Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla menisi nyt pyykinpesukone tai astoanpesukone rikki, pystyisitkö samantien ostamaan uuden sen vaikuttamatta talouteesi?

Vierailija
23.04.2021 |

Meillä onneksi tällä hetkellä säästötilillä sen verran varaa, että onneksi pystyttäis ostamaan vaikka 500€:n uusi laite samantien.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en eikä mulla edes ole astianpesukonetta, koska ei moiseen ylellisyyteen ole koskaan ollut varaa ja yksinasuvana ei niin tarvettakaan.

Jotenkin alkaa näin +40-vuotiaana ärsyttämään jo oikein kunnolla tämä jatkuva rahapula. Nuorena vielä ok, mutta ei kyllä enää tässä iässä.

Vierailija
42/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Itse asiassa jouduin viime vuonna ostamaan sekä pesukoneen että uunin ja ostin merkit, joihin luotan. Ja pari vuotta sitten tarvitsimme kakkosauton ja ostin alle 5 vuotta vanhan auton käteisellä kahden viikon varoajalla. 

Kiitän onneani, että tietyt asiat ovat menneet kohdilleen, eikä tarvitse ainakaan tällä hetkellä huolestua kohtuullisista äkillisistä menoista. En ole rikas, mutta keskituloinen ja suht säästeliäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvii astianpesukonetta? 2 lautasta omistan, niistäkin toinen turha.

Pyykkikoneen voi hankkia kirpparilta muutamalla kympillä.

Vierailija
44/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta että visalla on erääntymässä 900 ja talouden vakuutuslaskut 1600 tulee maksuun toukokuussa, kaiken normaalin kuukausittaisen menon lisäksi, ei olisi mikään ongelma valita juuri sellaisia ominaisuuksia koneeseen kuin haluaisinkin ja vaikka se pyykkikonekin samaan syssyyn. Varmaan ostaisin visalla netistä ja eräpäivänä luotot taas nollille.

Vierailija
45/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ensi viikolla on uusi kone tulossa, pari kuukautta pesin taloyhtiön pesutuvassa ja sehän se vasta jännää oli.. Siellä talon vakipyykkärit saa hirveitä kilareita, kun heidän "vakivuoronsa" menee joku onnellisen tietämätön urvelo varaamaan. Heippa-laput vaan viuhuu.. Onneksi sain rahat kasaan, vaikka tälle keväälle sattui niin monta muutakin suurta rahareikää, että talous oli kovilla. Käytetyn koneen toki saisi edullisemmin, mutta kuka kuskaa autottoman yksinhuoltajan vanhan koneen hissittömästä talosta pois ja asentaa uuden..

Vierailija
46/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Suunnittelen pintaremppaa syksyksi ja senkin jälkeen jää säästöön vaikka toiseen samanlaiseen remppaan.

Vierailija
47/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyisin.

Pitäähän sitä tilillä jotain pesämunaa olla😊

Vierailija
48/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Käteistä löytyy ehkä yhteensä 40000e miehen ja minun säästö- ja käyttötileiltä. Myös sijoituksia on, kun kuitenkin kohta joku alkaa valittaa että kaikki irtoava raha pitäisi sijoittaa. Halutaan kuitenkin, että käteistä on käytössä kaikenlaisia hankintoja varten.

Vierailija
49/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, säästöistä menisi. Mutta kyllähän se aina vatuttaa. Tosin kotivakuutus korvaisi suurimman osan, eli maksuksi jäisi omavastuuosuus.

Älä unta näe, se ei vanhan koneen luontaista kulumista korvaa.

Vuosien aikana useampikin kone mennyt kotivakuutukseen. Niistä lasketaan pois vain ikäkerroinvähennys arvosta, mut silti kotivakuutus kannattaa. :)

Vierailija
50/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, se ois taloudenhoitajan homma sitten. En itse ehtisi miettiä sopivaa konetta enkä edes tiedä mitä ominaisuuksia hän haluaa koneilla olevan. Onneksi nämä on voinut ulkoistaa :)

51/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukoneen pystyisin ostamaan helposti. Samoin astianpesukoneen jos johonkin ihmeeseen tarvitsisin sitä tähän yhden hengen talouteen.

Vierailija
52/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kolome. Tilillä 15000. Odottavat kyllä kylppäriremonttia, mutta siihen menee vaan 9000€.

Vierailija
53/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Jos en pystyisi niin menisi käsipyykiksi siksi aikaa että saisin rahat kasaan. Olen tehnyt niin ennenkin. Osamaksuhelvettiin en rupea. Eri asia jos on vaikka useampia pieniä lapsia jotka puklaavat ja sotkevat vaipat ja vaatteet. Siitä rallista ei käsipyykillä taida selvitä.

Vierailija
54/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksulla pitäisi ostaa. Itse asiassa pyykkikoneen luukku on jotenkin mää, ei aukea kunnolla mutta pesen sillä niin kauan kuin pystyn. Olen kuudetta vuotta kuntoutustuella ja säästöt on syöty moneen kertaan.

Vierailija
55/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, säästöistä menisi. Mutta kyllähän se aina vatuttaa. Tosin kotivakuutus korvaisi suurimman osan, eli maksuksi jäisi omavastuuosuus.

Älä unta näe, se ei vanhan koneen luontaista kulumista korvaa.

Riippuu vakuutuksesta ja koneen iästä. Meillä korvasi ilman omavastuuta 5v vanhan pyykinpesukoneen täysin.

Vierailija
56/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. En ole mikään kroisos, mutta pidän aina reilua pahan päivän varaa tilillä.

Vierailija
57/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja vaihtoehtoja on paljon. Halpa käytetty olisi ensimmäinen vaihtoehto. Toinen luottokortti. Kolmas osamaksu. Tällä kertaa olen ollut töissä jo niin pitkän yhtäjaksoisen pätkän, että työttömän kulutustasoon tottuneena minulle on kertynyt sen verran säästöä, että voisin ostaa silläkin.

Vierailija
58/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittais kyllä ostaa, mutta rahaa on

Vierailija
59/102 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa kotivakuutus!

En itsekään älynnyt, mutta korjaaja valisti. n. 4 vuotta vanha pesukone hajosi kesken pyykinpesun. Tilasin korjaajan. Hajonnut osa olisi maksanut lähes uuden koneen hinnan. Korjaaja kysyi, että onko minulla kotivakuutus. Eli kotivakuutus korvaa asentajan käynnin laskun kokonaisuudessaan sekä koneen hintaa miinustettuna vuosivähennyksellä ja omavastuulla. Koneen hinta uutena oli ollut jotain 400 e. Lopputulos oli, että uudesta 500 e koneesta kulu oli noin 200 e. Ei vakuutus kokonaan korvaa, mutta katastrofi oli merkittävästi pienempi kuin jos ei olisi ollut vakuutusta ja korjaaja neuvonut.

Ja sitten oli uusi kone käytössä.

Eli jos kone hajoaa kesken käytön niin kotivakuutuksesta saa korvauksia, paitsi jos on niin vanha että vuosivähennys syö hinnan kokonaan.

Vierailija
60/102 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa olis mutta mietin millä hitolla ton vanhan kantaa pois ja uuden tilalle kun ei ole omaa autoa. Onko firmoilla jotain palveluja tuon suhteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän