Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestäisikö viikon vesipaaston?

Vierailija
23.04.2021 |

Onko se hirveän vaikeaa, jos pitää laittaa perheelle ruokaa kerran päivässä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi. Tulisin hulluksi. Vesipää räjähtää!

Vierailija
2/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hemmetin vaikeaa varmasti on. Erityisesti, jos muille kokkaa kuitenkin. En pystyisi itsekurini vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeata varmasti. Mutta jos yrität, niin muista syödä vitaaminit purkista. Rautaa, sinkkiä, D:tä, kalanmaksaa ja vaikka monivitamiinia ja kanssa juoda tarpeeksi sitä vettä.

4/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut vesipaastoa, mutta kyllä luulisin kestäväni. Ruoanlaitto muille ei tuottaisi ongelmia, koska tietäisin paaston olevan väliaikaista.

Minulla on muutamia kokemuksia useamman päivän nestepaastosta (mehut ja lihaliemi veden lisäksi). Ongelmia minulle aiheuttaa paastotessa vain fyysinen heikotus, jota tulee joskus aamulla herätessä, ei aina.

Pari ensimmäistä päivää ajattelen tosi paljon ruokaa ja suunnittelen, mitä syön paaston päätyttyä. Kolmantena paastopäivänä ruoka-ajatukset poistuvat ja olo on hyvä (poislukien mahdolliset fyysisen heikotuksen hetket).

Vierailija
5/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestin kahden viikon vesipaaston, mutta on tosi tarkkaa hoitaa homma oikein valmistautumisesta palautumiseen saakka. Paaston aikana on pakkos aada suoloja, joten ihan pelkällä kraanavedellä ei kannata mennä, muuten munaiset voi vaurioitua ja sydänkohtaus iskeä.

Itse paastosin 14 vrk vedellä, siten että 2 vrk 'laskeuduin paastolle' syömällä keittoja, raasteita ja juomalla PALJON. 10 vrk olin itse vesipaastolla, jolla join sen 4-5 litraa vetää päivässä. 3. päivä oli pahin, jolloin illalla oli voimakas pahoinvointi, mutta neljännen päivän aamuun herätessäni olo oli mitä loistavin, eikä tämän jälkene ollut mitään ongelmaa jatkaa - päinvastoin. Toisella viikolla otin kalorittomat Bonaqua makuvedet juomiksi, koska kraanavesi alkoi todella tökkiä.

10. päivän jälkeen aloitin kahden päivin 'paastolta palautumisen' ja join Molkosan -nestettä ja aloitin lusikallisella porkkaraastetta ja toisena päivänä pulikkaan omenan ja vähän suolaista keittoa. Paaston aikana laihduin 12 kiloa kahdessa viikossa, eli kilon päivässä ja jatkoin pätkäpaastolla pysyvästi tämän jälkeen. Puolessa vuodessa laiduin yhteensä 33 kiloa. Aloittaessani olin 128 kg (mies) ja nykyään panoni on n. 98 kg:a pysyvästi.

Suosittelut, mutta musitakaa juoda noita 'suolaisia' vesiä, ettei tule jotain todella vakavaa  tapahtumaan paaston seurauksena. PAastolel ei kannata ryhtyä, jos et aio tehdä pysyvää elämäntaparemonttia, kuten itse tein ja jatkoin 16:8 pätkäpaastolla vesipaaston jälkeen. Mikäli et muuta mitään, tulee kaikki korkojen kanssa takaisin parissa kuukaudessa.

Itse olen lopettaut lihansyönnin myös kokonaan tämän jälkeen ja syön kasvis, kala ja kananmuna -peräisiä ruokia ainoastaan.

Vierailija
6/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän