Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerron työnantajalle, etten jatka töitä kun joutuisin muuttumaan työntekijästä kevytyrittäjäksi?

Vierailija
24.04.2021 |

Olen opiskelija ja olen tehnyt jo useamman vuoden ajan keikkatöitä muutamalle firmalle. Yhdessä niistä siirrytään pian työsuhteista kevytyrittäjyyteen. Kyseinen firma rikkoo tietoisesti joitain lakeja ja kohtelee työntekijöitään muutenkin huonosti. En siksi uskalla jatkaa siellä enää kevytyrittäjänä, koska kevytyrittäjä on ongelmatilanteissa niin suojaton. En kuitenkaan tahdo polttaa siltoja takanani, koska toivon saavani firmasta suosittelijan ja tulevaisuus on muutenkin niin epävarma, että saatan joskus joutua alistumaan kevytyrittäjyyteenkin.

Alallani on pienet piirit ja sana leviää varmasti, että jatkan edelleen työskentelyä muissa firmoissa. Miten voisin kertoa työnantajalleni hienotunteisesti, ettei kevytyrittäjyys kiinnosta? Olen siis tosiaan opiskelija, joten en voi vedota siihen että pelkään ongelmia tukien kanssa jos työt loppuu.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sanot että et halua alkaa yrittäjäksi. Ei kai siinä sen kummempaa ole.

Vierailija
2/3 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että sanot että kiitos kuluneesta ajasta ja yhteistyöstä ja diipadaapa mutta tilanne on se ettet voi ryhtyä kevytyrittäjäksi ja sen vuoksi sinun pitää valitettavasti lopettaa heille työskentely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattais vilkuilla myös paremmin työllistäviä aloja? On hyvä osata monenlaista hommaa.