Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jokainen lääkäri haluaa punnita minut?

Vierailija
23.04.2021 |

Painoindeksini on 24. Yksi lääkäri totesi säärieni olevan kuihtuneet. Ei selittänyt että miksi ovat muka kuihtuneet? Nehän ovat kovaa tavaraa kun niitä kokeilee reidestä tai pohkeesta, ulko- tai sisäpuolelta.

Toinen lääkäri kirjoitti kovaa vauhtia kun kerroin pitäväni ruokapäiväkirjaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas käskeneet ottaa paidan pois vaikka menen näyttämään varvasta

Rinnat?

Vierailija
22/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärini punnitsee joka kerta ja katotaan kehon koostumusmittaus. Olen ajatellut, että se on ihan normaalia. 

Täällä mitataan vain pituus ja punnitaan paino. Kehonkoostumusmittareita on punttisalilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla syömishäiriö? 

Ei todellakaan ole. Eikö tuon ymmärrä jo painoindeksistä? Vartalonmallini on aina sellainen, että hartiat ovat leveät ja lantio kapea. Kapealle lantiolle looginen seuraus ovat käsittääkseni samoissa mittasuhteissa olevat sääret.

Jos et pukeudu kuin Tina Turner keikalle vaan päälläsi on löysä neulepaita ja pillifarkut niin näytät keskivartalolihavalta, koska selkä on lyhyt ja vyötärö ei siinä välissä piirry esiin yhtä voimakkaasti kuin suhteessa normaalitorsoisilla. Jos kuitenkin kylkiluun ja lonkkaluun väliin jää puolikkaan pituudestasi enimmillään pituinen mitta niin silloin et ole keskivartalolihava.

Toki on haastavaa jos leveiden hartioiden lisäksi on laaja rintakehä ja lyhyt ylävartalo. Se ei kuitenkaan oikeuta hankkimaan ylävartaloon ylimääräistä rasvaa.

Sääret ovat makuasia. Yksi pitää paksummasta ja toinen ohuemmasta.

Vierailija
24/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas käskeneet ottaa paidan pois vaikka menen näyttämään varvasta

Rinnat?

80 F

Vierailija
25/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärini punnitsee joka kerta ja katotaan kehon koostumusmittaus. Olen ajatellut, että se on ihan normaalia. 

Täällä mitataan vain pituus ja punnitaan paino. Kehonkoostumusmittareita on punttisalilla.

No ei kai siitä haittakaan ole, jos tsekataan viskaalirasvat ja ym. asiat. 

Vierailija
26/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuihtuneet säärethän on kovat, kun lihas häviää.

Luuta ja roikkuvaa nahkaa ne ovat.

Vierailija
27/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viskaalirasvat 🤣🤣🤣!

Vierailija
28/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viskaalirasvat 🤣🤣🤣!

No pikkuinen kirjoitusvirhe vain. 

Vierailija
29/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hoikkasäärinen 100kg mies

Onko syömishäiriö?

Vierailija
30/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hoikkasäärinen 100kg mies

Onko syömishäiriö?

Oletko viskaali? Missä kohtaa rasvaa? Onko vyötärönympärys puolet tai alle puolet pituudestasi?

Vierailija
31/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viskaalirasvat 🤣🤣🤣!

No pikkuinen kirjoitusvirhe vain. 

Hauska kirjoitusvirhe. Pitääpä katsoa seuraavalla kerralla visuaalisin törmätessä sillä silmällä, että onko viskaalilla rasvaa 😆.

Vierailija
32/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri punnitsee mut aina. Mulla ei ole syömishäiriötä ja painoindeksini on hieman alle 17. Yllättävää on, että naislääkärit kitisee aina, että on alipaino, mutta mieslääkärit kehuu joka ikinen kerta, että mukava nähdä hoikka terverakenteinen nainen. Punnitus tarvitaan juurikin lääkemäärän arviointiin ja mahdollisesti johonkin muuhun?

Vierailija
33/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri punnitsee mut aina. Mulla ei ole syömishäiriötä ja painoindeksini on hieman alle 17. Yllättävää on, että naislääkärit kitisee aina, että on alipaino, mutta mieslääkärit kehuu joka ikinen kerta, että mukava nähdä hoikka terverakenteinen nainen. Punnitus tarvitaan juurikin lääkemäärän arviointiin ja mahdollisesti johonkin muuhun?

Ei kai aikuisille kovin suuria määriä antibiooteissa jne tavanomaisten päivystyskäyntien lääkityksissä ole?

Kuinka punnitus edesauttaa jos muutenkin kärsii esimerkiksi virtsatulehduksesta? Tuskin kukaan alkaa laihduttaa itseään päivystyskäynnin vuoksi jos nyt ei ole kyse jostain painoon liittyvästä päivystyskäynnistä?

Vierailija
34/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy lääkärillä, ellei ole joku välttämätön tai vaihda paikkaa jossa käyt. Sano EI käy, jos joku haluaa punnita. Ja hoida itse vaaka-asiat.

Vierailija
35/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniin sairauksiin liittyy joko laihtumista tai lihoamista. Jos lihaksetkin ovat surkastuneet, on varmaan syytä epäillä jotain häikkää.

Vierailija
36/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät enkeliltä ja nollaa näyttävä vaaka varmistaisi sen.

Vierailija
37/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät taatusti kehu. Merkittävä alipainosi on jo sekoittanut pääsi.

Vierailija
38/38 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu lääkärin työhön

Lääkärin työhön kuuluu selittää tekemänsä toimenpiteet. Pitäisi olla itsestään selvää asiakaspalvelutyössä ja olennaista myös riskienhallinnassa, ettei määrätä väärin lääkkeiden annoksia.