Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täydellinen esimerkki S- ja K-ruokakauppaketjujen hintaeroista!

Vierailija
25.04.2021 |

Vertailuna "kaupan oma merkki" = Pirkka tai Rainbow Super tamponi 32 kpl/pkt:

K-Supermarket 3,09
Citymarket 2,95
S-Market 1,67
Prisma 1,67
Lidl - ei löytynyt hyllystä, en tiedä onko valikoimassa

Että miten voi ns. sama tuote olla K-Supermarketissa jopa kaksinkertaisella hinnalla kun vertaa S-ketjuun? Joo, K-kaupoista voi hakea erikoistarjoukset ja jotkut spesiaalituotteet joita ei ole S-ketjulla valkoimissa mutta tällaiset bulkkituotteet, vähän kun vertailee niin huomaa ettei ole mitään järkeä ostaa niitä K-kaupoista.

Onneksi nykyään vertailu on lapsellisen helppoa pl. Lidl.

Kommentit (346)

Vierailija
321/346 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eihän minunkaan tarvitsisi säästää ruokakuluissa, mutta en ymmärrä miksi pitäisi tarkoituksella ostaa kallimpi tuote, jos naapurikauppa myy halvemmalla. Mieluummin säästän hinnan ja laitan erotuksen johonkin sijoitukseen, joka tuottaa enemmän rahaa minulle, jolla ostan jotain sellaista luksusta, joka on pysyvää eikä muutu kakaksi ja mene viemäriin. kauppaan menen mieluummin skodalla kuin teslalla, sillä kun joku parkkihallissa kolhaisee autoa, niin skodan saa nopeammin huoltoon ja huollosta pois kuin teslan.

Ei sun tarvitsekaan ymmärtää. Saat ihan rauhassa ajaa Skodallasi siihen kauppaan mihin haluut ja ostaa halpaa ruokaa sydämesi kyllyydestä. Kaikki ei vaan ajattele elämää samalla tavalla kuin sinä.

Amen

Vierailija
322/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupat perustuvat täysin tarjouksille. Kannattaa oikeasti lukea ne mainokset läpi. Jopa pienessä K-marketissa saattaa joskus olla jokin tavara tarjouksessa Prismaa halvemmalla. Viimeksi hamstrasin K-marketista Koskenlaskija-juustoa 5€/2 kpl. Prismassa hinta lähempänä kolmea euroa. Ristorante-pizzoja on myös usein kaksi kappaletta vitosella. Jos ostaa tarjouksia, niin säästää. Jos tuosta lähikaupasta sen sijaan hakisi ihan kaiken, niin se kallis hinta muodostuu niistä kahvipaketeista, maitopurkeista, kananmunista sun muusta perustavarasta, jotka ovat sen muutaman kymmenen prosenttia isoa Prismaa kalliimpia.

Minä ostin viimeksi puoli korillista vihanneksia ja hedelmiä K-marketista. Kaikissa oli 1€ tarjous, joko kappalehinta tai kilohinta. Supermarketissa parsakaali n.3€/kpl, kirsikkatomaattirasia yli 2€, banaani  1,55€/kg. Kannattaa tosiaan mainokset lukea. K-kaupasta saa leipääkin aina -50% alella, Superista ei koskaan, harvoin edes tarjouksia mistään. S-market ei koskaan mainosta mitään, ei ole 35v aikana kertaakaan tullut mainosta postilaatikkoon. Eivät tarvitse lisää asiakkaita siis. Minä en keskitä oikeastaan mihinkään ostoksiani vaan sompailen kaikkien välillä, keräten kaikista ne edullisimmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kaupat perustuvat täysin tarjouksille. Kannattaa oikeasti lukea ne mainokset läpi. Jopa pienessä K-marketissa saattaa joskus olla jokin tavara tarjouksessa Prismaa halvemmalla. Viimeksi hamstrasin K-marketista Koskenlaskija-juustoa 5€/2 kpl. Prismassa hinta lähempänä kolmea euroa. Ristorante-pizzoja on myös usein kaksi kappaletta vitosella. Jos ostaa tarjouksia, niin säästää. Jos tuosta lähikaupasta sen sijaan hakisi ihan kaiken, niin se kallis hinta muodostuu niistä kahvipaketeista, maitopurkeista, kananmunista sun muusta perustavarasta, jotka ovat sen muutaman kymmenen prosenttia isoa Prismaa kalliimpia.

