Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten vaikutus viehättävyyteen hämmentää

Vierailija
24.04.2021 |

Olen ns. omasta mielestäni erittäin ruma, mutta hoikka ikisinkku, joka kävi tuossa taannoin kampaajalla. Kukaan ei yleensä vilkaisekaan minuun päin (ainakaan positiivisella ilmeellä, negatiivisesti kylläkin joskus) ennen parin viikon takaista kampaajakäyntiäni. Hiukseni olivat ennen kampaamokäyntiä paksut, luonnonväriset ja pitkät, aina vähän pörröisen näköiset. Taustana vielä sellainen, että nyt viimeisimmän kuukauden ajan olen hoitanut ihoani aiempaa paremmin ja kotivalkaissut hampaani. Olen aina ollut hoikka, joten sen osalta ei ole muutosta ja vaatteet ovat suunnilleen samat.

Kävin sitten kampaajalla ekaa kertaa noin vuoteen, hiukseni laitettiin ihan uuteen ja tyylikkääseen tyyliin (edelleen ovat pitkät), ja yhtäkkiä sellaiset komeahkotkin miehet katsoivat silleen ihan mukavasti minua, jopa yksi ilmeisesti lepakkonainenkin (tokaa kertaa elämässäni joku lepakkonainen vaikuttaa kiinnostuneelta), ja sain kivaa palvelua kaupoissa. Tämä siis tapahtui Helsingin keskustassa.

Siis yleensä tasan *kukaan* ei kiinnitä mitään positiivista huomiota ja yhtäkkiä olenkin muka ihan jees ja muka viehättävä mahdollisesti. Ihmeellistä. Olen siis vuosikausia pohtinut syytä rumuuteeni sekä sinkkuuteeni ja jos pelkällä kampaamokäynnillä saa nostettua tasoaan noin paljon, niin olen hämmentynyt. Olen tosin saman ihmeen todennut aiemminkin, mutta en osaa itse oikein laittaa hiuksiani mitenkään. Nyt vain oli koronan vuoksi kulunut jo se vuosi luonnontilaisena, hapsottavissa ja ylikasvaneissa raidoissa.

Toki tällä palstalla tällainen lytätään heti (ja tiedän jo valmiiksi saavani vähättelyä), mutta olin todellakin hämmästynyt aidosti. Ja siis tiedän, että en oikeasti ole vieläkään deittailu- tai parisuhdetasoa ulkoisesti varmaan pitkiin aikoihin, mutta onnistuin feikkaamaan vähän nätimpää edes hetken.

T. Se palstan ruma nainen

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan en ole tässä menossa Tinderiin tai deittailemaan vielä pitkiin aikoihin, mutta ihanaa tuntea olevansa sellainen kuin muutkin naiset edes hetken verran. Oikeasti hämmentävää, ihanaa ja yllättävääkin.

Vierailija
2/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaiset sun hiukset sitten nyt on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet itsestäsi noin negatiivisesti? Olet varmasti viähättävä ihminen ilman hiuskikkailujakin 🙂

Vierailija
4/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hiuksilla iso vaikutus ulkonäköön. Sekä naisilla että miehillä. Joillakin on onnekkaasti sellaiset geenit, että näyttävät hyvältä missä tahansa hiusmallissa, mutta monilla hiukset vaikuttavat oleellisesti viehättävyyteen.

Vierailija
5/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka pitää itseään todella rumana. Ei ole oikeasti ruma. Ihan perus naisihmisen näköinen. Ja voisi olla ihan kauniskin, jos saisi itsetuntonsa kuntoon, ei pukeutuisi säkkiin ja tulisi esiin hiustensa takaa. 

Voisiko olla, että sait itse itsellesi boostia siitä, että jes nyt on hiukset kuosissa? Aloit sitten hehkumaan hyvää oloa. Ja hyvän olon hehku on aina puoleensa vetävää.

Vierailija
6/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! Nauti ❤

Vierailija
7/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa ketään vierelleen kyhnyttämään ylipäätään. Jos pitää muka vielä yrittää miellyttää haha hauska satu sulla. Yritä enemmän.

Pitää riittää itsenään. Ihan vaan kuule itelle. Miehet on sikoja sitäpaitsi. Ainakin suomalaiset.

Vierailija
8/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan se, joka täällä aina välillä valittaa ulkonäköään? Nyt kuulostaa kyllä hyvältä, toivottavasti noste säilyy. :)

Vierailija
9/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset on naisen kruunu. Eihän Britney Spearskaan näyttänyt juuri miltään kaljuna. Siksi harmittaakin näin keski-ikäisenä kun hiukset ohenee ja vähenee. Seuraava vaihe lienee peruukki.

Vierailija
10/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kevät ja toisaalta näytöt siltä että tykkäät että sinut huomataan. Jos kulkee resuisen näköisenä ja välttää katsekontaktin niin ihmiset tulkitsee että tuo haluaa olla rauhassa

Vierailija
11/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivoista ja kannustavista kommenteista. ❤ Oli sellainen olo, että ruma tässä nyt larppaa nättiä ja ihmeelliseltähän se tuntuu (sama on kuulemma hätkähdyttävää toisinkin päin, ja jotkut ovat testanneet asiaa ja siitä on joitain artikkeleitakin/blogikirjoituksia/youtube-videoita jossain). Vähän sellaisena ajatusleikkinä olen miettinyt asiaa joskus.

