Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GALLUP: Paljonko raaskit maksaa lasten talvivaatteista?

15.08.2006 |

Kun viime päivinä tämän palstan aiheet ovat talvivaatteissa niin paljon raaskit maksaa haalareista, toppahousuista ja -takeista? Kengistä, rukkasista ja hatuista? Villahaalareista? ym ym..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain tarvitsee ja on hyvä ja kestää käyttöä, niin olen valmis maksamaan, mutta en ihan mitä vaan. mutta seuraavasti: haalareissa max. 100 euroa- talvihaalareissa olen merkkiuskollinen reimatecille. kerran hyväksi havaittu niin miksi vaihtaa muuhun...babymallit irtoaa vielä satasella...talvikengistä, jotka hyvä olla goretexia täällä pk-seudulla toivon pääseväni 50 eurolla,jos ovat vaikka taas stockalla tarjouksessa kuten viime vuonna. hanskoista en mieluusti yli 10 euroa..hyväksi olen kokenut jonathanin hanskat..sitten kivatin villakypäräpipo, maksaakohan ne jotain 18 euroa ? ja aivan ehdoton on ruskovillan villakypärämyssy, muita en huoli, ne maksaa 14 euroa.

yhden talvihaalarin lisäksi käyttöä on toiselle siistimmälle talvitakille, siitä maksan haarukassa 50 euroa..en mieluusti yli. viime talvena oli hankittuna tepsujen karvavuorikengät, mutta ne jäivät todella pienelle käytölle. tänä vuonna ajattelin että yhdet uudet goretexit saavat näin alkuun kelvata. tammialesta voin katsoa sitten tilannetta jos todella tarvitsee.

eli siis 100+50+10+18+14+50 = n. 245 euroa..tuleehan siitä vaikka yritän pitää edes jotain limittiä---ja katsoa myös tarjoukset!

Vierailija
22/32 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessa olen kyllä ostanut jopa uuden Reimatecin asusteineen. Äitiyslomalla ja erityisesti hoitovapaalla täytyy vähän miettiä. Yleensä kyllä hyödynnän alet. Yleisesti musta 20 euron ero haalareissa ei ole niin suuri, että vain sen vuoksi edullisemman ottaisin. Jos siis pidän tai lapsi pitää kalliimmasta. Kengät ja ulkovaatteet maksaa myös meillä. Sisävaatteissa suosin sitten Hennesiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan sen minkä vastaa meidän tarpeita ja mikä miellyttää kuosiltaan ym. Hinta on loppujen lopuksi kriteeresitä viimeisin, koska niinkuin ed. joku mainitsi, niin pari kymppiä hinnassa sinne tai tänne. Alesta ostan vain tarpeeseen ja jos kuosit miellyttää.

HAALARISTA olen valmis maksamaan vaikka 170euroa, eli sen reimatec+ puvun verran. Nyt ostin reimatec+ puvut kaikille kolmelle -50% jesperjuniorista viime tammikuussa, säästöä tuli kolmessa puvussa n. 250 euroa ja kun asusteetkin ostin samalla ja alesta, niin säästöä tuli 300 euroa. Onhan se tosi iso raha!

TAKKI+HOUSUT sama juttu. Maksan sen minkä tarvitsee. Nyt olen varannut reimatecin puvut kahdelle isommalle (nuorin perii siskon vanhan) ja ne maksaa 150e puku. Saan ne kaksi pukua jo sillä minkä säästin viime tammikuussa alesta ostaessani haalarit. Joten kokonaiskustannukset pysyy aisoissa, vaikka takit ja housut ostankin normihintaisina.

RUKKASET JA HATUT ostan aina haalarien ja takkien väreihin sopiviksi eli yleensä ovat samanmerkkiset hinnat taitaa olla 15-30 euroa. Ostan yleensä pukuun kahdet hanskat ja kaksi hattua. Usein olen tilannut tinttu.comista hatun pojalle, hintaa noin 20 euroa.

KENGÄT on meille tärkeä juttu, koska yhdellä lapsistamme on vammaisuudesta johtuvat virheasennot ja hänen kenkästä tarvitsevat pohjallisille hyvät oltavat. Samalla ostamme sitten muillekin lapsille hyvät kengät. Kenkien hinnat on yleensä 50-100euroa parilta.

VILLAHAALARIT on niitä asioita missä tingitään meidän perheessä, mutta vain hinnassa. Käytämme vain 100% villaa olevia pukuja. Ostan ne aina käytettyinä, koska pienellä vaivalla löytää pilkkahintaisia ja hyväkuntoisia villahaalareita. Hinnat on olleet 2e-10e.