Minä ostin viimeksi puoli korillista vihanneksia ja hedelmiä K-marketista. Kaikissa oli 1€ tarjous, joko kappalehinta tai kilohinta. Supermarketissa parsakaali n.3€/kpl, kirsikkatomaattirasia yli 2€, banaani  1,55€/kg. Kannattaa tosiaan mainokset lukea. K-kaupasta saa leipääkin aina -50% alella, Superista ei koskaan, harvoin edes tarjouksia mistään. S-market ei koskaan mainosta mitään, ei ole 35v aikana kertaakaan tullut mainosta postilaatikkoon. Eivät tarvitse lisää asiakkaita siis. Minä en keskitä oikeastaan mihinkään ostoksiani vaan sompailen kaikkien välillä, keräten kaikista ne edullisimmat.

Mikäpä siinä, jos kenellä on aikaa ja tarmoa tarjousten metsästämiseen. Ehkä itsekin jaksan ja ehdin sitten eläkkeellä... Nyt tässä elämänvaiheessa minulle on tärkeää, että saan kaiken tarpeellisen samasta paikasta ja että en maksa siitä tarpeettoman kovaa hintaa. Mutta asiakas- ja asuinaluekohtaistahan tämä on, että missä mikin kauppa sattuu olemaan sijainniltaan, valikoimaltaan, hintatasoltaan ja palvelultaan kenellekin paras.

Vierailija
324/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä, jos kenellä on aikaa ja tarmoa tarjousten metsästämiseen. Ehkä itsekin jaksan ja ehdin sitten eläkkeellä... Nyt tässä elämänvaiheessa minulle on tärkeää, että saan kaiken tarpeellisen samasta paikasta ja että en maksa siitä tarpeettoman kovaa hintaa. Mutta asiakas- ja asuinaluekohtaistahan tämä on, että missä mikin kauppa sattuu olemaan sijainniltaan, valikoimaltaan, hintatasoltaan ja palvelultaan kenellekin paras.

Samaa mieltä, itsekin kävin lähinnä yhdessä kaupassa silloin kun olin töissä eri paikkakunnalla kuin missä asuin eli työpäivälle tuli lähes aina mittaa 10h. Ei silloin jaksanut kuin raahautua lähimpään kauppaan ja paiskoa jotain kärryyn ja kassan kautta kotiin. On erilaisia elämänvaiheita ja omaani sopii nyt tuo kaupoissa juoksentelu hintojen perässä.

Vierailija
325/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä taktiikka silloin, kun on aikaa ja viitsimistä! Itsekin tuota joskus harrastanut, mutta nyt korona-aikana jäänyt vähemmälle ruoan kotiinkuljetusten takia. Tuokin on aivan totta, että K-ketju panostaa näkyvämmin mainontaan, jolloin tarjousten perässä tulee ihan asiasta juostuakin.

Vierailija
326/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron päiviltä ostan cittarista eurollaison paahtoleivän, maksamakkaran, vihanneksia ja hedelmiä kilon tai rasian, leikkeleitä, eineksiä...Kaikesta maksaisin tuplahinnan Prismassa. Näitä päiviä on usein ja myös tarjouksia.

Vierailija
327/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät vertailevat hintoja. Ostokokemus on K-ryhmässä paljon parempi. Hanki sinäkin parempipalkkainen duuni, niin ei tarvitse pillurättien hintoja vartioida.

K-ryhmässä parempi ostokokemus? Voisitko vähän avata? 

Itse käyn Prismassa ja Citymarketissa, molemmissa kaupoissa asioiminen on täsmälleen samaa.

Iso kauppa, paljon tavaraa( samaa), pitkät käytävät ja kassalle maksetaan lähtiessä ostokset.

Joskus kaupassa ollessani unohtuu kummassa kaupassa sitä ollaankaan.

