Millaisia oireita teillä on juuri ennen kuukautisia?
Kommentit (28)
Järkyttävä nälkä kokoajan, väsymys, alaselkä ja maha kipuja.
Mulla on yleensä aina ennen menkkoja tosi kova nälkä pitäis kokoajan syödä jotain.
Oireet alkaa noin viikko ennen kuukautisia. Ihan normaalia turvotusta, rinnat kipeytyvät ja ruokahalu kasvaa. Mieliala heittelee, olen itkuinen, ahdistunut ja vihainen, univaikeudet ja itsemurha-ajatuksia.
Rintojen aristusta ja turvotusta kahdeksan päivää ennen ja itkuherkkyyttä pari päivää ennen
Oon ärtyisä ja ymmärrystä ei tule mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Oireet alkaa noin viikko ennen kuukautisia. Ihan normaalia turvotusta, rinnat kipeytyvät ja ruokahalu kasvaa. Mieliala heittelee, olen itkuinen, ahdistunut ja vihainen, univaikeudet ja itsemurha-ajatuksia.
Tämä diagnoosi on tossa biisissä!
Kipeet tisut ja lämpö nousee. Myös ihan sairaat endometrioosikivut
Nälkä, itkettää, väsyttää, kipuja mahassa, selässä ja palleassa. Nännit ja rinnat tosi kipeet.
Yleensä tulee ahdistusta, rintojen arkuutta ja "haamumenkkakipuja". Siis että luulen menkkojen alkavan kun supistelee, mutta eipä vielä alkanutkaan. Ärsyttävää.
Turvotus pahin oire, toinen ummetus. Kun kuukautiset alkaa, tulee pissaa ihan tolkuton määrä ja yllättäen housut ei enää kiristä kk jälkeen. Ummetustakin kestää muutaman päivän kun tietää, että ekana vuotopäivänä maha kyllä toimii....
Rinnat kasvaa ja on arat, pientä jomotusta alaselässä ja -vatsassa. Tulee ja menee, eli ei koko ajan Tää alkaa n viikkoa, puoltatoista ennen vuodon alkua. 2-3 päivää ennen menkkoja olen hirveän energinen ja teen paljon asioita, saan ideoita ja sitten pam - ai tää oli taas tätä :D
Kamalat kivut jotka säteilevät alamahalta reisiin. Järkky turvotus, maha löysällä ja ruokahalu kasvaa. Kaikki em. oireet lähtivät kohdunpoiston myötä. Jotenkin kuvittelin että vain kipu ja vuoto poistuvat kohdun poisturtua ja muu olisi hormooniperäistä. Munasarjat kuitenkin jäi
.
Mitenkäs tämäkin saataisiin miesten syyksi?
Fyysisten oireiden (pahoinvointi ja kaikki klassiset) minusta kehkeytyy kauhea pirttihirmu. Mies ja lapset ja huusholli ojennukseen ja marmatus. Mies osaa jo merkit ja kaappaa kersat leikkipuistoon tai jädelle tms.
Vierailija kirjoitti:
Fyysisten oireiden (pahoinvointi ja kaikki klassiset) minusta kehkeytyy kauhea pirttihirmu. Mies ja lapset ja huusholli ojennukseen ja marmatus. Mies osaa jo merkit ja kaappaa kersat leikkipuistoon tai jädelle tms.
Miehille ränkkäviikonlopuksi lakisääteinen mökkireissu.
Viisikko vois ottaa kopin?
Eikö mitään?