Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua siihen, kun halveksin jotain ihmisiä tosi paljon?

Vierailija
25.04.2021 |

En haluaisi edes ajatella näitä ihmisiä, mutta kun joutuu olemaan niiden kanssa kuitenkin tekemisissä joko töiden kautta, tai sitten ovat sukulaisissa, niin pakosti sitten pyörivät välillä mielessä liikaakin. Asia joka näitä ihmisiä yhdistää on itsekkyys ja oman edun tavoittelu, jota en voi sietää ainakaan siinä määrin miten nämä ihmiset sitä osoittavat.

Mikä avuksi? En haluaisi kuluttaa liikaa energiaani näihin ihmisiin. Enkä muutenkaan haluaisi olla vihamielinen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap joskus voi pitää toisia itsekkäinä, vaikka he eivät sitä ole. Toisia on aina helpompi tuomita kuin tarkastella omia tekojaan.

Näin on. Kiinnostaisi tietää se, miksi ap pitää niitä tuttujaan itsekkäinä. Mitkä käytännön teot liittyvät asiaan?

Istu ja pala. Varmaankin kyseessä ovat teot jotka saavat tekijänsä näyttämään itsekkäältä muiden silmissä.

Eri ihmiset tulkitsevat erilaiset asiat itsekkyydeksi. Esim. joidenkin mielestä perheen perustamimen on itsekästä ja epäekologista, kun taas toisen mielestä sinkkuna pysyttely ja itsellisyys on itsekästä mukavuudenhalun ilmaisua.

Vierailija
22/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haulikko auttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat enemmän tarvita itse apua.

Ihanko totta, osaat siis lukea? Hyvä sinä!

Vierailija
24/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranna itsetuntoa ja mene terapiaan. Ehkä sinulla voi olla piirteitä narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Minulla itsellä on vahvoja piirteitä ja olen köynyt terapiassa.

Narsistiko kykenisi itsereflektioon?

Vierailija
25/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vika voi olla ap:ssä. Mutta jos ei olekaan, niin mitä neuvoja annatte ap:lle. Kun täysin eroon ei pääse.

Vierailija
26/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksit? Minulle ei tule äkkiseltään ketään mieleen, jota halveksisin. Saatikka, että uupuisin ihan tuohon halveksunnan tunteeseen.

Vierailija
27/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kelpaa vinkit.

Minä halveksin lastensa kaltoinkohtelijoita. Enkä haluaisi olla tekemisissä, mutta minkäs teet, kun koko elämää en noiden halveksuttavien takia ala vaihtamaan.

Vierailija
28/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksit? Minulle ei tule äkkiseltään ketään mieleen, jota halveksisin. Saatikka, että uupuisin ihan tuohon halveksunnan tunteeseen.

Ei kiinnosta.

Vierailija
29/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän mikä mieltäni riivavassa vihamiehessä on se juttu joka saa minut raivon valtaan, tiedän että kannattaa etsiä omista muistoista tilanne jossa itse on aiheuttanut jollekin toiselle samanlaisen tunteen. Joku ihminen vuosien takaa on vaikka sanonut jotain ikävää minulle ja asia vaivaa suhteettomasti. Muistelen tilanteen jossa olen sanonut yhtä ikävää jollekin toiselle jossain toisessa tilanteessa.

Helpottaa oudosti kun ei voi vaatia päähän pompsahtavilta mielikuvilta mitään koska on itse ollut samassa veneessä joskus. Enhän minä voi olla yhtä paha ihminen, vastustelen. Mutta jos olen rehellinen itselleni, jotain vastaavaa löytyy aina. Tämän kun saa tehtyä, viha jotenkin nollautuu. Asia ei vaivaa enää samalla tavalla.

Vierailija
30/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkesti kuvittelet olevasi näitä henkilöitä parempi ihminen. He tuskin ajattelevat sinua pillun päreen vertaa. Aika söpöä.

Vierailija
31/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai vika voi olla ap:ssä. Mutta jos ei olekaan, niin mitä neuvoja annatte ap:lle. Kun täysin eroon ei pääse.

Ainoa, mihin ihminen voi vaikuttaa, on oma toiminta, ajattelu ja suhtautuminen. Näiden muuttamiseen on netti täynnä ohjeita.

Vierailija
32/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tervettä!Kehotan sinua menemään työ-paikkasi lääkäriin puhumaan ongelmastasi heti.

Vierailija
33/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele aluksi halveksumaan itseäsi. Joku päivä tajuat, että ei se naapurin Jorma olekaan se itsekäs omanedun tavoittelija vaan samanlainen onneton tässä maailmassa, omine ongelmineen.

Vierailija
34/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on narsistisia piirteitä. Niitä täytyy olla tosi monta, että olisi narsistisen persoonallisuushäiriön diagnoosi kasassa.

Vierailija
35/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laajentaja halveksuntaasi yksilöistä ryhmiin?

Vierailija
36/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkesti kuvittelet olevasi näitä henkilöitä parempi ihminen. He tuskin ajattelevat sinua pillun päreen vertaa. Aika söpöä.

Ei heidän tarvitse ajatella ketään. Kyse ei ole heistä. Ei edes sinusta.

Vierailija
37/37 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin kelpaa vinkit.

Minä halveksin lastensa kaltoinkohtelijoita. Enkä haluaisi olla tekemisissä, mutta minkäs teet, kun koko elämää en noiden halveksuttavien takia ala vaihtamaan.

Ap:n halveksunnan kohteet ovat juurikin tällaisia lastensa kaltoinkohtelijoita. Omat halut ja mieliteot menevät aina pienten lasten tarpeiden edelle. Aikuisen ihmisen itsekkyys on käsittämätöntä.

Varmasti vikaa on minussa ja voin vain itse vaikuttaa näihin omiin tuntemuksiini. Mutta totuus on se, että maailmassa on paljon pahoja ja itsekkäitä ihmisiä, jotka eivät toden totta ansaitse kunnioitusta. Ei se pahuus katoa sillä, että ymmärtää kaikkea ja kaikkia.

T. Ap

T. Ap