Olutta 8 tölkkiä kaksi kertaa kuukaudessa, onko liikaa?
Olen ollut oluen suurkuluttaja vuosia. Nyt olen tämän vuoden ottanut olutta 8 pientä tölkkiä kaksi kertaa kuukaudessa. Tullut mieleen että pitäiskö yrittää juoda vielä vähemmän? Nainen 59v.
Kommentit (42)
Ap, olet alkkis. Kaikki tuo juomisen suunnittelu ym. viittaa siihen.
Eihän toi oo mitään. Ke meni 16, eilen 10 ja tänään varmaan kossupullo ja 24-pakista sen mitä mieheen uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi oo mitään. Ke meni 16, eilen 10 ja tänään varmaan kossupullo ja 24-pakista sen mitä mieheen uppoaa.
Ei kai tässä ole kilpailtu kuka juo eniten vaan ap miettii omaa alkoholin käyttöään. Ja keinoja sen vähentämiseksi. Rehellinen on kun toteaa ettei pysty kerralla lopettamaan. Itse olen ollut juomatta kohta 10 vuotta. Olutta ja siideriä meni pahimmillaan joka ilta 3-10 annosta. Töissä kuljin vuorotyössä. Sitten yhtenä aamuna kun heräsin jälleen krapulassa päätin että tämä oli tässä. Vaikeaa oli mutta kyllä kannatti.
Ehkä kerralla se on liikaa, kokonaisuutena se ei ole kovin paljoa.
Minusta 8 kaljaa yhdessä päivässä on selvästi liikaa ja varsinkin jos se on noin usein toistuvaa, joka kuussa... Mutta kaikilla oma elämä ja omat valinnat. Kehottaisin vähentämään, mutta jos et aiheuta muille ongelmia tällä juomisella niin ehkei se niin paha ole.
Siis 8 tölkkiä joka päivä, vai mitä tarkoitat?
Kannattaa vähentää, koska kirjoitat että et voi olla ilman, häpeät ja koet olevasi piilojuoppo. Eli juomisella on selkeitä negatiivisia vaikutuksia. Kannattaa hakea apua, varsmasti vaikka netistä löytyy vertaistukea, jos ei virallisempaa apua pysty hakemaan.
Tuhannesti tsemppiä ja onnellisempia päiviä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa kuules. Mäkin oon törpötellyt nyt kahtena iltana kaksi pulloa vodkaa yksin mutta en koe sitä ylpeyden aiheeksi. Oon vielä 50 kiloinen nainen. Miksi tää kansa ylpeilee sillä kuka pystyy juomaan eniten ja tosissaan morkkaa niitä jotka juovat vähemmän, mutta kokevat silti sen ongelmaksi?
Mun mielestä aapeen käyttö kuulostaa hyvinkin kohtuulliselta, mutta jos hän itse kokee sen ongelmaksi niin sitä on ihan hyvä miettiä.
Nollatoleranssi kirjoitti:
Porttiteorian mukaan sinusta tulee tuolla vauhdilla kannabiksen piikittäjä viimeistään eläkkeellä.
Nyt en ymmärrä. Itse nautin oluen tai kaksi saunan jälkeen. Poikani polttaa kannabista, ei ole tullut mieleenkään kokeilla sitä. En ymmärrä miten vertasit ap:n oluen juontia kannabikseen???
Täällä lueskellut alkoholiin liittyviä ketjuja. Mitenkähän ap:lla meni vähentämisen suhteen? Itse olen ihan rapajuoppo eläkkeellä oleva mummo.
Naiselle kohtuukäytön yläraja on yksi alkoholiannos päivässä. Ikääntyneellä ihmisellä rajat puolittuvat eli siinä hilkulla olet.
Oma äitini alkoholisoitui aloittajan ikäisenä. Aiemmin ei käyttänyt alkoholia juuri lainkaan mutta siitä se käyttö sitten lähti lisääntymään.
Mites raati ajattelee: jos juo 0,7 pullon viskiä lähes joka viikko, mutta voi olla koska vaan juomatta tarvitsematta korvausta?
Äitini sanoi aina "kun ei maista ensimmäistä kertaakaan niin ei tee mieli". Pieleen meni kasvatus minun kohdalla. Pari kertaa viikossa muutama lasillinen viiniä menee.
Ihan liian vähän...sietäisi ainakin tuplata määrät ja ottokerrat
Vierailija kirjoitti:
Kaloreita ainakin tulee karsea määrä. Eikä se liuottimen juominen mitään terveellistä ole tietty sekään.
Hhmm.. vesi taitaa itseasiassa olla kemiallisesti paljon kovempi liuotin. Mutta pelottava sanahan se on ja sopii kalluille iskulauseisiin oikein hyvin. Piikittäminen onkin heti jo seuraava askel jne.
Jos jossain vaiheessa aivot tottuu alkoholiin, niin käytöksestä tulee robottimaista. Aamulla päätät ettet ota ja päivällä mieli muuttuu..Sitä parein käsitellä/mieltää kuin sairautta.Itsehoito on ainut keino.
Minä käytän alkoholia yhteensä 10 - 12 annosta viikossa (useana eri päivänä) enkä koe siitä olevan mitään haittaa muille tai itselleni. Vielä vuosikymmenten jälkeenkin pari ensimmäistä lonkeroa tuottaa niin mukavan olon. Eikä niiden jälkeen montaa sitten tarvitakaan samana iltana.
Jos ollaan tarkkoja, niin jokainen annos on periaatteessa keholle liikaa. Mitään turvallista alkoholin käyttömäärää ei nykytutkimuksen valossa olekaan. Jokainen annos on terveydelle haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan tarkkoja, niin jokainen annos on periaatteessa keholle liikaa. Mitään turvallista alkoholin käyttömäärää ei nykytutkimuksen valossa olekaan. Jokainen annos on terveydelle haitallista.
Olen ihan samaa mieltä mutta kuitenki juon useamman alkoholiannoksen pari kaksi tai kolme kertaa viikossa. Lohdutan itseäni sillä että töistä en ole ollut pois kertaakaan alkoholin takia.
6 tölkkiä keskiolutta ja pari alkoholitonta tissutteluun. Paras olo on kuitenki nousuvaihessa jonka saat jo tuolla aikaiseksi.