Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teemahäät - vieraan painajainen

Vierailija
07.08.2008 |

Saimme kutsun erään sukulaisen teemahäihin. Idea on sinänsä ihan hauska, mutta minua alkanut loppujen lopuksi ottaa se suunnattomasti päähän. Vieraiden siis toivotaan pukeutuvan tietyllä tavalla eikä ainakaan meidän vaatekaapista löydy sellaisia vaatteita ja tuskinpa kovin monen muunkaan.

Teema on minusta todella ympäripyöreä. En tajua, mitä sillä oikein haetaan. Kyseessä ei ole väri eikä aikakausi.

Meillä menee lahjaan rahaa noin 60 euroa, polttareihin yli 100, matkoihin ja hotelleihin noin 120 - ja nyt pitää sitten kai vielä mennä pukuvuokraamoon, jos siellä osaisivat auttaa. Ei tule halvaksi, ei.

Mitä ihmettä ihmiset hakevat tällaisilla teemahäillä? Luulevatko he, että vieraat nauttivat siitä, että saavat viikkotolkulla miettiä ensinnäkin sitä, miten hääpari haluaa vieraiden pukeutuvan, toiseksi, millaiset vaatteet sitä nyt sitten laittaisi ja kolmanneksi, MISTÄ IHMEESTÄ sellaiset vaatteet sitten hankkii?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

housut ja paita ja hattu tai lakki, solmion voi jättää pois. Mielestäni kirkkoon ei kuitenkaan voi mennä missään naamiaisasussa, joten senkään takia ei kannata kauhean outoja kamppeita laittaa, ellei sitten vaihda vaatteita välillä.

Vierailija
22/29 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on provo, eix vaan?

Häät eivät ole kuitenkaan heinäladossa, vaan vieraiden toivotaan pukeutuvan vanhaan heinälatotyyliin.

Mulle ei sovi kukkamekot enkä kuuna päivänä sellaista päälleni laita. Entä sitten mieheni? Mistä me sille keksitään joku heinälatovaatekerta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu heinälato -teemaisissa 60v. synttärijuhlissa ja asunani oli pellavanvärinen hame ja valkonen paita omasta kaapistani sekä harteilla kirpparilta ostamani iso ruudullinen huivi. Ukolla oli ruudullinen vaalea flanellipaita ja farkut. Muilla vierailla oli samantyyppiset kuteet.

Vierailija
24/29 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kuullosti tutulle. Ja otta päähän tollaset pellehäät.

Mekin saimme kutsun teemahäihin ; teema on vataetus monen vuosisadan ajalta! Minä en aio pukeutua mitenkään teeman mukaan eikä mieheni vaikka onkin hääparin lähisukulainen. Ottaa meitä se kyllä päähän, sillä meistä naimisiinmeno ja teemahäät on ok jos vieraita ei pakoteta pukeutumaan. Teema voi olla puittee ja parin oma pukeutuminen tai ohjelma....Pidämme tätä ihan pelleilynä ja minä en showpellehäihin laittaudu vaadittuihin asuihin...eihän kukaan tunne itseään kotoiseksi niin ja kertakaikkiaan väärin vieraita kohtaan. Mieheni mielestä hyvin itsekästä hääparilta.Todella ; ensin tullaan kauan ja ostetaan lahja sitten pitäisi vielä pelelillä jollain vanhanajan vaatteilla....pukuvuokraamoissa puvut maksvat vuokrattu 150 eur alkaen ...

On epämiellytävää mennä tuollaisiin häihin ja voihan olla että meille tuleekin joku este......Kyllä meni ilo koko häähumusta.

Vierailija
25/29 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulhasen sukulaiset sinisiin ja morsiamen keltaisiin.

ollaanko tulossa samoihin häihin ? :D

ps. onneks me tunnetaan sulhanen, keltanen olis tosi vaikee. varsinkin miehille!!

Vierailija
26/29 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemahäihin.

Vierailija
27/29 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita googleen kuvahakuna Dolly Parton, saat paljon hänen eri vaatetuksista vinkkejä.

Nyt kotiäitinä voin kertoa ettei mun kaapista löytyis edes mitään hienoa häävaatetusta, mutta tätä country tyyliä vois löytyykin.

Mä tykkään ideasta teema-häät, silloin kun se ei ole mikään linnanneito tai joku muu mikä ehdottomasti vaatii pukuvuokraamon.

Ja tosiasia on että kaikki eivät tätä pukukoodia noudata, eli laita mitä vaan haluat, olet yhtä tervetullut joka tapauksessa.

Eniten kolahti silmääni polttareitten hinta. Se on aivan järkyttävää nykyään. Itse menin aikoinaan naimisiin, tuttu hommas meille ilmaisen risteilyn, porukka maksoi saunan, mun ruuan ja pukuvuokran ja kaikki oli tosi edullisesti hankittu + kaikki pääsivät kuitenkin laivalle.

Nykyaikana toi on mennyt ihan yli äyräiden, itsekin sain kutsun polttareihin mutta en häihin, kun polttareihin ei ollut tarpeeksi ihmisiä tulossa. Yritin kaasolle vakuuttaa ettei näin paljoa tarvi olla. Morsian ei edes tykkää vauhdista, mutta kaaso tykkää ja siksi sitten oli tarjolla mikroautoilla ajelua, ei yhtään halpaa lystiä.

Vuosia, vuosia sitten kun olin kaasona, morsian oli aina ollut tosi kova myymään kaikkea, esim joka kesä käy monta kertaa kirpparilla, pienenä myi kaikkia pörriäisiä jne joten hän otti ideana kustantaa omat polttarit tosi mielenkiinnolla vastaan. Sain lahjoituksena kaikkea tosi kivaa ja morsian myi ne huippuhintaan ja tietenkin hän sai pitää ne vaatteet ja osti niillä alusvaatteet häihinsä. Mutta muutenkin polttarit tehtiin sillä periaatteella kuka tuntee kenetkin ja miten saadaan halvemmalla. Päivä oli HUIPPU ja maksoi max 10 euroa per nenä + omat ruokailut. Nämä ajat ovat kauan aikaa jo sitten menneet, toi 50 - 100 euroa per nenä on ihan nykyaikaa.

Vierailija
28/29 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikesta voi aina valittaa. Pysykää kotona jos on niin kauhistuttavaa laittaa vähän mielikuvitusta peliin.

Vierailija
29/29 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti nyt: kuulas kesäyö, heinälato, heinälatoromantiikka... kympistä vetoa, että tona hääyönä vierailla on keskimääräistä enemmän seksiä :)

mutta tota kutsuttiin polttareihin, mutta ei häihin juttua en ihan tajua :/ mutta toi myymishomma oli hauska. mäkin tunnen ihmisiä, jotka myyvät mitä tahansa, missä tahsansa ja yleensä hyvään hintaan. harmi, että ovat jo naimisissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi