Kuuluuko vuokranantajan saada tietää ihmisen koko elämäntarina?
Minusta ei.
Kun menen kauppaan ostamaan maitopurkkia, ei sielläkään kukaan kysy typeriä.
Kierrän tuollaiset kaukaa.
Murhamiehetkin ovat vapaampia kuin rivikansalaiset.
Mur.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tulevina vuosina tulee varmaan ajankohtaiseksi tämä itselle vuokranantajan näkökulmasta. Haluaisin tietää onko henkilöllä säännölliset tulot tai lapsia tai lemmikkejä. Jos kahta viimeistä on, en vuokraa, niin kämppä pysyy todennäköisesti jossain kunnossa. Muuten ei kuulu mulle.
Muista sitten mainita tämä ehtosi. Moni käyttää kiertoilmaisuja "vakavarainen pariskunta" ja "allergiakoti".
Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Tulevina vuosina tulee varmaan ajankohtaiseksi tämä itselle vuokranantajan näkökulmasta. Haluaisin tietää onko henkilöllä säännölliset tulot tai lapsia tai lemmikkejä. Jos kahta viimeistä on, en vuokraa, niin kämppä pysyy todennäköisesti jossain kunnossa. Muuten ei kuulu mulle.
Ei itse uskallettu vuokrata vastaeronneelle yh-äidille. Pelättiin, että asiat naisen exän kanssa voi eskaloitua ja tiedettiin, että kaupunki antaa aina vuokra-asunnon asunnon yh-äideille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta vuokranantajan ei myöskään tarvitse vuokrata sinulle.
Ei kukaan tervejärkinen halua tuollaista vuokranantajaa 😬
Ihan sama mitä haluat, mutta itse tsekkaan luottotiedot, ja kysyn asuiko aikaisemmin vuokralla ja jos, niin mahdollisesti suositukset. Jos on kovin nuori ja epämääräisen oloinen voin kysäistä voisiko mahdollisesti näyttää minulle pikaisesti vaikka verkkopankista onko suorittanut edelliset vuokransa ajallaan.
Tämäkö on sinusta liikaa vaadittu? t. eri
Vierailija kirjoitti:
Toi kertoo hyvin rajattomasta luonteesta että vaatii tietoja siitä "mistä vuokrarahat tulevat" - suoraan sanottuna siis haluaa nähdä palkkatodistuksen tms jotta voi varmistua siitä että osa vuokrasta ei tule asumistuesta. Teennäistä ylimielistä ronkkimista, etenkin tällä hetkellä kun on vuokralaisen markkinat ja asuntoja paljon vapaana. Kannattaa vuokrata vaikka Lumolta, ne maksaa maalit ja saa pitää lemmikkiä ja vuokravakuus 0€, ei tollasta omahyväisten sijoituspelleilijöiden touhua jaksa kukaan jotka itkun kanssa syynäävät muiden asioita jotka eivät heihin vaikuta.
Vuokraa ihmeessä Lumolta, jos haluat sinne naapureiksi juuri ne luottotiedottomat juopot. Juuri joku etsi ilmoituksella uutta asuntoa, koska asuu nyt Lumon asunnoissa ja meno naapurissa on kuin helvetin esikartanossa. Toki en sano että kaikki kämpät tällaisia.
Vapailtakin markkinoilta löytyy runsaasti lemmikkikämppiä ja jos itse vuokraisit kämppää niin taatusti haluaisit sen vuokravakuuden, mikä on normaali käytäntö eikä sijoituspelleilijöiden hommaa. Miten niin ei vaikuta, jos vuokralainen vaikka aiheuttaa vaurion jonka korjaamiseen menee se 300 euroa joka voin ottaa vuokravakuudesta? Mutta mitäpä elätti vastuusta ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyn, mikä on elämäntilanne asunnon vuokrauksen ajan, mistä vuokrarahat tulevat ja tsekkaan luottotiedot. Jos nämä ei jostain syystä miellytä, ei tule minulle vuokralle.
Mutta älä kuitenkaan kuvittele että se olisi jotenkin iso menetys sille kenelle et vuokraa ja jäisi vaivaamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta vuokranantajan ei myöskään tarvitse vuokrata sinulle.
Ei kukaan tervejärkinen halua tuollaista vuokranantajaa 😬
Ihan sama mitä haluat, mutta itse tsekkaan luottotiedot, ja kysyn asuiko aikaisemmin vuokralla ja jos, niin mahdollisesti suositukset. Jos on kovin nuori ja epämääräisen oloinen voin kysäistä voisiko mahdollisesti näyttää minulle pikaisesti vaikka verkkopankista onko suorittanut edelliset vuokransa ajallaan.
Tämäkö on sinusta liikaa vaadittu? t. eri
Kyllä. Eiköhän sinullekin kuitenkin niitä nuoria vuokralaisia löydy, jotka verkkopankkinsa tiedot sulle avaa.
Yksi tylyn kuuloinen akka tivasi puhelimessa käytänkö alkoholia, huuli pyöreenä kakistelin että kyllä tulee välillä juotua, totesi ettei hänen asunnossa juoda yhtään alkoholia ja tupakoida.
Tupakkakielto asunnossa on ihan ymmärrettävä, mutta mitä se sille kuului mitä kotonani joisin, ei yhtään mitään.
Sitten kun tajusin että asunto ei olekaan keskustassa kuten ilmoituksessa luki, sanoin sille että en olekaan kiinnostunut, etsin keskustasta asuntoa, rupesi se vänkäämään että se talo on keskustaa.
Ja kokoajan oli ilkeän kuuloinen ja tyly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kertoo hyvin rajattomasta luonteesta että vaatii tietoja siitä "mistä vuokrarahat tulevat" - suoraan sanottuna siis haluaa nähdä palkkatodistuksen tms jotta voi varmistua siitä että osa vuokrasta ei tule asumistuesta. Teennäistä ylimielistä ronkkimista, etenkin tällä hetkellä kun on vuokralaisen markkinat ja asuntoja paljon vapaana. Kannattaa vuokrata vaikka Lumolta, ne maksaa maalit ja saa pitää lemmikkiä ja vuokravakuus 0€, ei tollasta omahyväisten sijoituspelleilijöiden touhua jaksa kukaan jotka itkun kanssa syynäävät muiden asioita jotka eivät heihin vaikuta.
Vuokranantajalle ei kuulu palkkatodistus eikä tulot muutenkaan. Vuokralaisen tulotaso ei kerro mitään maksuhalukkuudesta. Tietenkin työtön on epävarmempi vuokralainen kuin työssäkäyvä mutta äkkikös työtön on töissä ja työllistetty työttömänä. Sato, Lumo yms. ovat helpompia asiointikumppaneita kuin monet yksityiset. Vuokrataso voi olla vähän korkeampi mutta muut jutut eleensä toimii paremmin.
Itse sanon jos kysyy että mistä tulot niin töistä. Muuta ei tarvitse vuokranantajan tietää. Jos tämä ei hänelle kelpaa niin pitäkööt asuntonsa.
Itseltä vuokranantaja kysyi mitä aion tehdä työllistymiseni eteen, koska olen työtön. No sain kämpän, ja maksoin takuun itse enkä pyytänyt Kelalta siihen avustusta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tylyn kuuloinen akka tivasi puhelimessa käytänkö alkoholia, huuli pyöreenä kakistelin että kyllä tulee välillä juotua, totesi ettei hänen asunnossa juoda yhtään alkoholia ja tupakoida.
Tupakkakielto asunnossa on ihan ymmärrettävä, mutta mitä se sille kuului mitä kotonani joisin, ei yhtään mitään.
Sitten kun tajusin että asunto ei olekaan keskustassa kuten ilmoituksessa luki, sanoin sille että en olekaan kiinnostunut, etsin keskustasta asuntoa, rupesi se vänkäämään että se talo on keskustaa.
Ja kokoajan oli ilkeän kuuloinen ja tyly.
Varmasti löytää tolla asenteella vuokralaisen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itse uskallettu vuokrata vastaeronneelle yh-äidille. Pelättiin, että asiat naisen exän kanssa voi eskaloitua ja tiedettiin, että kaupunki antaa aina vuokra-asunnon asunnon yh-äideille.
Eli tunsit tämän yh-äidin , kun pystyit tuollaisen arvion tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Itseltä vuokranantaja kysyi mitä aion tehdä työllistymiseni eteen, koska olen työtön. No sain kämpän, ja maksoin takuun itse enkä pyytänyt Kelalta siihen avustusta.
Oisin vastannut, että mitä ttua se sulle kuuluu ja lähteny menemään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisin vastannut, että mitä ttua se sulle kuuluu ja lähteny menemään...
Oli kiire muuttaa opiskelija-asunnosta pois, ja vähän pakko oli ottaa tuo minkä sain, kun ei yksityisiltä ollut halvempia näin hyvällä paikalla (kävelymatka keskustaan). Kaupungin vuokra-asuntojono pitkä. Eipä tyypin kanssa ole kyllä oltu yhteyksissä juuri lainkaan muuton jälkeen, aina olen vuokran ajallaan maksanut.
Vuokrantaja.