Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ratkiriemukasta aiot tehdä vappuna?

Vierailija
25.04.2021 |

Itse ajattelin puhaltaa ilmapallon, koristella keittiön pöydän serpentiinillä ja katsoa telkkarista mitä sieltä tulee.

Kommentit (400)

Vierailija
141/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksin omassa kotona kerrostalossa vappunakin. Simaa kyllä on tulossa ja ostan munkin ja tippaleivän. Ruokana kaupan perunasalaatti ja nakit tai uunimakkara. Koristeeksi puhallan muutaman ilmapallon ja levitän serpentiiniä.

Vierailija
142/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan kaljaa aattelin juoda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kun HIFK ottaa toisen kiinnityksen finaalipaikkaan 7-1 voitolla turkulaisista ja Miro Karjalainen teloo Lauri pajuniemen ja Micke-Max Ästen Josh Kestnerin pelikyvyttömiksi loppukevääksi.

Vierailija
144/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä mitään, läpä läpä

Vierailija
145/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään ihmeellistä. Syön makaronia ketsupilla ja ulkoilen. Ehkä katson jonkun ratkiriemukkaan komedialeffan. Näin siis koska rahat on loppu. [/quote

Osta Vapun kunniaksi nakkipaketti ja laita sinne makaronin joukkoon.

Vierailija
146/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin kanssa juodaan simaa.

Vierailija
147/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa ja kylmiä nakkeja

Xbox ja yksin. Eli ihan normi viikonloppu 👍

T: sinkku N

Vierailija
148/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttia simaa bussipysäkillä.

Vierailija
149/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen maaseudulle laittomiin kukkotappeluihin tienaamaan isot fyrkat taistelukukkoni Sergion kanssa.

Vierailija
150/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vormoon tuota riipaisen naamat ja mukiloin naapurin jos satun rapussa näkee.

Vierailija
151/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon olutta ja nauran omille jutuilleni yksinäni.

Vierailija
152/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljupönttö on tulilla vapuksi

Vierailija
153/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n suunitelma on ihana! Itse ajattelin laittaa ehkä nakkeja ja perunasalaattia. Jotain ruutua katson tai radiota kuuntelen. Kukkamekko päälle.

"laittaa" nakkeja ja perunasalaattia?🤣

Suomeksi: nakit kiehumaan kattilaan ja kaupan perunasalaatista kansi pois...

Hieman matalaotsainen on kommenttisi, mutta voin jakaa reseptini näin vain meidän kesken.

Eli keitän kiinteitä perunoita. Pilkon jäähtyneet perunat, omenan, suolakurkkua sekä oliiveja. Maustan mustapippurilla ja timjamilla. Yksinkertainen kastike kermaviilistä ja majoneesista. Jääkaappiin maustumaan ja odottamaan h-hetkeä. Silloin vain höyrytän bratwurstit.

Vierailija
154/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän mieheni, Jätän rakastajani nro 1. Jätän rakastajani nro 2. Poistan loppujen rakastajien numerot viitsimättä ilmoittaa heille että loppu on. Lähden mökille. 

Vierailija
155/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laboratoriossa tekemässä happomäärityksiä. Onhan se sekin varsin hurjaa.

Vierailija
156/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan utelen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti sitten koronallakin pilata tämä ratkiriemukas vappuketju.

Millä muulla tämä pilaantui?

Totaalipaskalla kelillä.

Vierailija
157/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin eilen lasten kanssa varaslähdön vappuun varsin riehakkaasti: päätin, että nyt mukulat mukaan ja tehdään tippaleipiä. Vispattiin yhdessä taikina, lapset käskin ovelta katsomaan,  minä paistoin, tulos: kummallisia läjiä puoliraakaa/puolikärventynyttä taikinaa ja kauhea rasvankäry keittiössä. Lapset (5, 8, 9v) parkuivat ovenraossa, palohälytin kirkui ja mä sain näpeilleni kipeästi kuumaa höyryä. Mies hyökkäsi paikalle ja heitti pyyhkeen höyryävän kasarin päälle. Että näin alkoi ratkiriemukas vappuviikko meillä.

En ole koskaan aikaisemmin kuullut kenenkään tekevän tippaleipiä itse.

Siirry munkkeihin.  Maistuvat lapsillekin varmaan paremmin kuin tippaleivät.  Ja muistaakseni aika helppoja tehdäkin. (Ei, en ole koskaan tehnyt munkkitaikinaa, mutta kotona joskus vahdin niiden paistumista ja pyöritin sokerissa.   Hoitelin osaltani ahkerasti syömispuolta.)

Vierailija
158/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laboratoriossa tekemässä happomäärityksiä. Onhan se sekin varsin hurjaa.

Hommaa varmaan riittää, kun vappuna erityisesti hapot ovat liikkeellä.

Vierailija
159/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n suunitelma on ihana! Itse ajattelin laittaa ehkä nakkeja ja perunasalaattia. Jotain ruutua katson tai radiota kuuntelen. Kukkamekko päälle.

"laittaa" nakkeja ja perunasalaattia?🤣

Suomeksi: nakit kiehumaan kattilaan ja kaupan perunasalaatista kansi pois...

Hieman matalaotsainen on kommenttisi, mutta voin jakaa reseptini näin vain meidän kesken.

Eli keitän kiinteitä perunoita. Pilkon jäähtyneet perunat, omenan, suolakurkkua sekä oliiveja. Maustan mustapippurilla ja timjamilla. Yksinkertainen kastike kermaviilistä ja majoneesista. Jääkaappiin maustumaan ja odottamaan h-hetkeä. Silloin vain höyrytän bratwurstit.

Ihan oikeastiko valmistat bratwurstit höyryttämällä?

Vierailija
160/400 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään ihmeellistä. Syön makaronia ketsupilla ja ulkoilen. Ehkä katson jonkun ratkiriemukkaan komedialeffan. Näin siis koska rahat on loppu. [/quote

Osta Vapun kunniaksi nakkipaketti ja laita sinne makaronin joukkoon.

Söisin kyllä erikseen.  Makaronit lounaaksi ja sitten iltaa juhlistaisin niillä nakeilla (ja sinapilla, jos semmoista löytyy).    Muutenhan tuo on vain kevaripastanakkipat., Nakit erikseen syötynä on juhlan teemaan sopiva illan herkkuhetki ja siitähän on kyse, vapun ilmentämisestä.

Ja sitä ei pidä tehdä, että päättää kaupasta tullessa maistaa "vaan" yhden nakin.  Siinä menee sitten koko paketti, kun minulla aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi