Ongelma, inhoan lääkäreitä, tullut niin paljon virhe-diagnooseja heiltä
Mutta yhden tapailumiehen ammatti on lääkäri, ja hän on lukuunottamatta ammattiaan oikein mukava. Jotenkin vaan inhoan koko ammattikuntaa, kun arvauskeskuksessa saa ikinä mitään vaivaa hoidettua. Tästä ei varmaan ikinä voi tulla mitään.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy yksityisellä?
Niin usein käynkin, tullut vaan mokia myös yksityislääkäreiltä. Koska olen opiskelija, joudun välillä käydä myös terveyskeskuksessa, niitä kuitenkin välttelen.
Vierailija kirjoitti:
Etsin aina itse netistä avun kaikkeen. Useimmat lääkärit eivät ole ajan tasalla.
Mutta jos vaiva vaatii vaikka antibiootteja, niin siihen loppuu itsehoitoavut. Ap
Tuu uudestaan jos ei oireet lopu. Täs on buranaresepti. Hei hei
8000€ kuukaudessa tuosta mantrasta, helppo työ hyvä palkka
Vierailija kirjoitti:
Tuu uudestaan jos ei oireet lopu. Täs on buranaresepti. Hei hei
8000€ kuukaudessa tuosta mantrasta, helppo työ hyvä palkka
Joo, mulla just toi kuva. En oikeesti tiedä voiko meidän jutusta ikinä tulla mitään, jos ajattelen hänen työstään näin negatiivisesti ja oon jotenkin passiivis-aggressiivinen. Ap
Kerran lääkäri sössi poskiontelopunktion kohdallani.
Kyllä olisi mukavaa jos lääkäri myöntäisi suoraan ettei osaa tehdä jotain toimenpidettä ennenkuin alkaa työntelemään piikkejä nenän sisälle rustoista läpi miten sattuu
Vika ei ole pelkästään lääkäreissä vaan myös potilaissa. Jotkut, kuten sinä, et ilmeisesti osaa kertoa oireistasi ja tuntemuksistasi niin, että lääkäri voisi tehdä oikean diagnoosin ja määrätä oikean hoidon.
En keksi mitään muuta syytä, miksi jotkut saavat aina oikeaa hoitoa ja jotkut harvoin, jos silloinkaan.
Tyytyväinen potilas kirjoitti:
Vika ei ole pelkästään lääkäreissä vaan myös potilaissa. Jotkut, kuten sinä, et ilmeisesti osaa kertoa oireistasi ja tuntemuksistasi niin, että lääkäri voisi tehdä oikean diagnoosin ja määrätä oikean hoidon.
En keksi mitään muuta syytä, miksi jotkut saavat aina oikeaa hoitoa ja jotkut harvoin, jos silloinkaan.
Ja sitten syytellään potilasta. Ei mulle kyllä tulisi itselleni mieleenkään, syytellä asiakasta jos en osaa omaa työtäni tehdä. Ihmisillä voiolla vaikka sairaus, joka vaikuttaa hänen kommunikointikykyynsä, on lääkärillä silmät päässä ja myös tuntoaisti. Ei kaikki ole kuulon varaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tyytyväinen potilas kirjoitti:
Ja sitten syytellään potilasta. Ei mulle kyllä tulisi itselleni mieleenkään, syytellä asiakasta jos en osaa omaa työtäni tehdä. Ihmisillä voiolla vaikka sairaus, joka vaikuttaa hänen kommunikointikykyynsä, on lääkärillä silmät päässä ja myös tuntoaisti. Ei kaikki ole kuulon varaista.
Ap
Kaikilla lääkäreillä Suomessa on suurin piirtein samanlainen koulutus. Ihmisiä hekin ovat, joten kommunikaatiossa saattaa silläkin puolella olla ongelmia. Tuli vain mieleen entinen alaiseni, joka kävi samalla työterveyslääkärillä kuin minä. Aina hänellä oli väärä diagnoosi ja väärät lääkkeet, kun minä sain aina tarvitsemani avun.
Keskustelimme joskus asiasta ja hän ihmetteli, kun lääkäri ei löytänyt vikaa kertomatta. Mistä lääkäri olisi edes tiennyt, mitä tutkia, jos asiakas leikkii arvausleikkejä? Kyllähän silloin varmaan tuntee asioivansa arvauskeskuksessa. Lääkärin työ kun on muutakin kuin labratulosten raja-arvoja ja reseptinkirjoittamista.
Minä olen potilaan asemassa kohdannut pääosin ihan asiallisia ja ammattinsa osaavia lääkäreitä, joten puutteellisen hoidon vuoksi en heitä inhoa.
Mutta yksityishenkilöinä monet ovat hankalia ja aggressiivisia ihmisiä, mitä heihin olen tutustunut mm. harrastusten kautta. Oma näkemys on se ainoa oikea näkemys eivätkä epäröi vaikka ruveta huutamaan toisen päälle, jos tämä esittää heidän mielestään jonkin väärän mielipiteen. Ovat herkästi loukkaantuvia, koppavia, itsereflektiotaidoiltaan puutteellisia, joillain on selvää tunteiden säätelyn ongelmaa. Useimmilla on ollut lisäksi huomattavan kehno ammatillinen itsetunto, koska kritiikki terveydenhuoltojärjestelmää kohtaan otetaan aina oman ammattitaidon ja persoonan arvosteluna. Joillekin voisi alan vaihto tehdä hyvää enkä tiedä, mikä heitä lääkärin ammatissa pitelee.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen potilaan asemassa kohdannut pääosin ihan asiallisia ja ammattinsa osaavia lääkäreitä, joten puutteellisen hoidon vuoksi en heitä inhoa.
Mutta yksityishenkilöinä monet ovat hankalia ja aggressiivisia ihmisiä, mitä heihin olen tutustunut mm. harrastusten kautta. Oma näkemys on se ainoa oikea näkemys eivätkä epäröi vaikka ruveta huutamaan toisen päälle, jos tämä esittää heidän mielestään jonkin väärän mielipiteen. Ovat herkästi loukkaantuvia, koppavia, itsereflektiotaidoiltaan puutteellisia, joillain on selvää tunteiden säätelyn ongelmaa. Useimmilla on ollut lisäksi huomattavan kehno ammatillinen itsetunto, koska kritiikki terveydenhuoltojärjestelmää kohtaan otetaan aina oman ammattitaidon ja persoonan arvosteluna. Joillekin voisi alan vaihto tehdä hyvää enkä tiedä, mikä heitä lääkärin ammatissa pitelee.
Joo tullut kanssa huomattua tämä. Sitten tässä miehessä se huono puoli, on tosi kärsimätön ja vaatii toista osapuolta aina olemaan ymmärtäväinen. Ap
Etsin aina itse netistä avun kaikkeen. Useimmat lääkärit eivät ole ajan tasalla.