Villasukat ja kaulurit ym kutoo lasten mummu villalangsta. Itse ostan langat, niin saa haalareihin sopivat värit, ja mummu kutoo ne mielellään.

En laske paljonko rahaa menee, tiedän että puhutaan noin 1000 eurosta, kun kyseessä kolme lasta ja vaatteista tarkka äiti...

Vierailija
24/32 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapselle olen löytänyt kengät alle 100¿:lla, mutta olen vähän friikki kenkien suhteen ja saman kokoisia voi olla kymmenetkin. Osaa käytetään kerran, osasta tulee ne lempparit. Haalareiden suhteen olen valmis maksamaan sen mitä Reimatecit ja Ticketit maksaa, jos vaan malli ja väri miellyttää silmää. Alesta olen poiminut kakkospukuja...Takissa tähän mennessä max hinta on ollut 150¿, mutta varmasti hinta nousee kun alle 2-vuotias lapsukaiseni kasvaa. Itse kun olen usein liiankin merkkiuskollinen. Peakin vaatteita ostaisin lapselle heti, jos niitä olisi pienessä koossa. 104cm taitaa jo löytyä ;)

Hattuja ja hanskoja ostelen sitten ihan laidasta laitaa. Pikku stikkarilla on välillä kivoja, Fredriksonin windstopper ransut sun muut on ihan pop :) Reimalta hiippaa ja Tintulta milloin mitäkin. No ehkä hatussa se ois joku max 50¿. Riippuu niin...jos jotain ihanaa tulee, niin en minä osaa olla ostamatta. Yleensä kai noi on vähän alle 30¿ maksaneet...

Vierailija
25/32 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus on pakko ostaa kalliimmalla, vaikka kuinka riipisi. Jos jotain lapsille välttämätöntä ei löydy asettamassani hintahaarukassa, niin silloin pitää maksaa tuotteesta hinta, jolla sen löytää. Vaikka sitten tuplasti kipuraja. Mies on toisenlainen lastenvaatteiden ostaja: hän ostaa hinnasta piittaamatta. Minä tykkään löytöjen tekemisestä ja pyrinkin ostamaan vaatteet ja kengät alennusmyynneistä ja poistokoreista.

Haalareissa sopuhintana pidän 45 euroa, takki+housut 50¿, pyhätakki 50¿, päähine 20¿, käsineet ja huivit/kaulurit 10¿, kengät 35¿.

Vierailija
26/32 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvipuvusta max.130e,rukkasista 25e, hatusta 30e, takista ja housuista yht.100e,villapuvusta 40e ja kengistä 50e.minä panostan hyviin ja kestäviin talvikamppeisiin vaikka maksavatkin enemmän.eipähän tarvitse esim.kuravaatteita ostella loskakeleille talveksi tai muutenkaan.

Vierailija
27/32 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esin. talvikengät saa alle 35 numeroa varmaan viidelläkympillä (jotkut goret), mutta isommilla lapsilla tuohon menee jo reipas satanen.

Tää on vähän kysynnän ja tarjonnan laki. Yleensä ostan etukäteen seuraavan talven vaatteet alesta, tosin aina ei osaa ennakoida lapsen kasvua.

Pieni lapsi taas saattaa tarvita joka vuodelle uudet kamppeet, isompi käyttää samoja pari talvea.

Nyt en ostaisi uutta reimateciä talven hinnoilla, alesta saatan sellaisen hankkia lopputalveksi ja ensivuodeksi. Tarhaikäisellä meillä on ollut kosteussuojahaalari ja toinen esim. peuhari. Tosin tuon kosteussuojahaalarin ei tarvitse olla reimatec. Lenne ja Jonathan käyvät varsin hyvin.

Koululaisille saatan ostaa uudet vaatteet syksyllä talveksi, mutta takiksi käy joku 30-60 euron väliltä löytyvä ei välttämättä niin laadukas.

Rinteeseen taas tarvitaan vaatteet, jotka hylkivät kosteutta, ne ostan yleensä alesta ja isommilla kiertää isommalta pienemmälle. Takit eivät juurikaan kulu, ja housutkin on pysyneet yllättävän hyvinä. Likaa niihin ei juurikaan tule, kun niitä käytetään puhtaalla lumella.

Meillä käy hyvin edellisen talven mallit, en ole niin vaatefriikki, että hankkisin lapsille talven uudet mallit tai miettisin kauheasti etukäteen malleja ja värejä. Alesta sitten valkkaan ne kivat ja käytännölliset.

