Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan olette paastonneet?

Vierailija
24.04.2021 |

Minä haaveilen kolmesta viikosta. Olisiko täällä kokemuksia pitkistä paastoista?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sairaalassa 3 vrk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 päivää on se minkä yleensä pidän.

Vierailija
4/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paastosin 5 vuorokautta. Jokunen viikko sitten. Olin suunnitellut sen viisi päivää ja olisi ollut helppo jatkaa kauemminkin, mutta söin sitten kuitenkin kun olin sen niin suunnitellut.

Seuraava paasto saattaa olla pidempi. Mulla on sellainen hörhöjen kuukalenteri, joka kertoo, että hyvä paastoaika alkaa 7.5., niin silloin aloitan.

Kiinnostaisi kovasti tuollainen pitkä paasto myös.

Mä juon paastolla vain suolattua vettä. Ei kahvia, teetä tai mitään mehuja. Olen joskus pitänyt vuorokauden kuivapaastoakin, eli ei edes vettä silloin. Olo on ollut tosi mukava silloinkin.

Vierailija
5/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 päivää minäkin.

Vierailija
6/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te muut vetäny mehupaastoja vai vesipaastoja?

Vierailija
7/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramadanina.

Vierailija
8/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kokeillut, mutta kiinnostaisi, ja uppaan tätä siinä toivossa että muut kirjoittaisivat lisää 🤗

Vierailija
9/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä juon paastolla vain suolattua vettä. Ei kahvia, teetä tai mitään mehuja. Olen joskus pitänyt vuorokauden kuivapaastoakin, eli ei edes vettä silloin. Olo on ollut tosi mukava silloinkin."

Mä olen aina ymmärtänyt, että kun paastotaan, niin ei syödä eikä juoda. Yleensä olen kolme päivää syömättä ja juomatta eikä tunnu pahalta.

Vierailija
10/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voin sanoa, että ketoosi kannattaa hankkia syömällä päälle jo ennen paastoa. Silloin on helpompaa, eikä tule nälkä.

Vierailija
11/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 päivää oikeaa täyspaastoa. Join vain vettä. 

Toinen ja kolmas päivä oli hankalimmat. Sitten alkoi jo helpottaa aikalailla. Ekana päivänä ei vielä edes huomannut mitään.

Vierailija
12/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä juon paastolla vain suolattua vettä. Ei kahvia, teetä tai mitään mehuja. Olen joskus pitänyt vuorokauden kuivapaastoakin, eli ei edes vettä silloin. Olo on ollut tosi mukava silloinkin."

Mä olen aina ymmärtänyt, että kun paastotaan, niin ei syödä eikä juoda. Yleensä olen kolme päivää syömättä ja juomatta eikä tunnu pahalta.

Mä olen siinä käsityksessä taas, että monet puhuu paastosta ja juovat litroittain vihannesmehuja. Siksi korostin, että mun paasto ei niitä sisällä. Kolme viikkoa syömättä JA juomatta olisi aika extremeä touhua, että se ei taida moneltakaan onnistua. Joten paasto olkoon siis sellainen aika, jolloin juodaan vain vettä :)

Vierailija
13/32 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden vesipaasto silloin tällöin.

Vierailija
14/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7 päivää vesipaastolla. Neljännen päivän jälkeen se oli euforista, ei ole varmaan koskaan ollut niin hyvä olla. Pää tuntui kirkkaalta, kaikki helpolta ja leijuin ilmassa.

Nykyisin olen joka toinen päivä vesipaastolla. Euforiaa ei tule, mutta suolisto tykkää.

Vierailija
15/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ramadanina.

No eihän tuo ole mikään oikea paasto, kun yöllä saa syödä vaikka kuinka.

Vierailija
16/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 päivää joka vuosi. 

Vierailija
17/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä paastosin 5 vuorokautta. Jokunen viikko sitten. Olin suunnitellut sen viisi päivää ja olisi ollut helppo jatkaa kauemminkin, mutta söin sitten kuitenkin kun olin sen niin suunnitellut.

Seuraava paasto saattaa olla pidempi. Mulla on sellainen hörhöjen kuukalenteri, joka kertoo, että hyvä paastoaika alkaa 7.5., niin silloin aloitan.

Mä juon paastolla vain suolattua vettä. Ei kahvia, teetä tai mitään mehuja. Olen joskus pitänyt vuorokauden kuivapaastoakin, eli ei edes vettä silloin. Olo on ollut tosi mukava silloinkin.

Miten suolaat veden? Olen harkinnut viikon sijaan pidempää paastoa, jolloin juon vettä ja mustaa kahvia. Kahvi ei katkaise paastoa, mutta pitää päänsäryn poissa (joo olen riippuvainen). Tiedän, että viikon ylityksen jälkeen pitää saada veren elektrolyytit kuntoon, ettei käy huonosti. Olen ostanut elektrolyyttijauhoa sitä varten. Mutta sinä siis käytät vain suolaa?

Vierailija
18/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muut mitanneet verenpainetta paastotessa? Itselläni se nousee, eli keho on ainakin alussa ilmeisesti kovassa stressissä.

Vierailija
19/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ramadanina.

No eihän tuo ole mikään oikea paasto, kun yöllä saa syödä vaikka kuinka.

No paastoapa sitten 20h ilman ruokaa ja juomaa. eikä Mohammed opettanut ketään mässäämään öisin vain syömään välttämättömän.  T: eri

Vierailija
20/32 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suolaat veden? Olen harkinnut viikon sijaan pidempää paastoa, jolloin juon vettä ja mustaa kahvia. Kahvi ei katkaise paastoa, mutta pitää päänsäryn poissa (joo olen riippuvainen). Tiedän, että viikon ylityksen jälkeen pitää saada veren elektrolyytit kuntoon, ettei käy huonosti. Olen ostanut elektrolyyttijauhoa sitä varten. Mutta sinä siis käytät vain suolaa?

Mä laitan vesilasiin joko merisuola- tai sitä himalajansuolakiteitä. Ei mitään erikoisia muita toimenpiteitä.