Miksi kukaan haluaa asua Helsingissä?
Asunnot ovat kalliita ja vanhoja. Monessa kaupungissa sossu-elätitkin asuu paljon tasokkaammissa kämpissä yhteiskunnan laskuun kuin mitä Helsingissä töissä käyvät ihmiset.
Helsingissä pyörii ihmeellistä ja epämääräistä porukkaa joka kulmassa. Todella ahdistavaa seutua kaikin puolin.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Stadis on kliffaa.
Haista savolainen pitkäpas.a
Kaikki on täällä lähellä. On helppoa elää spontania elamää ja nauttia oman stadin sykkeestä. En vaihtaisi pois. Tää stadi on mun hima.
Joo asunnot on vanhoja.
Itse asun 100 vuotta vanhassa kerrostalossa ja onhan tää aika erillainen kuin nykyajan itsemurhayksiöt.
Korkeat huoneet rappukäytävän katossa kauniita reliefejä ja porttikongin katossa kattomaalaus.
Helsingistä on muutettu pois ennätysvauhtia, kertoo päivän HS.
Erittäin ymmärrettävää, mutta Hesarille suuri hämmästys.
Ei HS ymmärrä keskiluokkaisen, työssäkäyvän ja veroja maksavan sielunmaisemaa lainkaan.
Helsinki on suomen ainoa kaupunki. Ei maalaisten pitäisi pyrkiä Helsinkiin.
Kun on syntynyt helsinkiläisenä helsinkiläisille vanhemmille, ja isovanhemmatkin täkäläisiä, niin mihin sitä kotikaupungistaan muuttaisi.
Täällä ovat kaikki sukulaiset ja ystävät, siis koko elämä paitsi kesämökki.
No mä olen aina asunut täällä eli melkein 50 vuotta jo. Tää on mun koti, pois en muuta. Tiedätkö, että täällä rakennetaan jatkuvasti uusia asuntoja ja tämä munkin kämppä on vasta 7-vuotias. Kallista kyllä, mutta se ei ole mulle ollut ikinä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Joku pönde taas vinkumassa.
Tässä toinen savolainen.
Älkää nyt vastailko tälle, se on taas joku riidanhaastaja
Helsingissä kun menee julkisiin kulkuneuvoihin, niin kaiken maailman kaljupäisiä pannunnuolija lepakko-naisia, nistejä ja ties mitä hampuuseja on penkit täynnä. Kulkuneuvosta kun ulos astuu, niin molottavia mutruhuulia on laumoina ja sitä säestää hyvin, kun joku tärähtänyt saarnaa Jeesuksesta megafoniin.
Tosi ihana paikka 😂
Helsinki tulisi räjäyttää irti mantereesta ja hinata asukkaineen Atlantille kellumaan.
No mä asuin stadissa koko ikäni, mut sit muutin veks. Syynä asumisen kalleus ja muuttunu ympäristö. Ja Stadin politiikka alko ärsyttämään.
Ostin oman talon pks-alueen ulkopuolelta ja käyn stadissa ehkä muutaman kerran vuodessa.
Kävisin useemmin ehkä, mutta kun siellä ei oo enää parkkipaikkoja tai sit parkkimaksut on törkeitä.
Eikä siellä oikeestaan mulle enää mitään muutenkaan ole. Stadi ei oo enää stadi. Harmi sinänsä.
Kävin toissa kesänä Tallinnassa ja se oli paljon fiksumpi paikka kuin Helsinki. Ei läheskään samanlaista piripää-sakkia pitkin katuja.
Vierailija kirjoitti:
Joku pönde taas vinkumassa.
Sä et vaan snaijaa.
Monikin tykkää asua kotonaan. Mulla koti on maalla enkä kaupunkiin muuta. Stadilaisella se on siellä. Osalla vapaaehtoisesti osalla nälän sanelema pakko.
huuto Kalliosta kirjoitti:
Kaikki on täällä lähellä. On helppoa elää spontania elamää ja nauttia oman stadin sykkeestä. En vaihtaisi pois. Tää stadi on mun hima.
Jos haluaa asua kaupungissa ei muita vaihtoehtoja ole. Suomessa kun on vain yksi kaupunki.
Kukaan ei sinne pakota. Jokainen asuu missä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki tulisi räjäyttää irti mantereesta ja hinata asukkaineen Atlantille kellumaan.
Kuka sitten kustantaisi maalaisten elämän?
Stadis on kliffaa.