Miksi kukaan haluaa asua Helsingissä?
Asunnot ovat kalliita ja vanhoja. Monessa kaupungissa sossu-elätitkin asuu paljon tasokkaammissa kämpissä yhteiskunnan laskuun kuin mitä Helsingissä töissä käyvät ihmiset.
Helsingissä pyörii ihmeellistä ja epämääräistä porukkaa joka kulmassa. Todella ahdistavaa seutua kaikin puolin.
Kommentit (35)
Itselle syy oli työmatka ja kun sinne satuin syntymään. Mutta heti kun pystyin niin muutin maalle ja etätöihin.
Pk-seudun ahkerat ihmiset maksavat maalaisten laiskottelun.
"Näin rikkaat kunnat rahoittavat köyhempiään – katso kotikuntasi tilanne, Helsingille ylivoimainen lasku muista"
"Suurin lasku lankeaa Helsingille, 373,6 miljoonaa euroa (340,6 milj. euroa 2019). Seuraavina tulevat Espoo 168,4 miljoonan euron (171,8) ja Vantaa 38,6 miljoonan (40,4) euron osuuksilla. Kauniaisen osuus on tänä vuonna 14,2 miljoonaa euroa."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4012a4c-43c6-487a-9587-2e6d470b9…
Vierailija kirjoitti:
Helsinki tulisi räjäyttää irti mantereesta ja hinata asukkaineen Atlantille kellumaan.
Poikalapsihullu...
Missä ap ihminåsen on hyvä elää? Kysyn tosissani.
Dunga kirjoitti:
Kun on syntynyt helsinkiläisenä helsinkiläisille vanhemmille, ja isovanhemmatkin täkäläisiä, niin mihin sitä kotikaupungistaan muuttaisi.
Täällä ovat kaikki sukulaiset ja ystävät, siis koko elämä paitsi kesämökki.
Itse neljännen polven stadilainen.
Mutta pakko se on todeta, että kiitti mutta ei enään.
Rahalla tehty niin iso kuilu hyvien ja huonojen alueiden väliin, että ei hotsita jäädä tänne ruskeiden ja päihdeongelmaisten sekaan.
Ei myöskään nappaa maksaa 12-1500 vuokraa hyvän alueen perheasunnosta.
Liikaa autoja, liikaa ruskeita, liikaa nipoja, liikaa trendipellejä.
Kaipaan luontoa ja tilaa enemmän, hetikun sopiva kohde löytyy ni morjens !
Sitten ku lapset on isoja, tuun takas ravailemaan baareissa ja puistoissa.
Olen syntynyt Hgissä mutta asunut puolet elämästäni ulkomailla ja joitakin vuosia Länsi-Suomessa. Nyt asuimme lähes 10 vuotta putkeen Hgissä hyvällä alueella. Viime syksynä ostimme mieheni kanssa talon Lounais-Suomen rannikolta. Meillä on vielä kaksio Töölössä, mutta käytämme sitä ehkä kaksi yötä kuukaudessa.
Minun stadini on menettänyt sielunsa joskus 2000-luvun alussa. En tunne enää syntymäkaupunkiani omakseni.
En halua lasteni (6- ja 4-vuotiaat) varttuvan Helsingissä.
Viehättääkö tuollainen juurettomuus?
Löytyisikö jotain faktaa, en muuttaisi muualle enkä muutakaan.
Moni ulkkis vihvassien kutsumana ja maksamana.
Huutonaurua kirjoitti:
Helsingissä kun menee julkisiin kulkuneuvoihin, niin kaiken maailman kaljupäisiä pannunnuolija lepakko-naisia, nistejä ja ties mitä hampuuseja on penkit täynnä. Kulkuneuvosta kun ulos astuu, niin molottavia mutruhuulia on laumoina ja sitä säestää hyvin, kun joku tärähtänyt saarnaa Jeesuksesta megafoniin.
Tosi ihana paikka 😂
Joo, kaupungeissa on ihmisiä. Jos ei siitä pidä voi aina muuttaa mökkiin keskelle korpea.
Palvelut ovat erinomaisia. Talvella kaupunki tekee monet hiihtoladut ja minulla on vain parin metropysäkin päässä kolme uimahallia, kuntosaleissa on mistä valita jne jne jne.
Lähiöt on pilattu kirjoitti:
Dunga kirjoitti:
Kun on syntynyt helsinkiläisenä helsinkiläisille vanhemmille, ja isovanhemmatkin täkäläisiä, niin mihin sitä kotikaupungistaan muuttaisi.
Täällä ovat kaikki sukulaiset ja ystävät, siis koko elämä paitsi kesämökki.
Itse neljännen polven stadilainen.
Mutta pakko se on todeta, että kiitti mutta ei enään.
Rahalla tehty niin iso kuilu hyvien ja huonojen alueiden väliin, että ei hotsita jäädä tänne ruskeiden ja päihdeongelmaisten sekaan.Ei myöskään nappaa maksaa 12-1500 vuokraa hyvän alueen perheasunnosta.
Liikaa autoja, liikaa ruskeita, liikaa nipoja, liikaa trendipellejä.
Kaipaan luontoa ja tilaa enemmän, hetikun sopiva kohde löytyy ni morjens !
Sitten ku lapset on isoja, tuun takas ravailemaan baareissa ja puistoissa.
Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Palvelut ovat erinomaisia. Talvella kaupunki tekee monet hiihtoladut ja minulla on vain parin metropysäkin päässä kolme uimahallia, kuntosaleissa on mistä valita jne jne jne.
Tämä on niin totta. Kaverilla on kakkosasunto Parikkalassa, ja siellä saat luoda itse latusi aitoon Eino Leino -tyyliin. Lähin lääkäri on todella kaukana. Linnusto toki on hienoa ja biisonit vaeltavat arolla.
Huutonaurua kirjoitti:
Helsingissä kun menee julkisiin kulkuneuvoihin, niin kaiken maailman kaljupäisiä pannunnuolija lepakko-naisia, nistejä ja ties mitä hampuuseja on penkit täynnä. Kulkuneuvosta kun ulos astuu, niin molottavia mutruhuulia on laumoina ja sitä säestää hyvin, kun joku tärähtänyt saarnaa Jeesuksesta megafoniin.
Tosi ihana paikka 😂
Maallako ei ole väkivaltaisia hulluja? Esimerkiksi Valkeakoskella vaikka ei ole sairaita raiskaajamurhaajia?
Niiden myymiä pirejä helsinkiläiset piiripäät kuitenkin käyttää.
Kävit varmaan myös Lasnamäessä?