Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko vuokranantajan saada tietää ihmisen koko elämäntarina?

Vierailija
24.04.2021 |

Minusta ei.

Kun menen kauppaan ostamaan maitopurkkia, ei sielläkään kukaan kysy typeriä.

Kierrän tuollaiset kaukaa.

Murhamiehetkin ovat vapaampia kuin rivikansalaiset.

Mur.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta vuokranantajan ei myöskään tarvitse vuokrata sinulle.

Vierailija
2/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta asunnon omistaja saa päättää, kenet valitsee vuokralaiseksi. Hän voi tehdä päätöksen sen mukaan, mitä kerrot tai olet kertomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Kerran olen törmännyt tällaiseen vuokranantajaan joka olisi halunnut tonkia koko elämäni ja tavata puolet suvusta ennen asunnon vuokrausta. Sanoin että en halua hänen vuokralaisekseen.

Vierailija
4/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn, mikä on elämäntilanne asunnon vuokrauksen ajan, mistä vuokrarahat tulevat ja tsekkaan luottotiedot. Jos nämä ei jostain syystä miellytä, ei tule minulle vuokralle.

Vierailija
5/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tervejärkinen halua tuollaista vuokranantajaa 😬

Vierailija
6/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ja tiedät sen ihan hyvin itsekin. Tietyt asiat mahdollisessa vuokralaisessa kuitenkin ihan täysin ymmärrettävästi kiinnostavat vuokranantajaa. Hänellä on oikeus niitä tiedustella ja valita vuokralaisensa vastausten (tai niiden puutteen) perusteella.

Vierailija
7/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä tässä sitten oli se ongelma?

Vierailija
8/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä tässä sitten oli se ongelma?

Mistä minä tiedän 🤷🏻‍♀️

Vierailija
9/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Vuokrantajalle kuuluu ainoastaan maksukyky ja luottotiedot. Muu ei edes kiinnosta.

Vierailija
10/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse.

Vuokrantajalle kuuluu ainoastaan maksukyky ja luottotiedot. Muu ei edes kiinnosta.

Sanoo huumekauppias. Vaiko prostituoitu?

Vierailija
11/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajana minua kiinnostaa seuraavat asiat:

- onko henkilö sellainen, jonka voin olettaa asuvan niin, että hän ei riko tai kohtele huonosti asuntoa, eikä ota sinne asumaan luvatta vuokrasopimuksen ulkopuolisia henkilöitä.

- maksukyky

- henkilö, jonka kanssa asiallinen yhteydenpito sujuu.

Minulle ei kuulu mm. :

- sukuselvitys

- yksityiselämä

- kaikennäköiset epäoleelliset yksityiskohdat, kuten onko kaapit järjestyksessä tai peseekö ikkunat miten usein.

Vierailija
12/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kertoo hyvin rajattomasta luonteesta että vaatii tietoja siitä "mistä vuokrarahat tulevat" - suoraan sanottuna siis haluaa nähdä palkkatodistuksen tms jotta voi varmistua siitä että osa vuokrasta ei tule asumistuesta. Teennäistä ylimielistä ronkkimista, etenkin tällä hetkellä kun on vuokralaisen markkinat ja asuntoja paljon vapaana. Kannattaa vuokrata vaikka Lumolta, ne maksaa maalit ja saa pitää lemmikkiä ja vuokravakuus 0€, ei tollasta omahyväisten sijoituspelleilijöiden touhua jaksa kukaan jotka itkun kanssa syynäävät muiden asioita jotka eivät heihin vaikuta.

Vierailija
13/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö. Täällä Ruotsissa eka vuokranantaja kutsui kylään neljännesvuosittain. Ei hajua miksi, mutta tuntui, että pakko oli mennä. Siellä sitten seurusteltiin vaan. Puutarhakutsuja ja sellaista. Niillä oli omiakin kavereita ja meidät esiteltiin myös vuokranantajan aikuisille lapsille. Olin kyllä aina tosi häkeltynyt ja mietin, että onkohan yleistäkin täällä. Nykyinen vuokranantaja on normaali, eikä vaivaa.

Vierailija
14/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mikään ongelma kertoa, että olen työelämässä, työskelenten alalla sejase, työsuhde on vakituinen. Luottotiedot saa tsekata, tietenkin. Sekin tulee asuntoa hakiessa esille muutanko yksin vai kaksin ja löytyykö lemmikkejä. Tupakoimattomuuskin tulee todennäköisesti esille keskustelussa. Sen enmpää mun elämä tai elintavat ei vuokranantajalle kuulu.

Olen suosinut isoja toimijoita, jotka vuokraa asuntoja tyyliin nimi paperiin ja tossa on avaimet. Kyseessä on liiketoimi jossa minä ostan vuokranantajan tarjoaman palvelun eli asunnon käyttööni tietyllä summalla kuukaudessa. En halua tietää vuokranantajasta yhtään mitään eikä vuokranantajalle kuulu mun asiat millään lailla. Asun siis siivosti ja maksan vuokrat ajallaan.

Vierailija
15/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit kyselyt ymmärrän, ja hyväksyn että joko saan tai en saa asuntoa.

Vuoden sopimuksiin en lähde ilman omia reunaehtoja.

Asokämppään olisi rahaa mutta tiedän ettei se systeemi sovi minulle, kokemuksen kautta.

Jos on möykkänaapurit, huonokuntoinen kämppä tai elämä löytyy muualta, en takuusti ala maksella kellekään yhtään mitään.

Toivottavasti löytyy jotain fiksua.

Ap

Vierailija
16/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kertoo hyvin rajattomasta luonteesta että vaatii tietoja siitä "mistä vuokrarahat tulevat" - suoraan sanottuna siis haluaa nähdä palkkatodistuksen tms jotta voi varmistua siitä että osa vuokrasta ei tule asumistuesta. Teennäistä ylimielistä ronkkimista, etenkin tällä hetkellä kun on vuokralaisen markkinat ja asuntoja paljon vapaana. Kannattaa vuokrata vaikka Lumolta, ne maksaa maalit ja saa pitää lemmikkiä ja vuokravakuus 0€, ei tollasta omahyväisten sijoituspelleilijöiden touhua jaksa kukaan jotka itkun kanssa syynäävät muiden asioita jotka eivät heihin vaikuta.

Vuokranantajalle ei kuulu palkkatodistus eikä tulot muutenkaan. Vuokralaisen tulotaso ei kerro mitään maksuhalukkuudesta. Tietenkin työtön on epävarmempi vuokralainen kuin työssäkäyvä mutta äkkikös työtön on töissä ja työllistetty työttömänä. Sato, Lumo yms. ovat helpompia asiointikumppaneita kuin monet yksityiset. Vuokrataso voi olla vähän korkeampi mutta muut jutut eleensä toimii paremmin.

Vierailija
17/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paljon helpompi saada kämppä kun kerron vuokraajalle että kämpästä tulee nörttiluola, eli hyvin vähän jos ollenkaan kämpässä juhlimisia yms ja kämppä tulee täyteen kirjahyllyjä, tietokoneita ja johtoja, eikä pienet kulumiset kämpässä haittaa, kunhan sähköt pelaa.

Vierailija
18/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vuokralaiseksi haluavalta esim. Miten pitkään hän mahdollisesti aikoo asua ja millainen elämäntilanne hänellä on. Tämän jutustelu auttaa selvittämään minkälaisen ihmisen kanssa olen tekemässä ehkä useamman vuoden kestävän sopimuksen. Ihmisen käytöksestä, myös sanattomasta, voi lukea uskomattoman paljon asioita.

Vierailija
19/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevina vuosina tulee varmaan ajankohtaiseksi tämä itselle vuokranantajan näkökulmasta. Haluaisin tietää onko henkilöllä säännölliset tulot tai lapsia tai lemmikkejä. Jos kahta viimeistä on, en vuokraa, niin kämppä pysyy todennäköisesti jossain kunnossa. Muuten ei kuulu mulle.

Vierailija
20/34 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti näin:

- henkilö, jonka kanssa asiallinen yhteydenpito sujuu.

Mitä sillä tarkoitat? Eli vuokralaisen lisäksi joku muu?