Olarin Prisma ja Ison Omenan cittari, välimatkaa n300m. Prismassa tyhjät hyllyt, pakkausroskia käytävät pursoillen, ei palvelutiskiä ei henkilökuntaa missään ja kassajonot peräseinään, kun kassoja on kaksi töissä. Cittari: hyllyt täynnä, hlökunta vie roskat pois samantien kun hyllytys on tehty, 100m pitkä palvelutiski, johon saa vähintään tilaamalla käytännössä ihan mitä vaan ja kassoja koko ajan ainakin se 4-5 töissä. Eli kyllä mä ainakin koen että ostokokemus on cittarissa paljon parempi.

Me ollaan taidettu käydä eri Olarin Prismassa.

Mun mielestä kannattaisi verrata Ison Ompun Prismaa Ison Ompun Cittariin, nehän ovat vastatusten. "Ostokokemus" on samanlainen, paitsi Prisman hinnat Cittaria edullisempia, poislukien Cittarin tarjoukset

Vierailija
328/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K- kaupat ovat kalliimpia, se on totta, mutta kyllä k-kaupassa on paljon parempi valikoima, parempi palvelutiski, jos joku tuote puuttuu valikoimasta niin sen saa sinne pyytämällä.

Pirkkatuotteet ovat parempia kuin rainbow ja k-kauppoja on usein myös lähiöissä.

Jos ei tarvitsi miettiä rahaa, asioisin aina k-kaupassa, sen verran se on viihtyisämpi.

Kylläpä ovat K-kauppiaat aktiivisina tässä ketjussa :)

Olisi mukava tietää, että mikä on se "parempi valikoima" K-kaupoissa. Omat kokemukseni on kyllä täysin päinvastaiset. K-marketit häviää valikoimissa S-marketeille ja Citymarketit Prismoille, ainakin niissä tuotteissa, joita itse ostan.

Vierailija
329/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei ymmärrä kuinka tärkeää ostoskokemus voi olla raskaan päivän päätteeksi.

Olen entinen Prisman työntekijä. Aloitin uran silloin muinoin kun vielä työntekijät koulutettiin myyjiksi. Meille opetettiin, että Prisman kalusteet/ilmapiiri on kylmää, koska asiakkaan ei olekaan tarkoitus viihtyä kaupassa, vaan tarkoitus on suoraan muotoiltuna ohjata asiakas tuotteen luo ja sitten ulos kassan kautta.

Itse käyn nykyään enimmäkseen Cittarissa, sillä heillä on mukavan rauhallinen kalusteiden värimaailma ja tarjolla paljon erikoistuotteita mm erikoisruokavalioisille sekä allergisille, joita ei Prismassa haluta myydä. Prisma on muutenkin supistanut tietoisesti laajaa valikoimaa ja lisännyt valikoimaan samankaltaisia tuotteita ja tässä en näe mitään järkeä. Ketjuohjauksella ei ole mitään hajua siitä mitä puuttuvia tuotteita ihmiset oikeasti sieltä etsivät.

Voi antaa alanuolta, jos siltä tuntuu, minua ei kiinnosta. Tuo alkuosa on totta ja sitä seuraava oma kokemus ja lisäksi oma mielipiteeni.

Vierailija
330/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukava tietää, että mikä on se "parempi valikoima" K-kaupoissa. Omat kokemukseni on kyllä täysin päinvastaiset. K-marketit häviää valikoimissa S-marketeille ja Citymarketit Prismoille, ainakin niissä tuotteissa, joita itse ostan.

Jos haluat vertailla, niin K-Marketia vastaa Sale/Alepa, S-Marketia puolestaan K-Supermarket.

Omien lähimarkettieni valikoimista tulee mieleen, että esim. kosmetiikkaosasto on Citymarketissa paljon monipuolisempi kuin Prismassa, jossa koko valikoima on saatu mahtumaan yhteen hyllyväliin. Toisena jäätelövalikoima on esim. jopa lähikaupassamme K-Supermarketissa kattavampi kuin lähimmässä Prismassa, Citymarketissa vielä parempi. Myös irtokarkkivalikoima on meillä Citymarketeissa parempi kuin Prismoissa, lisäksi karkit ovat usein tarjouksessa ja tuoreita. 

Lisäksi K-kauppojen etu on mielestäni täälläkin mainittu seikka, että asiakkaat voivat vaikuttaa valikoimaan, esim. tuossa lähikaupassamme on hylly sellaisille etnisille tuotteille, joita ei edes isommista marketeista saa, vaan pitäisi lähteä jostain "Aasia-marketista" hakemaan.

