Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ekaluokan ope ei vastaa tekstiviestiini?

Vierailija
15.08.2006 |

Lapsi tuli koulusta ja antoi open viestin ja kysyin yhtä tarkennusta. Olen odottanut koko päivän, eikä vastannut.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti oppilaiden vanhemmista ei tarvitse löytyä kuin yksi käytöstapoja osaamaton ja puhelinnumeron antaminen harmittaa koko vuoden. Yksi äiti soitteli minulle tuntien mittaisia puheluita miesongelmistaan, lapsenkasvatusongelmistaan, uudesta autostaan jne. Opettelin lopettamaan puhelut epäkohteliaasti lyöden luurin korvaan milloin milläkin syyllä. Nainen ei tajunnut lopettaa siltikään.

Vierailija
2/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun opemieheni ei näe mitään ongelmaa siinä että vanhemmilta tulee iltaisin tekstareita, vastaa niihin kyllä. Eipä ole yöllä kukaan tekstaillut.

Vierailija:

Onko teistä kaikki, joiden numero on saatavilla, käytettävissä kellon ympäri? Myös he, jotka tiedätte heidän työn kautta tmv?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten (nopeasti) odottavat opettajan vastaavan.

Musta nuo kommentit kuulosti siltä, että kun sen numeron antaa, niin sitten on päivystettävä koko ajan ja oltava käytettävissä.

Vierailija
4/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät halua että omaan kännyyn soitellaan/viestitellään, eivät anna sitä vanhemmille.

Ja tottakai se yhteydenotot hoidetaan " normaaliin" aikaan, ja silloin kun aisa on oikeasti tärkeä/kiireellinen/sellainen jonka hoitaminen reissarin kautta ei onnistu.

Vierailija
5/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön opettaja antoi kännykkänumeronsa, johon voi sitten ilmoittaa poissaolosta. Tiedotteessa luki: Huom! En vastaa poissaoloviesteihin.

Minusta käytäntö on hyvä.

Jos minulla on opettajalle asiaa, soitan, laitan sähköpostia tai kirjoitan asiani reissuvihkoon.

Vierailija
6/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset soittanut?

Vierailija
7/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opella voi olla myös omia kiireitä, eikä ehdi vastailla tekstareihin.

Vierailija
8/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on henkilökohtaiset kännykät, joiden laskut ne maksaa itse. Ajattelepa, jos se vastaisi aina kaikkiin tekstiviesteihin, niin mikä lasku siitä syntyisi. Olisit soittanut.

Vierailija
9/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolella.

Opettajan kuvitellaan olevan kaikkien tavoitettavissa ja kaikkien omaisuutta.

Vierailija
10/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No, ei kai ne tekstarit nyt niin kalliiksi tule?

Huokaus! En sano mitään >: /

Vierailija
11/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain käytöstapoja, kiitos! Eikös lapsellasi ole reissuvihkoa? Se on yleensä tarkoitettu vanhempien ja opettajan viestienvaihtoa varten. Jos nopeampaa yhteydenottoa kaipaa, niin kannattaa varmaan soittaa...

Vierailija
12/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en omalla rahalla, siitä seuraa vain loputon suo. Kun antaa pikkusormun, joku vie koko käden. Uudelle luokalle en itse asiassa anna edes kännynumeroa.

toinen ope

Vierailija
13/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asioiden kysely on aika moukkamaista. Mikä piru siinä on, että jos haluaa jonkun asian tietää, niin ei voi SOITTAA!!!! Ikinä en kenellekään oudolle ihmiselle laita tekstaria, vaan soitan jos on asiaa. Tekstari on kavereita varten ja ilmoitusasioihin.

Vierailija
14/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

s joka äitykkä kysyy jotain tarkennusta kullanmurunsa asioista tekstiviestillä niin eihän tuo opettaja raukka ensinnäkään ehdi tehdä muuta kuin näpytellä vastauksia saati se, että mietipä kuinka monta oppilasta luokassa on, kyllä ne tekstarit silloin alkaa yllättävän paljon maksamaan. ja sitten sulla varmaan olisi vielä jotain tarkennettavaa, jos se ope sulle vastaisi... ja tarkennuksen tarkennuksen tarkennusta ja kiltti rikas ope senkun vastailee... toivottavasti tämä oli provo.

Vierailija
15/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ap:n käytöstavat? Toivottavasti et opeta lapsillesi yhtä moukkamaisia tapoja.

Vierailija
16/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin kuitenkin kertoa, että minulle on joka syksy käynyt niin, että kun olen ensimmäistä päivää töissä lasten kanssa, olen niin naatti päivän jälkeen, että nukahdan suoraan sohvalle. Lasten koulupäivän jälkeen on vielä 3-4 tunnin opettajankokous, jonka jälkeen vielä vaihdellaan tunteja, luokan järjestelyä, nimilistojen tarkistamista, lukujärjestyksen suunnittelua ja seuraavan päivän tuntien suunnittelua ym.

Mene siis soittamaan opettajan ovikelloa, jos se pirulainen on vaikka nukahtanut. Tällaisen tempun teki yksi äiti minulle kerran, jonka jälkeen tajusin muuttaa tarpeeksi kauaksi työpaikastani.

Vierailija
17/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä siis vastaan tekstareihin ja myös lasteni opettajat näyttävät vastaavan :-) Turhan takia en lasteni opettajia vaivaa heidän vapaa-aikanaan eikä minuakaan oppilaat tai heidän vanhempansa vainoa.

Vierailija
18/30 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannan vain yhtä puhelinta mukanani, ja muista on soiton siirto tähän yhteen, eli viestit ei käänny jos panee väärään numeroon viestin

Vierailija
19/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän aina kyllä vastaa jos asiaa minulla on ollut. Ihana ope muutenkin.

Vierailija
20/30 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastailen kyllä tekstareihin, sähköposteihin ja soittoihin. Musta on hyvä, että vanhemmat ovat kiinnostuneita koulusta ja lastensa asioista. Ja kyllä, omaan laskuuni. Opettajan työ ei ihan ole mielestäni kahdeksasta neljään työtä. Toisaalta, luokkani vanhemmat ovat sen verran fiksuja, etteivät joka pienistä asiasta ota yhteyttä. Ehkä ajattelisin toisin, jos jatkuvasti pommittaisivat. Tämä sopii mulle, toinen tyyli toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi