Muita yli vuodan vapaaehtoisessa karanteenissa olleita?
Olen viime vuoden helmikuusta saakka ollut vain kotona. Tilannut ruuat ovelle ja ulkoilu on rajoittunut parvekkeella käyntiin. Onko muita, jotka ovat huolehtineet terveydestään?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet uskaltanut liikkua missään edes ennen koronaa? Ainahan silloinkin on ollut mahdollisuus esim. jäädä auton alle.
Siihen voi itse vaikuttaa. Ei esimerkiksi hortoile keskellä tietä humalassa kuten ilmeisesti sinä, jos sinulle auton alle jäänti on ihan tuuripeliä.
Aha, sinun mielestä kaikki auton alle jääneet on hortoilleet humalassa, myös lapset??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet uskaltanut liikkua missään edes ennen koronaa? Ainahan silloinkin on ollut mahdollisuus esim. jäädä auton alle.
Siihen voi itse vaikuttaa. Ei esimerkiksi hortoile keskellä tietä humalassa kuten ilmeisesti sinä, jos sinulle auton alle jäänti on ihan tuuripeliä.
Aha, sinun mielestä kaikki auton alle jääneet on hortoilleet humalassa, myös lapset??
Joukkoon mahtuu myös kännykkäänsä tai varpaitaan tuijottavia hölmöjä, sekä maskin takia lasit huurussa hortoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin provo? Mutta jos ei ole, lähde Ap rohkeasti vaan ulos ja ala elämään niin normaalia elämää kun yhteiskunta sallii. Et tee kenellekään, et edes itsellesi, minkäänlaisia palveluksia toimimalla noin. Maksamme mielenterveyskulusi sitten muuten myöhemmin. Itse mielummin sairastan koronan (sairastin jo), kuin tulisin hulluksi. Jälkimmäinen on huomattavasti vaarallisempaa.
Sinulla on varsin puutteelliset tiedot mielen sairauksista ja niiden vaarallisuudesta. Koronaan on kuollut yli 3 miljoonaa virallisen statistiikan mukaan ja ylikuolleisuutta tutkien muutama miljoona lisää.
Denialismi on psyykkinen häiriötila, joka laukeaa kun mieli ei kestä todellisuutta. Sinä näyt potevan sitä.
Psyyken suojamekanismeista kieltäminen on kaikkein typerin, koska suojatessaan mieltä se altistaa ruumiin. Letaali ja patologinen piirre.
Iso osa ihmisistä sietää eristyneisyyttä oikein hyvin, introvertit nauttivat siitä. Mutta läheisriippuvainen, epäitsenäinen persoona varmasti mieluummin kuolee koronaan tai hirttäytyy kuin huolehtii tartuntataudin estämisestä.
Reippaasti rekan alle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukkoon mahtuu myös kännykkäänsä tai varpaitaan tuijottavia hölmöjä, sekä maskin takia lasit huurussa hortoilijoita.
Tämä auton alle jääjä lienee sitten joku edellämainituista. Veikkaan kyllä, että maskia ei käytä eikä optikolle mene. Joten kännykkäriippuvainen, humalikko tai lapsi.
Mutta kuten sanottu, liikennevahingot on HELPPO VÄLTTÄÄ. Koronan vertaaminen siihen on lapsellisen, typerän ihmisen vertaus.
Miten voi jotakuta häiritä se, että suuri osa ihmisistä oikeasti varoo tartuntaa eikä sitä myöskään levitä?
Onko se oire, häviävän pieni oire heräilevästä järjestä tai omastatunnosta?
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat?
Aika paljon. Miten tuo liittyy koronaan ja kotonaolemiseen?
Ylipaino on riski sairastua vakavasti.
No en minä nyt sentään täysin kotiin ole lukittautunut, mutta oman kodin ulkopuolella olen liikkunut ainoastaan yksin ja ohjeistuksia noudatten, eli vältellyt muita. Muualla en ole käynyt, kuin kerran viikossa kaupassa. Kaupassa käyn viimeisellä aukiolotunnnilla ja tietenkin aina maski naamalla. Kädet pesen aina kauppaan mennessä ja kaupasta lähtiessä. Tämän lisäksi desifion aina ostoskärryjen kahvat sekö lopuksi vielä käteni.
Kunnostani tietenkin pidän huolta, eli liikun säännöllisesti pyöräillen ja kävellen, sekä erilaisia kotiaskareita tehden (lumityöt, nurmikon leikkuu, klapihommat jne). Ne on helppoa tehdä omassa rauhassa näin maalla asuvana.
Jos ap ei kärsi tilanteesta, niin miksi pitäisi epäillä hänen mielenterveyttään? Hyvä, että edes joku ottaa rajoitukset vakavasti. Mistään mitään välittämättömiä huithapeleita on ollut varovaisten vastapainoksi ihan tarpeeksi. Enemmän epäilisin niiden huithapeleiden mielenterveyttä, vähintään joku persoonallisuushäiriö on oltava, kun ei välitetä yhtään muista eikä ohjeista.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on terveydestä huolehtimista?
En ole saanut tappavaa tai ainakin vaikeita jälkitauteja aiheuttavaa virusta. Kaikki ihmiset eivät kuulemma pidä turvaetäisyyksiä eikä maskeja, eivätkä käytä käsidesiä.
Eikä ole saanut n. 99,9% muistakaan ihmisistä, vaikka ihan normaalisti on menty koko ajan.
Mistä tuo luku on, kun Suomessa on tehty vähemmän testejä kuin on edes ihmisiä?
En ole mennyt noin äärimmäisyyksiin, mutta hyvin varovainen itsekin olen ollut, ainakin kun vertaan suurimpaan osaan muista. En käy missään ravintoloissa, kahviloissa, shoppailemassa, salilla, elokuvissa tms niinkuin ennen kävin, vaan vältän sisätiloja, joissa muita ihmisiä. Kerran ollut pakko käydä pankissa ja pari kertaa laboratoriossa, mutta muuten olen onnistunut välttämään. Tilaan ruokaostokset ovelle ja myös joskus ruokaa jostain ravintolasta, hoidan apteekkiasiat drive inissä jne. Vanhempiani tapaan, koska he ovat etätöissä ja toimivat muutenkin samoin kuin minä, sillä kuten minäkin, myös he kuuluvat riskiryhmään. Ja paria ystävääni olen myös tavannut, mutta vain ulkona. Muihin pidän yhteyttä videopuheluiden ja viestittelyn kautta, sekin on tärkeä osa sosiaalista elämää tällä hetkellä, vaikka ehdottomasti nuo livekohtaamisetkin ovat tarpeellisia. Ulkoilemassa käyn noin 5 kertaa viikossa, koska se tekee hyvää mielelle ja fyysiselle kunnolle (vaikka teenkin myös youtubesta kotitreenejä). Todella pieni riski saada tartunta sitä kautta, etenkin kun huolehtii käsihygieniasta kotiin palattuaan jne. Suosittelen lämpimästi, että jokainen rohkaistuisi ainakin ulkoilemaan, muuten tulee ihan mökkihöperöksi näin pitkässä ajassa!
Töissä olen käynyt, työskentelen ulkona ja lähikontakteja tulee aniharvoin. Välillä olen käynyt tervehtimässä vanhempia heidän pihallaan. Ruoat hakenut noutona, muutaman kerran joutunut käymään lääkärissä. Muuten ollut kotona. En ainakaan tietääkseni ole sairastanut koronaa.
Kauhea määrä alapeukkuja, kun huolehdin omasta ja muiden terveydestä.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on terveydestä huolehtimista?
En ole saanut tappavaa tai ainakin vaikeita jälkitauteja aiheuttavaa virusta. Kaikki ihmiset eivät kuulemma pidä turvaetäisyyksiä eikä maskeja, eivätkä käytä käsidesiä.
Idiootti. Ei se tapa kuin ikäloppuja jotka olisivat kuolleet muutoinkin!
Äo?
Vierailija kirjoitti:
No en minä nyt sentään täysin kotiin ole lukittautunut, mutta oman kodin ulkopuolella olen liikkunut ainoastaan yksin ja ohjeistuksia noudatten, eli vältellyt muita. Muualla en ole käynyt, kuin kerran viikossa kaupassa. Kaupassa käyn viimeisellä aukiolotunnnilla ja tietenkin aina maski naamalla. Kädet pesen aina kauppaan mennessä ja kaupasta lähtiessä. Tämän lisäksi desifion aina ostoskärryjen kahvat sekö lopuksi vielä käteni.
Kunnostani tietenkin pidän huolta, eli liikun säännöllisesti pyöräillen ja kävellen, sekä erilaisia kotiaskareita tehden (lumityöt, nurmikon leikkuu, klapihommat jne). Ne on helppoa tehdä omassa rauhassa näin maalla asuvana.
Käsidesi syöpyy ihon läpi ja altistaa viruksille.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jotakuta häiritä se, että suuri osa ihmisistä oikeasti varoo tartuntaa eikä sitä myöskään levitä?
Onko se oire, häviävän pieni oire heräilevästä järjestä tai omastatunnosta?
Ei se minua häiritse, mutta onhan se sairasta.
ap. kirjoitti:
Kauhea määrä alapeukkuja, kun huolehdin omasta ja muiden terveydestä.
Et edes huolehdi omasta terveydestäsi. Jos huolehtisit, ulkoilisit muuallakin kuin parvekkeella. Liikunta ja raitis ilma ovat olennainen osa terveydestä huolehtimista.
Onpas täällä monta koronapelosta seonnutta. Sääliksi käy :(
En kutsuisi tuota terveydestä huolehtimiseksi vaan mielenterveysongelman ruokkimiseksi. Selvästi taipumusta mielenterveysongelmiin, hysteriaan ja pakkomielteisiin jotka aiheuttaneet kotiin lukittautumisen vaikka koko ajan on asiantuntijat kertoneet esim. ulkoilun olevan aivan turvallista ja täysin mahdollista myös useiden metrien turvaväleillä. Mitään syytä täydelliselle karanteenille (eli ei edes ulkoilua) ei ole ollut edes riskiryhmäläisillä
Koska nää zombiet lähtee ulos hortoilemaan.