Paras leipäosasto puolestaan on yhdessä Prismassa, samasta kaupasta löytyy myös kattavin kodin tavaroiden puoli ja jopa remontti- ja puutarhaosastot, jotka puolestaan Cittarissa on saatu piilotettua johonkin peränurkkaan yhteen hyllyyn, josta saattaa löytää tarvitsemansa, tai sitten ei. 

Vierailija
331/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hintaero johtuu siitä, että Kesko on sijoittajaomisteinen yhtiö, jonka pitää ihan lain mukaan tehdä voittoa omistajilleen, eli sijoittajille, jotka voivat olla keitä tahansa, eivätkä välttämättä edes koskaan käy Keskon eli K-ryhmän kaupoissa. S-ryhmä on puolestaan osuuskunta, eli kaikki, joilla on S-Etukortti, omistavat palan S-ryhmää. Lain mukaan osuuskuntien on tuotettava etuja omistajilleen, jotka ovat myös osuuskunnan asiakkaita, eli siksi S-ryhmä pyrkii pitämään hinnat alhaalla.

Vierailija
332/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokokemuksen vuoksi käyn Prismassa. Ei Prismassa ole koskaan näitä asiakkaita, jotka ostaa kolme kaljaa, lenkkimakkaran ja tupakkiaskin. Citymarkitissa tätä asiakaskuntaa riittää. Ero varmaan siinä että Citymarketin lähellä on kerrostaloja, joille tuo on lähikauppa, kun taas Prisma on aidosti automarketti, kaikki asiakkast on selvinpäin.

Vierailija
333/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupoissa on kallista. Jos raha menisi hyvään käyttöön, maksaisin, mutta nyt lihottaisin vain kaupan omistajaa ja olisin mukana maksamassa säännöllisin väliajoin uuteen vaihtuvaa Range Roveria ja sijoitusasuntoja, unohtamatta pörssiyhtiö Keskon jakamia osinkoja. Kummassakaan ei ole sinänsä mitään vikaa. Laitan vain sen ylimääräisen mieluummin oikeaan hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
334/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ostokokemus" on samanlainen, paitsi Prisman hinnat Cittaria edullisempia, poislukien Cittarin tarjoukset

Eikös Cittarissa ole enemmän palvelutiskejä ja muuta lisäpalvelua, mikä muokkaa ostokokemusta? Toki, jos ei halua ostaa tiskistä mitään tai hae esim. tuorepuristettua appelsiinimehua tai sushia, niin näillä lisäjutuilla ei ole kuluttajalle merkitystä.

Vierailija
335/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostokokemuksen vuoksi käyn Prismassa. Ei Prismassa ole koskaan näitä asiakkaita, jotka ostaa kolme kaljaa, lenkkimakkaran ja tupakkiaskin. Citymarkitissa tätä asiakaskuntaa riittää. Ero varmaan siinä että Citymarketin lähellä on kerrostaloja, joille tuo on lähikauppa, kun taas Prisma on aidosti automarketti, kaikki asiakkast on selvinpäin.

Mistä tiedät, mitä Citymarketin asiakkaat ostavat, jos kerran itse käyt Prismassa?

Vierailija
336/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei ymmärrä kuinka tärkeää ostoskokemus voi olla raskaan päivän päätteeksi.

Olen entinen Prisman työntekijä. Aloitin uran silloin muinoin kun vielä työntekijät koulutettiin myyjiksi. Meille opetettiin, että Prisman kalusteet/ilmapiiri on kylmää, koska asiakkaan ei olekaan tarkoitus viihtyä kaupassa, vaan tarkoitus on suoraan muotoiltuna ohjata asiakas tuotteen luo ja sitten ulos kassan kautta.

Itse käyn nykyään enimmäkseen Cittarissa, sillä heillä on mukavan rauhallinen kalusteiden värimaailma ja tarjolla paljon erikoistuotteita mm erikoisruokavalioisille sekä allergisille, joita ei Prismassa haluta myydä. Prisma on muutenkin supistanut tietoisesti laajaa valikoimaa ja lisännyt valikoimaan samankaltaisia tuotteita ja tässä en näe mitään järkeä. Ketjuohjauksella ei ole mitään hajua siitä mitä puuttuvia tuotteita ihmiset oikeasti sieltä etsivät.