En tosin osaa laittaa hiuksiani kotikonstein yhtä siististi kuin miten ne laitettiin kampaamossa, mutta ihanaa, että joskus saa kokea edes tilapäisesti tällaista. 🙂

Vierailija
12/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hiukset on 25-35% naisesta, ei siitä mihinkään pääse. 

Vierailija
13/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan se, joka täällä aina välillä valittaa ulkonäköään? Nyt kuulostaa kyllä hyvältä, toivottavasti noste säilyy. :)

Ei se varmastikaan säily ja kyllähän ensimmäiset pesut jo muuttivat tilannetta (sillä en osaa tehdä itse edes sitä päivittäistä föönausta ym. niin taidokkaasti, vaan luontaisesti ilman taidokasta föönausta ja muotoiluaineita hiukseni ovat pörröiset helposti), mutta hiukset ovat paljon siistimmät ja kauniimmat edelleen. Unohdan jotenkin aina sen, miten ihana olo tulee kampaamokäynnistä varsinkin pitkän ajan jälkeen. :O

Vierailija
14/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiuksilla voi olla suuri vaikutus yleiseen olemukseen ja juuri viehättävyyteen.

Siksi minulla on edelleen yli kuuskymppisenä pitkät, kauniit vaaleanruskeat hiukset.

Kampaaja aina ihastelee niitä. Eivät ole edes harmaantuneet vielä, muutamia suortuvia lukuunottamatta.

Hiukset ovat ne, mihin minun ulkonäössäni ensin kiinnittyy huomio.

Vierailija
15/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kivoista ja kannustavista kommenteista. ❤ Oli sellainen olo, että ruma tässä nyt larppaa nättiä ja ihmeelliseltähän se tuntuu (sama on kuulemma hätkähdyttävää toisinkin päin, ja jotkut ovat testanneet asiaa ja siitä on joitain artikkeleitakin/blogikirjoituksia/youtube-videoita jossain). Vähän sellaisena ajatusleikkinä olen miettinyt asiaa joskus.

En tosin osaa laittaa hiuksiani kotikonstein yhtä siististi kuin miten ne laitettiin kampaamossa, mutta ihanaa, että joskus saa kokea edes tilapäisesti tällaista. 🙂

Nyt otat tästä kaiken irti. Mene sinne samaan kampaajaa, ja pyydä sitä näyttämään, miten tukka laitetaan itse samalla tavalla. Luultavasti kampaaja ilahtuu, kun tykkäät hänen työstään. Osta samat hiustuotteet myös.

Ja samalla vaivalla päivitä vaatekaappia ja kohenna meikkausta vielä, niin olet oikeasti itsesi näköinen. Kivaa kevättä ja kesää ⭐⭐⭐⭐⭐

Vierailija
16/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina miettiä että millaiset hiukset sopivat erilaisille kasvoille.

Vierailija
17/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itsestäni olen huomannut, että erilaiset leikkaukset esimerkiksi kehystävät kasvojani ihan eri tavoin ja saavat minut näyttämään erilaiselta. Väri tietysti muuttaa ulkonäköä, ja hiusten hyvä kunto ja siisteys saa aikaan positiivisemman mielikuvan. Sen lisäksi vielä kivan uuden hiusmallin vaikutus itsevarmuuteen voi olla merkittävä, vaikkei sitä itse tietoisesti edes huomaisi.

18/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paniikissa nyt kun korona vie loputkin hiukset.

Minun suurin ylpeys on aina ollut paksut kiiltävät vaaleat hiukset ja nyt on vaan viidesosa jäljellä. Apua. 

Olen ostanut yhtä ja toista mutta en näe mitään eroa. Kestää 6 kk saada hiukset kasvamaan taas. Aivan karmeaa. 

Vierailija
19/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset tosiaan ovat naisen kruunu. Ihana kuulla, että olit edes hetken tyytyväinen itseesi, totta kai se tuo hyvää oloa. Jos haluat perehtyä hiusten laittamisen maailmaan, niin you tubesta löytyy paljon katsottavaa. Muistele mitä kampaaja hiuksesi laittoi ja koeta matkia sitä. Harjoitus tekee mestarin.

Olen samaa mieltä mitä joku edeltävä kirjoitti, että todennäköisesti katseesi nousi muihin päin ja näytit valoisammalta ja muut vastasivat sinun hyvään mieleesi, koska olet todennäköisesti nätti nainen. Sinulla on vain jostain tullut väärä käsitys itsestäsi.

Vierailija
20/22 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tänään hiuksiani auki ja sain enemmän katseita.

Mutta ei tuollainen itsetuntooni vaikuta, muutenhan saisi pyöriä tuuliviirinä muiden arvostuksen ja huomion mukaan. Kyllähän se itsetunto tarkoittaa aivan muuta! Silloin on hyvä vaikka joku muu ajattelisi mitä!

Mitä ihmettä!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi