Mistä sitä kuuluisaa apua haetaan?
Erosin noin 7 vuotta sitten tilanteessa, jossa mies oli löytänyt uuden ja kaiken lisäksi meillä oli talo rakenteilla ja kesken. Silloin kävin työterveydessä koska olisin halunnut keskusteluapua. Työterveyslääkäri katsoi minua ilmekään värähtämättä, kirjoitti 2 päivää saikkua ja kysyi enkö voisi jutella jollekin ystävälleni. Olin pettynyt, elämäni oli ihan atomeina ja tässä oli kaikki apu, mitä sain.
Nyt olen jälleen tilanteessa, jossa ero on todennäköisesti tulossa. Tähän ei liity kolmansia osapuolia, mutta meillä on pienet lapset. Mielessäni on niin paljon ahdistavia ajatuksia ja haluaisin päästä niitä jonnekin purkamaan. Mikä on ollut teillä se reitti, jos ei halua omia ystäviään vaivata näillä murheilla? Enkä edes tiedä onko ketään niin läheistä ystävää kenelle haluaisin näitä asioita avata.
Kommentit (25)
Julkiselta puolelta ei saa ainakaan apua, kirjoittavat mielialalääkkeet ja that's it. Itse olin jo kolmatta kertaa elämäni aikana hakemassa sieltä apua, mutta sanoivat että eivät voi auttaa ja osastolle pitäisi mennä, mutta koska mulla on lapsia, ne olisi pitänyt ottaa huostaan sitten siinä samalla. Jäi avun hakeminen siihen, enkä enää ikinä hae apua mistään.
Toivottavasti hoitoon pääsy tosiaan helpottuu, kun ihmiset voivat näin huonosti.
Seurakunnalta voi hakea sielunhoitoapua.
Kahdeksankymmentäluvulla ystäväni yritti, joutui pakkohoitoon sairaalaan aika pitkäksi aikaa. Pärjäsi pitkään, mutta onnistui sitten yrityksessään ennen vuosituhannen vaihdetta, silloin tuli avohoidot ja moniammatillinen yhteistyö sekä verkostokoordinaatio ja muu puuhastelu. Samalla hoitoon pääsy vaikeutui ja osastopaikkoja alettiin karsia.