Siis kun äitiysloma ja vanhempainraha loppuu niin MITÄ pitää tehdä jos haluaa jäädä kotiin?!?!?
Kommentit (20)
Kotihoidontuki on sitte seuraava mitä haetaan
Kerrot töihin että jäät hoitovapaalle, laitat kelaan kotihoidontuki-hakemuksen.
Haet kotihoidontukea kelalta, ja jos on työpaikka olemassa niin haet myös hoitovapaata.
Jos sinulla ei ole työpaikkaa mihin palata, kannattaa ennemmin ilmottautua työttömäksi, siitä saa enemmän rahaa. Sitten jos työkkäri tunkee johonkin kurssille tms. niin ilmoitat jääväsi hoitovapaalle ja olet sen minimiajan hoitovapaalla ja takaisin työttömäksi.
Raha, jonka saat on paljon pienempi kuin mitä aiemmin sait. Osa kunnista maksaa kuntalisää. Mulle jäi Vantaalla käteen 422 euroa kuussa kun hoidin kotona 1v ja 6v ikäisiä. Lapsilisät päälle. Tuossa on kuntalisä mukana ja verot vähennetty.
no jäät vaan.
sanot joka paikassa että etit kyllä töitä
muttei niitä vaan oo. sitte alkaa tuet juosta.
jos ne oikien kovasti sua höykkyyttää niin
valita masennusta yms ja pääset saikulle,
ehkä eläkkeellekkin. siis jos tarpeeksi jaksat
esittää joka paikassa.
olen opiskelija tai entinen mun tytär on 8 kuinen.
kokeilin tehdä kotihoidontuki hakemusta mut aina tuli että lapsesi iän vuoksi ette voi hakea. ja tosiaa 8 kuinen lapsi.
Herra varjele taas! Miten voi pärjätä elämässä yleensäkään ja äitinä jos mistään ei mitään tiedä eikä osaa edes kelan sivuilta etsiä tietoa.
Eli ilmottaudu työttömäksi jos sulla ei ole työpaikkaa. Saat enempi rahaa.
Ethän yrittänyt vahingossa hakea hoitorahaa ajanjaksolta, jolloin saat vielä vanhempainrahaa?
No äkkiä uutta pökköä pesään ja sossusta uus pesukone!
Itse nostan sekä ansiosidonnaista päivärahaa, että kotihoidontukea. Kotihoidontuki vähennetään päivärahasta, mutta jos joudun karenssiin, saan silti kotihoidontukea.
Minulla 8 kk ikäinen lapsi ja hain jo kaksi kuukautta sitten valmiiksi kotihoidontukea. Päätöskin on tullut jo postissa.
joku hiekkapillu tullu kirjoittelee viitaten tätä tekstiä Herra varjele taas! Miten voi pärjätä elämässä yleensäkään ja äitinä jos mistään ei mitään tiedä eikä osaa edes kelan sivuilta etsiä tietoa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:51"]olen opiskelija tai entinen mun tytär on 8 kuinen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:53"]kokeilin tehdä kotihoidontuki hakemusta mut aina tuli että lapsesi iän vuoksi ette voi hakea. ja tosiaa 8 kuinen lapsi.
[/quote]
Sun pitää laittaa siihen se alkupäivänäärä oikeen, laitat sen alkamaan seuraavasta päivästä kun mihin vanhempainpäiväraha päättyy. Ja jossei onnistu netissä
Niin mene kelan konttoriin.
Hae samalla asumistukea ja tarvittaessa toimeentulotukea.
Jos on, niin täytyy anoa hoitovapaata ja kotihoidon tukea, mutta jos et ole töissä niin on kaksi vaihtoehtoa: anot hoitovapaan ja saat vain vähän rahaa tai sitten ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi ja saat enemmän rahaa työttömyyskorvauksina, mutta siinä on myös " vaara" joutua töihin...
mulla on sama tilanne! !