pienetkin ylös. Toki voit tässäkin ketjussa kysyä. Jos kuitenkin jatkat jänkkäämistä, että mitä tehdä lastenvalvojan luona, jos mies haukkuu, niin tämä on luultavasti trolli.

Vierailija
48/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on teidän yhteinen, missään ei käynyt ilmi onko koti omistus tai vuokra. Tosiaan et voi muuttaa lapsia mihinkään ilman isän suostumusta ja sopimusta lastenvalvojalla.

Mikäli mies käyttäytyy uhkaavasti niin soita poliisit , he ohjaavat miehen muualle tai ottavat talteen, tämä sinulle ehkä hyödyksi ja eduksi.

Lähde hakemaan purkua tuohon asumiseen mitä nopeammin sen parempi.

Vierailija
49/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samassa tilanteessa, mutta minä olen nainen ja se petetty osapuoli. Pitkältä ajalta. Tunnen niin suurta vihaa, raivoa, epätoivoa, surua. Sydämeni on riekaleina ja yritän edes sanoillani satuttaa miestä, mutta eihän se onnistu. En pääse lähellekään sitä mitä hän teki minulle, vaikka tekisin mitä. Mutta en voi kestää tätä hiljaakaan olemalla. Enkä aio lähteä kodistamme ennen kuin olen siihen valmis.

Vierailija
50/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. hanki asianajaja

2. ano sitä purkua asumiseen

3. Soita ystävälle/sukulaiselle kun mies räyhää.

4. Soita poliisille, jos mies räyhää.

5. Etsi turvakodin numero, ja lähde lapsinesi sinne, jos mies räyhää. Otat vain käsilaukun mukaan, et mitään muuta. Et paljasta miehelle, että lähdet sinne.

Vierailija
51/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oli juuri tuollaista. Mies halusi itse erota, toinen nainen (minun työkaverini) oli kuvioissa. Eivät tosin kauaa enää pelehtineet eromme jälkeen, ei tainnut olla enää yhtä jänskää.. Mutta joo, mies huusi ja raivosi, välillä halusi jatkaa, mutta ei kestänyt paria päivää kauempaa, kun taas aloitti joko raivohullun huudon tai mykkäkoulun. Oli pelottava, katse oli hullun ihmisen katse. Kun lopulta sain asunnon, hän aneli itkien, että ottaisimme lasten kanssa hänet mukaan 😖 Nykyään olemme tyttären takia jotenkin väleissä, mutta en koskaan enää luota häneen ja joka kerran pelkään, kun tytär on luonaan, hänkin tunnistaa sen hullun katseen. Onneksi nykyään käy isällään max kerran kuussa, omasta tahdostaan. Mutta tuollaisia miehiä on, mitä nopeammin pääset omastasi eroon, sen parempi!!

Vierailija
52/52 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/4117015/miehella-uusi-nainen-mutta-mies…

Tämähän on sun ketju, eikös? Olisit jatkanut siihen tätä samaa valitusta. Koska mikään ei ole muuttunut, niin ehkä sinun tilassa muuttaisin itse pois.

Käsitin tässä edellisessä ketjussa, että nainen ei halua teidän asuntoon muuttaa, eikä välttämättä miestä omaan asuntoonsa, joten mikäs on naisen mielen muuttanut näin parin viikon aikana?