Voi antaa alanuolta, jos siltä tuntuu, minua ei kiinnosta. Tuo alkuosa on totta ja sitä seuraava oma kokemus ja lisäksi oma mielipiteeni.

Citymarketin ja Prisman välillä ei ole mitään eroa tuotteiden määrässä eikä laadussa. On ihan sama sen ostettavan suhteen kummasta kaupasta ostat. 

Hintaero on yleensä Prisman eduksi, joskin Citymarkettien kanta-asiakas alennukset jotakin tuotteista ovat todella edullisia. K-ryhmä kyllä laskee omia pisteitään kuluttajan silmissä noilla naurettavilla 5 euron hyvityseuroilla. Ihan kiva, mutta se 5 euroa tuntuu kettuilulta.

Vierailija
337/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ketju. Onko tämän vallannut k-kauppiaat vai miksi tämä jatkuva S-ryhmän asiakkaiden mollaaminen? Itse käytän molempia mutta arkiruokaostokset teen S-ryhmän kaupassa, koska lähin k-supermarket on kallis, siellä on huonosti luomua ja vegeä ja kaiken lisäksi se on sijainniltaan sellainen, että siellä käy epämääräistä porukkaa, mistä johtunee myös valikoiman keskittyminen eineksiin ym. Jossain toisella paikkakunnalla asiat voi olla toisinpäin.

Vierailija
338/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki hintaerosta tällä viikolla lähimmissä kaupoissani:

K-supermarket punainen paprika irtona 9,99 e/kg

S-market punainen paprika irtona 6,99 e/kg

Vierailija
339/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät vertailevat hintoja. Ostokokemus on K-ryhmässä paljon parempi. Hanki sinäkin parempipalkkainen duuni, niin ei tarvitse pillurättien hintoja vartioida.

K-ryhmässä parempi ostokokemus? Voisitko vähän avata? 

Itse käyn Prismassa ja Citymarketissa, molemmissa kaupoissa asioiminen on täsmälleen samaa.

Iso kauppa, paljon tavaraa( samaa), pitkät käytävät ja kassalle maksetaan lähtiessä ostokset.

Joskus kaupassa ollessani unohtuu kummassa kaupassa sitä ollaankaan.

Olarin Prisma ja Ison Omenan cittari, välimatkaa n300m. Prismassa tyhjät hyllyt, pakkausroskia käytävät pursoillen, ei palvelutiskiä ei henkilökuntaa missään ja kassajonot peräseinään, kun kassoja on kaksi töissä. Cittari: hyllyt täynnä, hlökunta vie roskat pois samantien kun hyllytys on tehty, 100m pitkä palvelutiski, johon saa vähintään tilaamalla käytännössä ihan mitä vaan ja kassoja koko ajan ainakin se 4-5 töissä. Eli kyllä mä ainakin koen että ostokokemus on cittarissa paljon parempi.

Itsellä ihan päinvastainen kokemus. Olen muutaman kerran yrittänyt ostaa tuoretta leipää ko. Cittarista sunnuntai-aamuna ja ei ole mistä ottaa. Hyllyt tyhjänä muuallakin kuin leipäosastolla. Kerran ajoin saman tien Olarin Prismaan, sain kaiken haluamani. 

Vierailija
340/346 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, en minä ainakaan ymmärrä. On muutakin elämää kuin työ, joten en tarvitse ostoksilla käymisestä mitään kokemusta ... kuulostaa ihan jälkeenjääneeltä, että pitäisi päästä raskaan työpäivän jälkeen kauppaan viihtymään ja saamaan "kokemus".

Mieluumin menen vaikka mieheni kanssa viihtymään ja nauttimaan ja käytän sen ajan niissä hommissa tai vaikka vietän aikaa lasten kanssa tai soitan kavereille jnejne.

Kaupassa haluan nimenomaan löytää suoraan ostoksen luo ja sitten ulos, sillä tavalla viihdyn kaupassa ja ehdin sitten viihtyä muuallakin.