Vierailija
28/32 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuella ei hurjia rahamääriä pysty käyttämään vaatteisiin (tai mihinkään muuhunkaan) mutta olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että talvivaatteiden tulee olla kunnolliset, lämpimät ja laadukkaat, niin paljon niitä ehditään lähes puolen vuoden aikana käyttää. Ja toivottavaa toki olisi, että sitä minkä esikoiselle hankin, voi myös kuopus sitten tulevina talvina käyttää.

Lapsille on viimevuoden alesta ostetut kosteusuojatut haalarit (n.30e Easytec ja 40e Remu) , kakkoshaalarit ovat vielä hankkimatta, ne ostan käytettynä (max.20e/kpl). Esikoinen tarvitsee talvitakin kyläilyyn yms (n.25e), Lennen kosteussuojatoppahousut ostin viimekevään alesta (16e). Kintaita (Jonathanin 7,5e) täytyy ostaa, hattuja ja pipoja on paljon sopivia viimevuodelta, myös noiden haalareiden kanssa yhteensopivia. Kuopus tarvitsee uuden villapuvun (toivottavasti löytyy käytetty mutta muuten olen valmis maksamaan siitä n.25e) ja esikoinen uuden villakypärälakin. Esikoiselle ostan myös uudet kengät jotka tulevat olemaan hyväksi havaitut Vikingin Goretexit (n.50-60e). Voi olla, että kuopuksellekin pitää ostaa uudet talvikengät, en ole vielä tilannetta tarkastanut. Mummot neulovat lapasia ja sukkia.

Tämä listaus on semmoinen " minimi" millä tullaan tämä talvi toimeen mutta itseni tuntien hankinnat eivät taida tähän jäädä :o)

Vierailija
29/32 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatec+ haalari 64 e, Remun 2-osainen toppapuku 60 e, Pionin goretex-kengät 15 e, pakkaskengät vielä puuttuvat (kun en löytänyt alesta keväällä ja ajattelin ostaa sitten vasta kun tulee kovemmat pakkaset) arvioisin 40 euroa pistäväni niihin.

Tästä tulee sitten yhteensä noin 175 euroa (eli kyllä sitä rahaa näköjään menee vaikka tekee alehankintoja), niin ja villapuku sopii vielä viimevuotinen.

Vierailija
30/32 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä joka talvi parit Lennen rukkaset, koska ne on todella hyvät. Lämpimät ja pitävät suht hyvin kosteutta, sitten tulee ostettua jotain Lassien rukkasia muutamia. Reimatecin hanskoja en osta, koska ne on todettu huonoiksi ja ovat mielestäni niinkin huonoiksi hanskoiksi aivan järkyttävän hintaisia. Rasavillin peukalopotit olis lämpimät, mutta aivan surkeat kestävyydeltään, ovat viikossa kuluneet pinnasta. Ehkä kuitenkin ostan paukkupakkasten varalle yhdet peukalopotit.

Toppahattuja ei lapsi enää pidä (meni kouluun), ostettuna on jo kivatin tupsuhattumallinen pipo, vai miksi sitä nyt kutsuisi. Pitäisi vielä löytää jostain lämmin hattu, jonka lapsi huolii päähänsä.

Vierailija
31/32 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempi perii osin myös vanhemman kamoja) ja tosiaan niin, että kenkiä pitää olla useammat kuin yhdet (minusta vähintään kahdet, toiset goretexit ja toiset lämpimämmät " pakkaskengät" ) ja tec-haalarin lisäksi meillä on ollut toinen 2-osainen puku ja parempi " kaupunkitakki" + villavaatteet+ pipot+ hanskat + talvikerrastot, ym. Rahanmenoa riittää. =) Ostin pojille sammarit Lindexiltä eli säästin sisävaatteissa = ihan perushousuissa en ole valmis maksamaan pelkästä merkistä.

Vierailija
32/32 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla lapsilla on kosteussuoja- ja pakkashaalarit (Remu/Reimatec ja Peuhari), kahdet kengät (gore ja villavuorilliset Tepsut), fleecepuvut ja villahaalarit sekä villa-alusvaatteet, villakypärämyssyt, villasukat ja -lapaset (Ruskovilla). Lisäksi epämääräinen kasa rukkasia.

Rahaa seuraavaa talvea varten tehtyihin hankintoihin on mennyt kahdelle lapselle yhteensä 270 e ja vain rukkaset puuttuvat. Tietysti joukossa on edellisten talvien hankintoja, joita ei tähän ole laskettu mukaan, mutta esim. kaikki kengät ja kaksi haalaria on uusia aletuotteita, samoin villa-alusasut ja fleecet. Näköjään selvisisn halvalla laatuun nähden?