Työhakemuksen persoonallisuus
Saiskohan täältä apua tai tsemppiä. Eli ongelmani on kun työhakemuksen pitäisi kuvata omaa persoonallisuuttani, mutta olen persoonallisuudeltani mm. ujo, hiljainen, vetäytyvä, kiltti, avulias, ystävällinen, harkitseva, väritön, hidas, itsenäinen, pohdiskeleva, kuuntelen enemmän kuin puhun, todella luotettava. Olen oikeasti se tylsä versio niistä: ”älä kirjoita näin” esimerkeistä. Silti pitäisi olla persoonallinen ja erottuva. Miten tekisin sen huijaamatta? Olisi itsellenikin noloa päästä haastatteluun rempseänä ilopillerinä, kun en sitä vaan kertakaikkiaan ole. Olen kuiva ja koruton, mutta kiltti. Olisiko neuvoja miten muotoilisin hakemuksen persoonalliseksi, kiinnostavaksi, mutta kuitenkin totuudenmukaisesti itseäni kuvaavaksi?
Työt joita haen on käytännön hommia, en halua sanoa alaa. Arvioisin, että joitain kymmeniä hakee samaa paikkaa. pitää olla normaalin sosiaalinen mutta työ tehdään itsenäisesti.
Miten erottuisi positiivisesti hiljaisena ja rauhallisena tasaisena tyyppinä?
Kommentit (11)
olen persoonallisuudeltani mm. ujo, hiljainen, vetäytyvä, kiltti, avulias, ystävällinen, harkitseva, väritön, hidas, itsenäinen, pohdiskeleva, kuuntelen enemmän kuin puhun, todella luotettava.
Olet luotettava, lojaali, harkitseva, vakaa, et hätkähdä turhista etkä tartu impulsiivisesti asioihin. Osaat priorisoida.
Oliko näistä apua?
Eli jotenkin näin:
Minulla on (piip) vuotta kokemusta (piip)-alasta. Työotteeltani olen harkitseva enkä hätkähdä vaikeidenkaan ongelmien edessä, vaan säilytän tyyneyteni ja priorisointikykyni. Kokemukseni ja ominaisuuksieni puolesta koen soveltuvani erinomaisesti tähän tehtävään.
Tärkeintä on, että mainitsemasi piirteet ovat jotenkin hyödyllisiä haettavan työtehtävän kannalta. Oletko esim. tarkka, huolellinen, tunnollinen...? Jos työtehtävään haetaan rempseää ilopilleriä, niin viimeistään haastattelussahan se luonteesi paljastuu. Kaikissa tehtävissä ei tarvitse olla ulospäinsuuntautunut, vaikka toki se esim. työtovereihin tutustumista helpottaa.
Kirjoita että olet ehkä tylsä, harmaa hiirulainen, mutta pirun kova painaa hommia.
Turha sievistellä, rehellisyys on valttia tässäkin asiassa.
Ja kyllä, hoidan omassa työssäni myös rekrytointeja (pörssiyhtiö).
Ukko38 kirjoitti:
Kirjoita että olet ehkä tylsä, harmaa hiirulainen, mutta pirun kova painaa hommia.
Mitä jos ei ole "pirun kova painaa hommia"? Ja miksi pitäisikään olla. Normaalit työajat ja työtahti on ok.
Ja huomiona: toivottavasti et tee rekrytointeja päätyöksesi.
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Mitä jos ei ole "pirun kova painaa hommia"? Ja miksi pitäisikään olla. Normaalit työajat ja työtahti on ok.
No sit kirjoittaa sen mitä on. Kaikkiko pitää antaa sulle käteen?
Huomiona: noin soveltamiskyvyttömän henkilön hakupaperi ei pääse meidän rekrytointiprosessissa edes minun pöydälle asti.
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
No sit kirjoittaa sen mitä on. Kaikkiko pitää antaa sulle käteen?
Huomiona: noin soveltamiskyvyttömän henkilön hakupaperi ei pääse meidän rekrytointiprosessissa edes minun pöydälle asti.
Hmm. Kuka haluaa sinulle töihin?
Ei luonteenpiirteitä kannata luetella. Vastaa suoraan hakuilmoituksessa oleviin vaatimuksiin, se parempi.
Hitaasti lämpenevä, kehityskykyinen, " jalat maassa - tyyppi ", harkitseva, looginen, realisti, taloudellinen... yms.